CYMA CM045 Project

SmerigeHarry

Well-Known Member
Trophies
6
Het eeuwige project gaat door!
Aangezien ik het sleutelen/upgraden leuk vond wil ik nog een stapje verder gaan met mijn project. Momenteel zit er een 13:1 gearset in en zit ik net onder de 30 RPS. Maar nu ga ik proberen om het op te krikken naar 45+! Totaal niet praktisch maar het lijkt mij een leuke uitdaging. Daarom heb ik een DSG + tappetplate (SHS), 16:1 gears set (SHS), 150ms spring (GUARDER) en nog wat kleine rommel gekocht. Ik ben benieuwd of het een beetje gaat lukken :).

Tevens ben ik bezig met het verfraaien van het uiterlijk van mijn replica. Ik was van plan de "furniture" zelf te maken maar mijn vader bood aan om het te doen. Zie hier wat tussentijdse foto's. De onderkant is nog niet klaar en moet er nog een mooi laagje beits op. Het hout is grenen en ik vraag mij af hoe lang dit mooi blijft aangezien het vrij zacht is maar daardoor wel makkelijk te bewerken. Aankomende week ga ik ook de demper mooi matzwart spuiten zodat die lelijke camotape weg kan. Wordt vervolgd...

IMG-20170319-WA0001.jpg
IMG-20170320-WA0005.jpg
IMG-20170321-WA0003.jpg
 
Ziet er goed uit idd! Is de onderste foto een voortvloeisel uit de bovenste? Want de bovenste grip ziet er namelijk veel vetter uit :)
En Cyma hout is ook geen hardhout, dus ik denk dat je met grenen goed uit de voeten kan. Smeer er wel een goede harde lak op, anders vliegt je verf er zo weer vanaf.
 
Nou het is gelukt! Net geen 45 maar 43 RPS. Gaat natuurlijk helemaal nergens over maar de trigger response is heel direct. Het was een drama om die 150ms veer in de gearbox de krijgen. Een quick change spring zou dan toch wel heel fijn zijn! De FPS zit net boven de 360 dus misschien moet ik nog een tandje van piston halen of één winding van de veer. Om de 10tal schoten had ik er wel eens een BB tussen met hele lage FPS (~170). Zou dit kunnen komen door de lange innerbarrel (363mm)? Doordat de piston zuigt aan een BB die nog in de barrel zit?

jzttec.jpg

8xij5c.jpg
 
Supercool man! Ziet er goed uit ^^

Die silencer maakt het ook af. Hoe heb je die gemonteerd? En zit er toevallig ook foam in? :p
 
Thanks! De silencer is een cheap dingetje van taiwangun en er zit foam in ja. De cm045 heeft standaard 14mm negatief schroefdraad onder de flashhider dus installatie was een makkie ;) Het helpt alleen voor geen meter omdat ik de silencer gebruik om mijn 363mm inner barrel te verstoppen. Hij maakt echt veel herrie nu met de DSG!



Supercool man! Ziet er goed uit ^^

Die silencer maakt het ook af. Hoe heb je die gemonteerd? En zit er toevallig ook foam in? :p
 
Nice das wel zo makkelijk ja ^^ Volgens mij heeft m'n E&L dat ook, weet het alleen niet zeker.
En is ie luid ja? haha nice, das ook wel passend voor een AK denk ik dan zo :p
 
Iets te als je het mij vraagt, tevens maakt de gearbox echt veel herrie bij 45rps. Het klinkt een beetje alsof er een bel afgaat aan het einde van een burst. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat deze setup helemaal in de soep loopt haha!
 
Pretty standard dat geluid niet heel bijzonder, je moet bedenken dat je piston per seconde 45 keer op een stukje rubber komt en daarnaast er ook nog eens tandwielen draaien die je piston constant op pakt. Dit is redelijk normaal :). Welke motor runde je hier ook alweer in? Zelf zit ik op 30 RPS met 22 TPA motor en een 20:1 Siegetek set, maar kan eindelijk na de examens mijn FPS probleem gaan oplossen :D.

PS: De ping die je hoort is waarschijnlijk je sling loop op je stock die rinkelt :).
 
PS: De ping die je hoort is waarschijnlijk je sling loop op je stock die rinkelt

Daar heb ik niet eens aan gedacht! Daar ga ik op letten, al denk ik wel dat het uit de gearbox zelf kwam. Hij moet sowieso nog open want na het schoonmaken van de barrel en de hopup afstellen is de fps nu 390 :(
 
@Rebelattack

Ik was vergeten te reageren op je vraag! Ik ben best jaloers op jouw 22tpa motor, misschien schaf ik die nog eens aan. De setup is nu als volgt:
  • SHS high torque motor;
  • DEANs/XT60 stekkers (vawege de Gate ASR);
  • 1,5mm (inner diameter) high quality wiring;
  • JG of SHS 7mm lagers;
  • SHS 16:1 gears;
  • SHS DSG (8 teeth);
  • SHS 14 teeth lightweight piston (momenteel nog 9 tanden maar ik haal er nog 2 af);
  • SHS cylinder head (+teflon mod);
  • SHS 4/5 cylinder;
  • SHS tappet plate;
  • SHS piston head;
  • Guarder SP150 spring
  • SHS shims;
  • SuperShooter/SHS short type AK nozzle;
  • Madbull black Python 6,03mm 363mm barrel;
  • G&G green bucking (+teflon);
  • 11,1V 65C 1800mAh lipo (Turnigy);
  • GATE ASR mosfet.
Momenteel 43rps @387-390 fps. Na het verwijderen van nog 2 tanden hou ik er 7 over en dan verwacht ik ergens rond de 345fps uit te komen. Tevens gaat de rps dan nog verder omhoog ;)
Screenshot_20170409-175954.png
 
Ja daar komt die RPS wel af 16:1 en 16 TPA motor XD, btw de 22 TPA motoren komen binnenkort weer binnen dus als je er een wil moet je ff ak2m4 op facebook een bericht sturen om er een te reserveren.
 
Ja daar komt die RPS wel af 16:1 en 16 TPA motor XD, btw de 22 TPA motoren komen binnenkort weer binnen dus als je er een wil moet je ff ak2m4 op facebook een bericht sturen om er een te reserveren.

Thanks voor de tip! Maar ik kijk het voorlopig even aan. Ik heb onderhand al aardig wat cash in mijn kleine CYMA gepompt, het is voorlopig wel even goed haha
 
Vandaag weer even gerommeld met mijn CYMA. Ik heb de fps terug kunnen brengen naar 345-350 en de PME opgelost door de overige tandjes van de piston nog vlakker te vijlen. Maar nu lijkt mijn gearbox constant locken... Maar als ik de mosfet omzeil door de batterij direct aan de motor te hangen, dan loopt de gearbox als een zonnetje.

Ik ga er dit weekend maar naar kijken. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

IMG_20170419_201143.jpg
 
Ik wilde zeggen de AB setting op je mosfet maar die heeft dat niet, mogelijk dat hij de electronic fuse tripped weet niet op hoeveel ampere die staat? Daarnaast is het vooral waarschijnlijk dat je de PME oplost door het gewicht te verlagen, dit zou je nog verder kunnen doen door bijvoorbeeld de piston the swiss cheesen. Zelfde reden ook dat mensen eigenlijk geen Alu piston head gebruiken vanwege het gewicht.
 
Terug
Bovenaan