De 'airsoft & pijn' discussie

Foodie88

Well-Known Member
23 aug 2016
431
233
Trophies
16
Kennen jullie dat? Andere mensen (non-airsofters) die vragen naar je hobby en de vraag: "Doet airsoft pijn?" komt voorbij. Ik weet nog steeds niet goed wat ik erop moet antwoorden :rolleyes:

Mijn ideale, 'echte' antwoord zou zijn: "Ja, het kan pijn doen maar daar wen je snel genoeg aan als je het een tijdje doet". Dit antwoord heb ik wel eens gebruikt maar dan krijg je reacties vol ongeloof.. "hoe kan dat nou leuk zijn, als je vaak pijn hebt als je beschoten wordt?". Misschien toch maar iets anders zeggen?

Ik kan ook zeggen "Nee, je voelt het wel maar het doet geen pijn". Objectief gezien vind ik dat een leugen; er zijn zat situaties waar je eens van vrij dichtbij op een ongelukkige plek geraakt wordt. Je accepteert het wel maar heel eerlijk, het doet pijn :p

De leukste is alsnog als je wat 'plekjes' hebt overgehouden aan een skirm en dit wordt door andere mensen opgemerkt en vervolgens moet je uitleggen waar ze vandaan komen. Heel ongemakkelijk, haha!

Wat is jullie ervaring hiermee? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Laatst bewerkt:
haha ja! hele herkenbare vraag.

Ik leg het meestal uit door het voor te doen. De beweging alsof je een propje papier (hard) weg schiet met je wijsvinger (wijsvinger tegen je duim aan duwen en dan je wijsvinger "lanceren" tegen je huid) is hoe ik het meestal ervaar. Soms nog niet eens omdat je dan de BB's vooral hoort inslaan. Dan ga ik verder met het volgende verhaal:

Maar af en toe heb je geluk en komt er één of meerdere BB's op de gevoelige plek. Klassiekers zijn knokkels (paar maanden gevoelig geweest) knieholtes, je hoofd of plekken waar je kleding strak op je huid zit. Daar krijg je dan inderdaad een heerlijke rode plek van op je huid of zelfs een bloed uitstorting. En soms worden er zelfs tanden uitgeschoten.

Het is in ieder geval een stuk minder pijnlijk dan paintball! Kleinere balletjes, minder kinetische energie dus het gros van de hits voel je niet heel erg.

Mensen reageren dan eigenlijk altijd met: Ooooh!. Het tanden stukje is altijd wel even een dingetje maar als je dan aangeeft dat er allerlei mond bescherming is vind men het ook weer prima.

Goed idee voor een item in ieder geval! Thanks! :D En ik ben ook benieuwd hoe anderen deze vraag beantwoorden.

Ik pak meestal een pen en geef daar een "tik" mee.

En zeggen dat het minder pijn doet dan paintball is vaak ook voldoende.

Ik ervaar het ook als redelijk pijnloos. Bij elke hit is het wel vaak "Auw, hit!" maar dat is ook een beetje schrik effect.
Btw, ik heb intussen al een tweetal mensen op hun zaakje geraakt zien worden, dus enige bescherming daar is ook aan te raden. Het is namelijk enorm pijnlijk.

De beweging alsof je een propje papier (hard) weg schiet met je wijsvinger (wijsvinger tegen je duim aan duwen en dan je wijsvinger "lanceren" tegen je huid) is hoe ik het meestal ervaar. Soms nog niet eens omdat je dan de BB's vooral hoort inslaan.
Dat is een goede, komt aardig dicht bij hoe het in het echt aanvoelt. Minder pijn dan paintball haal ik ook vaak aan maar ja, sommigen zijn dan al afgehaakt haha.

Ik ervaar het ook als redelijk pijnloos. Bij elke hit is het wel vaak "Auw, hit!" maar dat is ook een beetje schrik effect.
Voor mij ook hoor. Toch is het iets persoonlijks, mensen met een lagere pijngrens kunnen het anders ervaren. Echter geeft het hen wel de kans om hun pijngrens te verhogen :D

Voorheen liep ik met platen in het vest... werd geregeld gecontroleerd door Marshalls of ik de hits wel voelde/hoorde.
Tot nu toe altijd mijn hit kunnen pakken... maar inderdaad; Ik hoor 'm eerder dan dat ik 'm voel.

Meestal als mensen opmerken dat ik rode plekken op bijvoorbeeld m'n armen heb zeg ik gewoon dat ik neergeschoten ben.

• Leuk
Waarderingen: Jetlag en BoomSmurf
Dan laat ik ze deze foto zien ;)

Bijlagen

• 20160904_211822.jpg
    20160904_211822.jpg
    581,5 KB · Weergaven: 2.330
Als ze de pijn van airsoft al niet aan kunnen wat gebeurd er dan als dat soort mensen een keer vallen o_O. Airsoft kan pijn doen als je net op die vervelende plekken wordt geraakt, zoals voorhoofd, knokkels, vingers, maar zelfs dan is het na een dag wel weg. Elke fysieke sport kan pijn doen, maar dat betekent niet dat het dan niet meer leuk is, anders zou ook niemand meer aan UFC en dergelijk doen.

@Rick191 ik heb ook 3 weken met zo'n bult op mn hoofd rondgelopen toen ik 1 skirm zonder helm speelde. Nu speel ik nooit meer zonder =P

@ChaoSState ik heb maar 1 keer met helm gespeeld, mijn eerste skirm, maar dat was vooral omdat mijn gopro mount daarop zit.

Het doet meer zeer als je flink op je plaat gaat als dat je gemiddeld geraakt wordt ( op de scherpe snipertikjes en sprays na )

Euhmm verschillende keren op me hoofd en in me gezicht geraakt. ..en dat doet toch wel behoorlijk pijn hoor...zelfs tor bloeden toe hahaha

• Leuk
Waarderingen: Jan
Ik heb nog geen airsoft hit gevoelt ( zal zondag wel bb ontmaagd worden hhaha)
Wel paintball gepeeld met bunnyrun opzich redelijkpijnlijk maar gaat snel weer weg maja zoals ik altijd zeg
No pain = no gain
En als mensen al afschrikken van de pijn dan is het ook niet echt voor hun denk ik.

Ik weet niet of hier ook motor rijders zijn op t forum.. Ma dat is net zo'n vraag van

Hoe hard kan die??:D:D:D
Of
Hoe hard ben je ermee gegaan:D:D
Of
Ik zou me gelijk dood rijden op zo'n ding ken me zelf..

Uhuuhh je stapt ook op de motor om je zelf dood te rijden.

Eigelijk mijn punt hierin is.
Onnodige vragen stellen in iets wat je zelf tog niet gaat doen.

Als je wil gaan airsoften ga je niet vragen of t pijn doet ofniet.. Dan heb je dr lak aan en ga je gwn airsoften :)
Of heb ik t mis ?:p

Ik weet niet of hier ook motor rijders zijn op t forum.. Ma dat is net zo'n vraag van

Hoe hard kan die??:D:D:D
Of
Hoe hard ben je ermee gegaan:D:D
Of
Ik zou me gelijk dood rijden op zo'n ding ken me zelf..

Uhuuhh je stapt ook op de motor om je zelf dood te rijden.

Eigelijk mijn punt hierin is.
Onnodige vragen stellen in iets wat je zelf tog niet gaat doen.

Als je wil gaan airsoften ga je niet vragen of t pijn doet ofniet.. Dan heb je dr lak aan en ga je gwn airsoften :)
Of heb ik t mis ?:p

Ben zelf ook motorrijder en het klopt wel een beetje. Je komt er alleen achter als je het zelf doet en in het geval van airsoft, als je echt geraakt wordt.

@Sander vind dat toch raar en onbeleefd dat die mensen niet eens het fatsoen hebben om aan te geven of hun vraag beantwoord is. Pff beschamend de huidige cultuur zonder normen en waarden. :cool:

• Leuk
Waarderingen: Sander