Diemaco C7

Arnold

Member
19 mei 2018
10
3
Trophies
2
Hier recentelijk aangemeld en ga binnenkort een keer mee met een forumlid. Nou ben ik natuurlijk al wat aan het inlezen wat voor apparaat ik zo zelf als eerste wil gaan aanschaffen. Zat te denken aan een MP5 of G36 maar... heb in het verleden een aantal jaar als reservist bij de Landmacht gediend en had daar als persoonlijk wapen een Diemaco C7. Geheel stalen versie, geen optics of frontgrip helaas, die kwamen pas na mijn tijd.

Al wat internet en ACN zoekwerk gedaan en kom vele M16/M4 varianten tegen. Welke komt het dichtst in de buurt van de C7 en is van fatsoenlijke kwaliteit (budget rond de € 300,- genoeg voor basis apparaat?)? Mocht iemand hier wat zinnigs over kunnen zeggen dan zou ik dat zeer waarderen.
 
G&G maakt er één. Deze is overigens niet helemaal representatief voor de Nederlandse versie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arnold
Klopt de g&g is de canadeze c7. Is meteen wel degene die het dichtste bijkomt zonder zelf te bouwen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arnold
G&G komt idd het meest overheen, maar die is toch wel gauw over de 400 euro ook vanwege de C79 die erbij komt. Als je toch iets wil wat er op lijkt dan zal de gemiddelde M16 toch het beste overeen komen. De losse RIS stukken worden volgens mij door een bedrijf gemaakt en de thermold mags zijn er door D-boys in 50 rounders als je het zou willen afmaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arnold
Dank voor de tip(s), die G&G lijkt er inderdaad wel op maar helemaal overeen komen doet ie inderdaad niet. C79 had ik er ook niet op zitten, mocht het toen nog gewoon doen zonder optics. Ging trouwens prima, heerlijk waren die dagen op de ISK. Als ik daar met gemak doelen op 300 meter kon raken zonder optics zal het bij airsoften op veel kortere afstand ook vast wel lukken.

Tja, ga ik dan voor een C7 die het net niet is, of dan toch voor het wapen dat ik altijd al wilde... G36 of MP5. Of toch wat anders? Keuzes, keuzes...
 
Even wat meer G&G's bekeken, die UMP45 (UMG?) is ook wel een pracht apparaat zeg. Op de PS4 hier ook heel wat uurtjes zoet mee geweest. Zou ook best een mooie eerste replica zijn hier in huis.
 
Ben ik nou trouwens zo blind of zitten er weinig fysieke winkels in het midden van het land? Ben pas in Nieuwegein bij www.airsoftmiddennederland.nl geweest, leuke zaak en ga hier zeker ook nog naar terug. Maar veel meer kan ik nog niet vinden in Gelderland/Utrecht. Combatshop te IJsselstein inmiddels gesloten. Airguns te Hilversum binnenkort een keer bezoeken. Zo te lezen zou ik voor een winkel met interessante voorraad een keer naar Bunker510 in Enschede, Unit13 in Sittard of naar Qtac in Wouw moeten rijden. Iemand hier nog goede aanvullingen op?

Edit; ACS Lelystad nog gevonden
 
Laatst bewerkt:
com-bat in geldermalsen
Dank voor de tip, maar aldus hun site verkopen ze er geen AA's wat ik juist zoek :).

edit; zet 'm trouwens wel even bij mijn favorieten, zodra ik een AA heb is dit wel een mooie zaak voor upgrades zo te zien.
 
Laatst bewerkt:
Ik was daar in december.. toen hingen er wat demo modellen die je daar ter plekke bij hun franse zusterbedrijf kon bestellen..
 
Website van het zusterbedrijf is al een hele lange tijd "under construction"... heb er een hard hoofd in die shop nog terug on-line komt...
 
Ik ben opzoek naar de buttstock voor de Diemaco C7/C8 NLD (volgens mij hetzelfde). Ik heb deze ooit ergens gevonden, maar kan deze helaas niet meer achterhalen. Iemand die mij hiermee uit de brand kan helpen?