Cyma m14?

Denzel053

Well-Known Member
23 mei 2018
229
162
Trophies
15
Hallo mensen!

ik was een beetje aan het rondspeuren voor een paar goedkope mooie replica's en toen kwam ik dit pareltje tegen. naja ik weet niet of het een pareltje is. mijn vraag is heeft iemand ervaring met de Cyma CM032D? hij staat momenteel te koop voor 111,00 euro op gunfire. zowel semi als full auto. gewoon als knutsel ding/toekomstige skirms als backup.

https://gunfire.pl/product-eng-1152213265-CM032D-Sniper-Rifle-Replica-Wood-Imitation.html

Meningen worden gewaardeerd!

Zelf heb ik precies zo'n eentje gehad. Deed het met een paar schoten al niet meer. Maar dat kan pech zijn... Echter is de M14 geen fijn knutsel apparaat. Erg omslastig / lastig en voor het minste of geringste dingetje moet alles uit elkaar. Heb hem zelf nog als DMR te modden, maar is uit eindelijk verkocht als parts (extern) en internals heb ik als donor gebruikt daar waar mogelijk was (is niet erg compatibel met V2 / V3).

Echter blijft het een bruut apparaat kwa looks

• Leuk
Waarderingen: Denzel053
Ik heb de gewone M14 van Cyma gehad en was er zeer te spreken over…nadat ik alle internals had vervangen op de tandwielen na dan.
Echter de fire selector en de safety zitten aan de buitenkant van de gearbox.
Als je dan flink gaat verbouwen zoals ik loop je tegen rare issues aan.
Ik had bijv.kogellagers gemonteerd maar die staken iets meer uit de gearbox dan de stock glijlagers.
En die kwamen dus in de weg te zitten van de fire selector.
De versie 7 gearbox die in de M14 huist is geen gemakkelijk te upgraden item.
Maar laat je daardoor niet ontmoedigen want toen ik hem eenmaal goed had was hij "King of the field".
En veel mensen die er geïnteresseerd in waren en mij aanspraken over de M14.

• Leuk
Waarderingen: M14shooter en Denzel053
Ik heb de gewone M14 van Cyma gehad en was er zeer te spreken over…nadat ik alle internals had vervangen op de tandwielen na dan.
Echter de fire selector en de safety zitten aan de buitenkant van de gearbox.
Als je dan flink gaat verbouwen zoals ik loop je tegen rare issues aan.
Ik had bijv.kogellagers gemonteerd maar die staken iets meer uit de gearbox dan de stock glijlagers.
En die kwamen dus in de weg te zitten van de fire selector.
De versie 7 gearbox die in de M14 huist is geen gemakkelijk te upgraden item.
Maar laat je daardoor niet ontmoedigen want toen ik hem eenmaal goed had was hij "King of the field".
En veel mensen die er geïnteresseerd in waren en mij aanspraken over de M14.
Ik vind het echt unieke schitterende dingen om te zien, zag al een paar tutorials van de v7 gearbox. Mijngod wat een puzzel haha. Maar als ik voor de oldschool m14 ga, raad je dan ook cyma aan of bijv g&g?

Ik vind het echt unieke schitterende dingen om te zien, zag al een paar tutorials van de v7 gearbox. Mijngod wat een puzzel haha. Maar als ik voor de oldschool m14 ga, raad je dan ook cyma aan of bijv g&g?
Dan kun je nog beter voor een tokyo marui m14 gaan... Die zijn betrouwbaarder

• Leuk
Ik heb zelf ook een m14 van cyma, de socom versie.
Internal de hele airseal vervangen... Dat scheelt een hoop en een flathub is aan te bevelen ...
Sleutelen is iets gecompliceerder maar met wat ervaring heb je hem zo uit en in elkaar.
36XgceY.jpg
vKUEHQa.jpg

• Leuk
De G&G is een flink stuk duurder dan de Cyma maar voelt wel een stuk degelijker aan.
Over de TM kan ik geen zinnig woord zeggen.
0 ervaring mee.

• Leuk
Waarderingen: M14shooter en Denzel053
Ik heb zelf ook een m14 van cyma, de socom versie.
Internal de hele airseal vervangen... Dat scheelt een hoop en een flathub is aan te bevelen ...
Sleutelen is iets gecompliceerder maar met wat ervaring heb je hem zo uit en in elkaar.
36XgceY.jpg
vKUEHQa.jpg
Mooi ding!

• Leuk
Waarderingen: M14shooter
Om hier maar gelijk even op door te gaan. Ik begin pas met de sport en wil graag een CYMA m14 als eerste replica gaan aanschaffen. Het ombouwen etc is dus absoluut iets wat ik nog niet de eerste tijd wil doen. Is deze replica dan wel out the box goed genoeg, of raden jullie toch een andere replica aan in de zelfde prijsrange?

Wat mij aanspreekt is de "ouderwetse" look (niet alles metaal), en gezien de paar skirms die ik heb gedaan zie ik mijzelf meer als iemand die in de achterhoede zaken wil regelen, liefste met een rifle achtige replica. Is dit dan wel de juiste keuze? Of kan je pas echt iets bereiken na het aanpassen van vele zaken zoals hierboven beschreven?

Ik hoor het graag.

Roy

Om hier maar gelijk even op door te gaan. Ik begin pas met de sport en wil graag een CYMA m14 als eerste replica gaan aanschaffen. Het ombouwen etc is dus absoluut iets wat ik nog niet de eerste tijd wil doen. Is deze replica dan wel out the box goed genoeg, of raden jullie toch een andere replica aan in de zelfde prijsrange?

Wat mij aanspreekt is de "ouderwetse" look (niet alles metaal), en gezien de paar skirms die ik heb gedaan zie ik mijzelf meer als iemand die in de achterhoede zaken wil regelen, liefste met een rifle achtige replica. Is dit dan wel de juiste keuze? Of kan je pas echt iets bereiken na het aanpassen van vele zaken zoals hierboven beschreven?

Ik hoor het graag.

Roy

De m14 valt gewoon onder de assault rifle's, heeft een single en full auto mode. Denk dat als je echt in de achterhoede wilt spelen je iets meer range nodig hebt, de v6 gearbox is best een doolhof vergeleken met de m4 v2 gearboxes.. of je moet voor een high end m14 replica gaan die zo out of de box schiet. Voor deze van nog geen 140 euro ben ik bang dat t niet echt een rendabel ding is voor vaste langere periode zonder upgrades

Bedankt voor je reactie. Dat klinkt iets minder positief helaas. Het hele idee is dat ik inderdaad iets meer range wil hebben vergeleken de "standaard" assault replicas, maar buiten de looks zit hier dus geen winst in.

Is dan toch een m4 achtige replica van soortgelijke prijs een betere optie? Hoe denken de andere mensen die een m14 hebben hierover? Toch erg lastig zo'n eerste replica :)

Laatst bewerkt:
Als je 150 euro wil spenderen dan kan je over het algemeen het beste gaan voor een CYMA AK of een specna of G&G M4, veel meer goede keuzes zijn hier niet echt in die prijs range.

Misschien dat ik gewoon geluk heb, maar mijn Cyma M14 doet het lang niet slecht voor een stock 'made-in-china' replica.
Meerdere skirm mee gespeeld en (nog) geen rare dingen gehad. Tot een metertje of 30-35 redelijk accuraat, daarna wordt het wel sprayen en hopen dat je iets raakt.

Upgrades (intern) heb ik me nog niet aan gewaagd, maar ik wil mettertijd wel een sterkere veer en betere airseal voor meer consistentie erin (laten) zetten.

• Leuk