De 'airsoft & pijn' discussie

Merk dat dit topic een beetje ontspoort dus bij deze : de originele vraag was niet of je het zelf pijn vindt doen maar meer hoe je reageert als andere mensen vragen of het pijn doet of niet. Ik neem aan dat iedereen die airsoft het tot op zekere hoogte niet erg vindt om geraakt te worden, anders laat je het wel ;o)

Ik ervaar het ook als redelijk pijnloos. Bij elke hit is het wel vaak "Auw, hit!" maar dat is ook een beetje schrik effect.
Btw, ik heb intussen al een tweetal mensen op hun zaakje geraakt zien worden, dus enige bescherming daar is ook aan te raden. Het is namelijk enorm pijnlijk.

Yup! Had ik ook op de introdag in Ulicoten. En van behoorlijk dichtbij ook nog eens. Blauwe plak boven je zakie is ook geen gezicht ;-)

Heb afgelopen zondag de "pijn" mogen ondervinden.
Ik vind het best meevallen vooral als je een goeie gear setup hebt, ik speelde dus CQB in arnhem en had geen handschoenen dus de hits op de vingers voelde je wel even ja maar was ook zo weer weg.
Ook die op mijn hoofd waren iets minder leuk aangezien ik ook geen helm had :p
Dus goede gear en het valt reuze mee veel minder pijnlijk dan paintball.

Handschoenen kan ik inderdaad wel aanraden @Valmijaan ! Ik gebruik zelf MPact handschoenen van Mechanix en die bevallen me prima. Ook de grip op mijn replica is erg goed met die handschoenen. Een helm draag ik niet maar ik draag wel een petje of een boonie. Ik heb aan mijn laatste twee skirms een paar lelijke plekken op mijn hals overgehouden dus ik ga de volgende skirm ook met een shemagh / sjaal om mijn hals spelen.

Handschoenen kan ik inderdaad wel aanraden @Valmijaan ! Ik gebruik zelf MPact handschoenen van Mechanix en die bevallen me prima. Ook de grip op mijn replica is erg goed met die handschoenen. Een helm draag ik niet maar ik draag wel een petje of een boonie. Ik heb aan mijn laatste twee skirms een paar lelijke plekken op mijn hals overgehouden dus ik ga de volgende skirm ook met een shemagh / sjaal om mijn hals spelen.

Zijn die handschoene duur? Mieschien heb je een linkje.
En gelukkig had ik wel mijn eigen combat shirt welke een stevige hoge kraag heeft :)
En had eigenlijk ook effe pet mee moeten nemen agja verbetering voor de volgende keer :p

Zijn die handschoene duur? Mieschien heb je een linkje.
En gelukkig had ik wel mijn eigen combat shirt welke een stevige hoge kraag heeft :)
En had eigenlijk ook effe pet mee moeten nemen agja verbetering voor de volgende keer :p
Ik heb deze: https://www.unit13shop.eu/index.php...odland-_2012_&action=article&aid=5610&lang=nl
Ze zijn in verschillende camo's te krijgen en ook zonder de in dit geval bruine 'opzetstukken'. Ik vind die echter wel fijn, zorgen voor meer stevigheid.

Zelf speel ik ook altijd met die handschoenen, maar dan in het coyote bruin. Ook sinds de vorige skirm met shemagh. Ik ben ook een paar keer op m'n hals geraakt en dat is ook niet tof. Een maat had een mooie 'zuigzoen' overgehouden :p

Handschoenen zijn zeker een must. Zelf draag ik deze

4001190-Tactical-Glove-Woodland-lvl-3-Snijwerend.jpg

Maar dan in het zwart (heb ook een paar in woodland en in desert besteld)

Snijwerend was erg prettig toen ik op een veld in Belgie over de asfaltweg gleed zo het glas in (stuikeld over een steen en ging hands first over de weg de berm met glas in)

Maar met handschoenen is het vaak een kwestie van smaak en pasgenot.

Handschoenen zijn zeker een must. Zelf draag ik deze

4001190-Tactical-Glove-Woodland-lvl-3-Snijwerend.jpg

Maar dan in het zwart (heb ook een paar in woodland en in desert besteld)

Snijwerend was erg prettig toen ik op een veld in Belgie over de asfaltweg gleed zo het glas in (stuikeld over een steen en ging hands first over de weg de berm met glas in)

Maar met handschoenen is het vaak een kwestie van smaak en pasgenot.

Weet je toevallig waar ze ergens MARPAT hebben?

Ben zelf ook nog aan het zoeken voor bij mijn outfit maar ik combineer nu met zwart em staat ook mooi (als zeg ik het zelf) maar ik denk dat de woodland mogelijk nog beter staan, en zo niet gaan ze bij mijn KL outfit (daar zijn ze immers ook van)

Heb lang zonder gespeeld, sinds mijn USMC set heb ik ze ook van Mechanix. Bevallen prima! Maar de maat en soort kan een hoop doen. Ik had zwarte mechanix van een maatje groter. Deze hadden ook de kunststof verstevingen op de bovenkant. Daar kon ik niets mee...

De maat die ik nu heb, zonder verstevigingen, bevallen prima!

De handschoenen van de link van valmijaan zijn echt de goedkoopste van de goedkoopste. mechanix zijn gewoon nette handschoenen.