E&C V3 gearbox pimpen

Oke dan! Dat duurde even maar we zijn een stuk verder. Nieuwe nozzle is geweldig voor m'n FPS (misschien nu zelfs een beetje té geweldig maar daar komen we zaterdag achter) en dankzij het shimmen klinkt hij weer prachtig. Nieuwe motor valt nog niet heel veel op maar heb m ook nog niet uitvoerig getest.
Verder heb ik nu ook een Sparklabs microfet liggen maar durf er nog niet zo goed mee aan de slag te gaan. Heb je daar misschien nog een tip voor? De handleiding van de Sparklabs website werkt wel maar is een beetje karig als je dit allemaal voor het eerst doet.
En als ik daar dan toch mee bezig ben, kan ik ook iets met die grandioos grote zekering?
 
Veel makkelijker als die handleiding kan ik het niet maken en veel moeilijker dan wat daar in staat is het ook niet. Je zal dan toch wat specifieker moeten zijn wat er niet duidelijk is. De zekering kan je weg halen of een kleinere er in zetten.
 
Oke, laten we zeggen dat ik de ballen verstand heb van wat een mosfet precies doet behalve dat het goed is voor je trigger response en je veilig een 11.1 in kunt zetten.

De wire voor de trigger terminal, is dat een essentieel element?
Hoe veilig is het om de zekering eruit te halen?
Hoe dramatisch is het om de twee draden die ik overhoud na het verwijderen van de zekering aan elkaar te solderen? Of moet ik dan eigenlijk er een nieuwe draad in plaatsen?
Zou het met deze mosfet super nuttig zijn om hem direct aan de deans te solderen of wordt het dan wat fragiel?
 
De wire voor de trigger terminal is essentieel anders werkt het niet, hierdoor krijgt de gate stroom (wanneer je de schakelaar indrukt) en wordt de source en drain verbonden waardoor de motor gaat draaien.
In principe moet je gewoon de zwarte draad doorknippen waar je de mosfet wil hebben, dan de mosfet hier tussen solderen en een lang stuk dun draad solderen aan de gate terminal (signal wire), deze naar je trigger contacts laten lopen. Bij de trigger contacts een van de 2 rode draden los solderen en samen met de ander op een terminal solderen en op de lege terminal soldeer je dan de signal wire.
De zekering zorgt ervoor dat als iets niet goed gaat het je batterij niet sloopt of mosfet, dus het is je eigen keuze. Auto zekeringen zijn een stuk kleiner en ook relatief best goedkoop, maar in essentie kan je hem er tussen uit knippen en de losse draden aan elkaar solderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: David