DMR: 360 of 450fps?

Tactical Bear

Well-Known Member
24 apr 2017
482
575
Trophies
26
Ik heb dit weekend voor het eerst met m'n replica gespeeld, was super cool maar ik miste toch een beetje range. En aangezien ik voor een DMR setup wilde gaan wil ik de veer dus wat upgraden. Momenteel zit ik op +- 280 fps zonder upgrades. Schoot op de dag zelf met 0.25.

Nu lees ik verschillende fora en discussies dat nog niet elk veld de wetgeving volgt en DMRs met 450fps accepteren. Zelfs niet met een mosfet die 2 sec delay ertussen zet.

Nu dus discussie puntje in m'n hoofd van doe ik het veilig en upgrade ik hem naar 360 of sluit ik bepaalde velden uit en ga ik voor de 450?

Wat zouden jullie doen?

Mag ik vragen wat je rage nu is en waar je naartoe wilt?

Daarbij komt dat het niet simpelweg alleen maar het verhogen van je FPS is, maar je zult ook upgrades moeten gaan uitvoeren om je replica accurater te maken. een afwijking van 10cm. op b.v. 40 meter kan een afwijking van 30cm. op 70 meter zijn, dus dan heb je de range wel maar mis je alsnog alles...

Tevens moet je jezelf afvragen wat je zelf wilt spelen.

Verder is het gebruik van een DMR vastgelegd door de NABV, hier moet het veld zich normaal gesproken aan houden. Persoonlijk zou ik er dus niet op gokken dat ze zomaar een replica met full auto mogelijkheid doorlaten met 450FPS.

Groet,
Peter

Inderdaad, alleen FPS is een minimale upgrade voor meer range. Weet nog goed dat ik bij Bunker Hill een keer iemand tegenover me had staan met een AEG waarvan ik dacht; oooh! AEG, die raakt me never nooit! Maar zonder problemen hitte hij de ene na de ander bij ons team.

Tenzij je een leuke back-up hebt, zou ik idd niet het gedoe opzoeken dat je de ene keer wel met je DMR mag skirmen en de andere keer niet.

Zoals peter al zegt is range in het begin niet afhankelijk van je FPS, pas als je 2 geupgrade systemen gaat vergelijken dan kom je op de conclusie dat FPS dan nog een factor is, maar die factor is niet gigantisch. Ik zou geen DMR gaan als je eerste replica, je limiteert jezelf meteen weer met velden waar je op mag spelen of je moet gelijk speciale mosfets gaan kopen om overal te mogen spelen. Met een AEG kan je ook gewoon die 55-60 meter aantikken en dat is meestal al meer dan genoeg, gezien de meeste mensen dat al niet eens halen.

• Leuk
Waarderingen: Imakittymeow
Als je 2 replica's hebt kan je het overwegen.
Als je er maar 1 hebt en niet de intentie /budget er 1 bij te kopen, dan niet doen.

En als je het dan wel gaat doen denk ik er als volgt over.
Voor velden met een 2 sec delay, lekker 360 full auto replica gebruiken.
Door de 2 seconden delay mis je te veel kansen omdat je vaak met een DMR te kort komt om de goed geupgrade snipers te pakken. En te weinig bbs kan knallen om die éne enemy te pakken die 70 meter verder op loopt.

Mag je 450 zonder delay. Dan is het een stuk interessanter. Omdat je dan met gemak toch nog 2 a 3 of nog meer bbs per seconde weg tikt. En dan net wat meer uit kan halen tegen de 360 full auto schietende enemy.

Ik speel met mijn tippmann op velden waar het mag en kan 450fps single shot only. Op velden waar deze regel niet is speel ik 360fps single shot only.

Zou ik dit aanradeb voor een aeg? Nope. 2 seconde delay; nope. Puur om t feit dat het teveel "gedoe" is. Lekker op 360fps upgraden en full auto schieten die paar meter die je pakt met die 100 fps extra is te verwaarlozen in mijn optiek

Ik zou eens uitzoeken waar je wel DMR mag gebruiken zonder 2 sec delay
Ga ik ook doen!!!
Want ik ga geen DMR bouwen waar ik 2 sec delay moet hebben wat @Twinfromhell want je mist dan een hele hoop.
Ik ga straks ook buitenland spelen en daar is geen 2 sec regel...

nou ik zou het op de volgende manier aanpakken

Op veld a hoef ik geen delay te hebben
Op veld b is hun wens wel dat ik delay heb ook al slaat het meestal jammer genoeg nergens op maar goed
ik heb op het momement een modulaire fcu van kink kong het is de burst wizzard v2
deze heb ik ingesteld op 2 sec delay en zit standaard bij mijn dmr in de stock
wil het veld delay dan praat ik effe met hun zet ik de delay erop en ga het veld in en hoop dat ik een beetje uit de voeten kom,
doet het veld niet moeilijk dan speel ik netjes zonder een lading bbs hun kant op te jagen

Hoop dat je hier wat aan heb

de officiele nabv regel is trouwens alsvolgt
automatisch 360 max
dmr zonder delay mag tot 450fps
dmr tussen 450 en 500 moet een delay van 2 sec hebben
bolt action 500 fps max

maar zoals ik als zeg menig veld vind het leuk om hun eigen regels te hebben...

@Rick191 B&A wijkt af door "DMR" niet toe te staan. Echter mag je wel 500 FPS schieten met 2 sec delay.

"DMR" met 2 sec delay = sniper (500 FPS).
"DMR" = 450 FPS, single fire only.

Maar dat is dus inderdaad aan de organisatie zelf of ze dat ook volgen.

En aangezien er al regelmatig met deze classe gerommeld is heb ik nauwelijks nog een idee wie waar welke regel hanteert.

Balls and arrows wijkt idd heel erg af met hun eigen regel alleen het erge is dat hun regel niks uitmaakt met betrekking tot veiligheid ze helpen een leuke klasse omzeep en ik heb niks tegen straightpull bolt spelers en hpa snipers alleen met bijde systemen ben je sneller dan 2sec met betrekking tot herladen of kan je sneller zijn dan 2sec met herladen en hpa dmrs zonder delay moet je terug zetten op 360 daaro en kan je delay erop zetten dan mag je naar de 500 op hpa

Maar ik wil absoluut geen discussie of negatieve dingen opwekken maar die snellere systemen mogen lekker het veld op van hun en over een electrische dmr doen ze dan erg moeilijk ik weet het niet hoor maar dan kom ik zelf persoonlijk met mn eag op 350 lekker langs en laat ik MN dmr thuis als ik zin heb

Ik vind die 2 sec delay ook redelijk onzin aangezien een goede sniper echt geen 2 seconden nodig heeft om te herladen en zo dus sneller kan schieten dan een DMR met delay.
Maar bij Critical Hit, Bunker Hill, RSL en Gasselte kan je iig 450 fps semi only spelen.

• Leuk
Waarderingen: Wijnand
Klopt dit zijn ook op het moment in mijn ogen de leukste velden en vergeet veluwe airsoft niet daar mag je nu ook zonder delay spelen;)

Mag ik vragen wat je rage nu is en waar je naartoe wilt?

Daarbij komt dat het niet simpelweg alleen maar het verhogen van je FPS is, maar je zult ook upgrades moeten gaan uitvoeren om je replica accurater te maken. een afwijking van 10cm. op b.v. 40 meter kan een afwijking van 30cm. op 70 meter zijn, dus dan heb je de range wel maar mis je alsnog alles...

Ik weet, na het lezen van verschillende artikelen, dat je niet alleen range kan verhogen met FPS, ligt ook aan andere dingen. Op dit moment is de range zo'n 40 a 50 meter. Niet precies kunnen meten nog maar wil wel wat meer om echt tussen de sniper en assault in te zitten.

Tenzij je een leuke back-up hebt, zou ik idd niet het gedoe opzoeken dat je de ene keer wel met je DMR mag skirmen en de andere keer niet.

Als je 2 replica's hebt kan je het overwegen.
Als je er maar 1 hebt en niet de intentie /budget er 1 bij te kopen, dan niet doen.

Ik heb zeker de intentie om een leuke back-up te halen voor de afwisseling, uiteindelijk komt er een KRISS Vector. Dus de intentie is er zeker en hij komt er ook.. wanneer is nog maar de vraag. Daarom denk ik ook dat ik hem nu enigszins upgrade naar 360fps om toch wat meer power erachter te hebben. Heb nu ook een red dot maar misschien word dat dan ook wel een 3 of 4x zoom scope. Heb je zelf ook iets meer het idee van een DMR functie.

Bedankt voor de reacties! :)

• Leuk
Waarderingen: Jan