de aeg met gbb kenmerken markt breidt uit: American Airsoft Factory aegs

Maffo

Well-Known Member
4 sep 2016
1.233
896
Trophies
17
Er zijn interessante ontwikkelingen gaande qua aeg research. Naar mijn weten begonnen met de belachelijke dure (2500 dollar) gblr das m4 lijn:


Komen er nu steeds meer fabrikanten met aeg's met complete bolts, zoals een gbbr zou hebben. Dit is een interessante ontwikkeling en is veelbelovend. Maar het is zeer nieuw en daarmee zeer prijzig. De aaf die ik maar een rbb-aeg ga noemen (realistic blowback) is minder dan de helft te krijgen dan een gbls das: 1200 dollar.


Maar dat is een hoop geld: een basic ptw (god die dingen zijn duur), een heel goede complete polarstar set, en geheel ge-upgrade gbbr of wat ik de meest dichtsbijzijnde concurrent zou noemen: een daytona hpa systeem.

Dus, wat denken jullie ervan? Ik vind het erg cool, maar zoals altijd is het de vraag hoe betrouwbaar het systeem is en hoe goed die schiet. Zeker qua betrouwbaarheid vraag ik me af hoelang de gears het volhouden met die zware bolt die heen en weer gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Cool, maar heel duur en zal vooral ook ervan afhangen wat voor performance je kan verwachten ook al heb ik voor het nieuwe systeem meer hoop. Het lijkt net iets simpeler en meer overeenkomend met een normale AEG. Daarbij zijn de gears en motor gewoon V2 compatible lijkt me dus dat is ook wel fijn.
 
Het ziet er idd fantastisch uit en het feit dat je geen nieuwe mags hoeft te kopen maakt het erg aantrekkelijk.
Ik hoop dat ze dit goed gaan doorontwikkelen en er een AK mee gaan bouwen, al zal dat nog lastig worden aangezien die een nog zwaardere bolt heeft dan een m4.
 
Ziet er veelbelovend uit! ..Maar alle BB waar een gearbox bij komt kijken schaadt ‘t tot nu toe wel heel erg.. benieuwd hoe dit gaat uitpakken..
 
deze systemen zijn leuk maar dit is nu nog niet te doen
ze bieden een uitkomst en technische hoogstandjes zijn vet maar dit is onze tijd nog niet voor deze dingen
 
Cool, maar heel duur en zal vooral ook ervan afhangen wat voor performance je kan verwachten ook al heb ik voor het nieuwe systeem meer hoop. Het lijkt net iets simpeler en meer overeenkomend met een normale AEG. Daarbij zijn de gears en motor gewoon V2 compatible lijkt me dus dat is ook wel fijn.

Ik denk dat de performance vergelijkbaar zal zijn met een standaard bovengemiddelde aeg. Zeker als de flathop erin is gecombineerd met een degelijke look. Als die dat doet, zal er zeker een markt voor zijn, Daytona systemen zijn ook geen uitblinkers in performance, maar daar is ook een markt voor.

Ik hoop dat ze dit goed gaan doorontwikkelen en er een AK mee gaan bouwen, al zal dat nog lastig worden aangezien die een nog zwaardere bolt heeft dan een m4.

Ik heb er een hard hoofd in. Voor ak's is er helaas gewoon een veel kleinere markt.

deze systemen zijn leuk maar dit is nu nog niet te doen
ze bieden een uitkomst en technische hoogstandjes zijn vet maar dit is onze tijd nog niet voor deze dingen

Eehm, de gblr das en dit zijn overduidelijke voorbeelden die je punt nu al verwerpen. Zijn ze duur? Zeker, maar hier is een markt voor en ik heb goede hoop dat met dit begin ze in de toekomst goedkoper kunnen worden geproduceerd.
 
Ik denk dat de performance vergelijkbaar zal zijn met een standaard bovengemiddelde aeg. Zeker als de flathop erin is gecombineerd met een degelijke look. Als die dat doet, zal er zeker een markt voor zijn, Daytona systemen zijn ook geen uitblinkers in performance, maar daar is ook een markt voor.

True maar met wat elbow grease haal je daar ook gewoon een goede range uit, hier is het nog even afwachten, maar heb hier meer vertrouwen in gezien het meer op een AEG lijkt qua build dan iets totaal anders zoals bij de GLB DAS. We gaan het zien maar de prijs en nog niet zekere performance is wss een afknapper voor meeste.
 
De eerste serie van de DAS was inderdaad zeer duur (maar verkocht toch in no time uit), echter hebben de makers van te voren al aangegeven dat de uiteindelijke massaproductieversie goedkoper zou worden (maar nog steeds duur).
De eerste run had ook wat premium voordelen en parts zoals onder andere: aantal onderdelen uit staal ipv aluminium oid. Levenslang gratis onderhoud en gratis ontvangst (en eventuele inbouw) van updated parts.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Interessant dat andere partijen naast DAS ook met dit idee aan de slag gaan! Inderdaad, veelbelovend dat dit gewoon met normale onderdelen en magazijnen werkt. Bedankt voor het posten @Maffo ! Ik houd dit project in de gaten :D
 
Aan de andere heb ik zelf weinig meer gehoord van DAS na die gigantische hype. Hoe lang blijven ze eigenlijk heel en is het meer een gimmick met slechte schietprestaties?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Sadiek
Aan de andere heb ik zelf weinig meer gehoord van DAS na die gigantische hype. Hoe lang blijven ze eigenlijk heel en is het meer een gimmick met slechte schietprestaties?

My thought exactly. Na alle unboxing video's niks meer van gezien of gehoord.

Het andere systeem ziet er wel erg interessant uit!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan