Ik ervaar het ook als redelijk pijnloos. Bij elke hit is het wel vaak "Auw, hit!" maar dat is ook een beetje schrik effect.
Btw, ik heb intussen al een tweetal mensen op hun zaakje geraakt zien worden, dus enige bescherming daar is ook aan te raden. Het is namelijk enorm pijnlijk.
Handschoenen kan ik inderdaad wel aanraden @Valmijaan ! Ik gebruik zelf MPact handschoenen van Mechanix en die bevallen me prima. Ook de grip op mijn replica is erg goed met die handschoenen. Een helm draag ik niet maar ik draag wel een petje of een boonie. Ik heb aan mijn laatste twee skirms een paar lelijke plekken op mijn hals overgehouden dus ik ga de volgende skirm ook met een shemagh / sjaal om mijn hals spelen.
Ik heb deze: https://www.unit13shop.eu/index.php...odland-_2012_&action=article&aid=5610&lang=nlZijn die handschoene duur? Mieschien heb je een linkje.
En gelukkig had ik wel mijn eigen combat shirt welke een stevige hoge kraag heeft
En had eigenlijk ook effe pet mee moeten nemen agja verbetering voor de volgende keer
Handschoenen zijn zeker een must. Zelf draag ik deze
Maar dan in het zwart (heb ook een paar in woodland en in desert besteld)
Snijwerend was erg prettig toen ik op een veld in Belgie over de asfaltweg gleed zo het glas in (stuikeld over een steen en ging hands first over de weg de berm met glas in)
Maar met handschoenen is het vaak een kwestie van smaak en pasgenot.