een paar vragen over replicas

• Onderwerp starter Onderwerp starter dj
  • Startdatum Startdatum
@Rebelattack Dat je met je ogen niet het verschil kan zien tussen 2 soorten ABS zegt niet dat deze hetzelfde zijn. ABS is nogal een standaard naam voor plastic. De verhouding van de stoffen in het abs zorgen voor de sterkte, het duurdere component zal iets minder in het ABS voorkomen van een budget merk om de kosten te drukken. Zeer goed voorbeeld is het gereedschap van Action of van de betere bouwmarkten. Het bevat beide chrome-vanadium (staat er ook heel pontificaal op) maar in hele andere verhoudingen waardoor het action gereedschap eerder kapot gaat dan het professionele gereedschap.

Dat is hierbij dus ook zo. Ik zou dus ook gewoon de TM aanraden, dan heeft @dj iig een goede basis om mee te starten.

dj;19472 zei:
Super dankje,

Zijn er zoveel verschillende soortsn onderdelen?

Een redelijk aantal om in verloren te raken en niet te weten wat de beste is qua prijs/kwaliteit verhouding.

Lockheed;19473 zei:
@Rebelattack Dat je met je ogen niet het verschil kan zien tussen 2 soorten ABS zegt niet dat deze hetzelfde zijn. ABS is nogal een standaard naam voor plastic. De verhouding van de stoffen in het abs zorgen voor de sterkte, het duurdere component zal iets minder in het ABS voorkomen van een budget merk om de kosten te drukken. Zeer goed voorbeeld is het gereedschap van Action of van de betere bouwmarkten. Het bevat beide chrome-vanadium (staat er ook heel pontificaal op) maar in hele andere verhoudingen waardoor het action gereedschap eerder kapot gaat dan het professionele gereedschap.

Dat is hierbij dus ook zo. Ik zou dus ook gewoon de TM aanraden, dan heeft @dj iig een goede basis om mee te starten.

Dat hoef je mij niet uit te leggen, maar dat kan je niet bewijzen door te zeggen, de mijne brak snel. Dan moet je testen doen met eerlijke resultaten of te wel bijvoorbeeld trek-, buig-sterkte testen met een stukje ABS van TM en een stukje van JG. Dan kun je zien of het werkelijke materiaal verschilt tussen de 2. Zo niet dan kun je kijken naar de constructie die anders is waardoor de ene beter tegen een stootje kan als de andere. Het beste zou nog zijn als je de recepten zou weten, maar die zullen ze niet snel vrij geven natuurlijk. Als hij liever een TM wil dan ga ik dat niet in de weg liggen, kan ik ook niet :). Het kan zijn dat de TM een betere basis is maar zonder werkelijke testen van de materialen ben ik niet overtuigd.

Edit: Trouwens misschien kom ik een beetje koppig over, maar heb nu al genoeg meegemaakt dat ik klakkeloos iets overnam van mensen en dan later bleek dat ik toch gelijk had. Als er wordt bewezen dat ik fout zit dan neem ik mijn verlies, maar dat heb ik dan liever, want dan is het daarna meteen duidelijk. Anyway hierbij houd ik op met ranten en kunnen we weer on topic.

Hierbij een link over het upgraden van een VSR replica: http://www.airsoftsniperforum.com/41-vsr-rifles/6075-advanced-vsr-sniper-building-guide.html

@Rebelattack
Gewoon even een kort vraagje, heb jij wel eens geskirmt?

@Rebelattack
Je hoeft van mij niks aan te nemen.
Het maakt me niks uit dat jij denkt dat JG dezelfde kwaliteit heeft als een TM.
Alleen dat je die onzin hier gaat verkopen vind ik iets te ver gaan.

Het is algemeen bekend dat TM abs superieur is ten opzichte van clones. Dat kun je op bijna elk forum terug lezen. Daarbij heb ik de gebroken stock in mijn handen gehad en dan zie je dus de breuk en ook wat de structuur van het abs is. En eerlijk gezegd is het gewoon bagger plastic.

En om dan om buig en trek proeven te vragen is natuurlijk ook BS.
Niet iedereen heeft een trekbank in zijn schuur. En niet iedereen gaat zijn dure replica slopen om alleen maar te bewijzen dat TM abs beter is.

Conrex;19475 zei:
@Rebelattack
Gewoon even een kort vraagje, heb jij wel eens geskirmt?

Ja ik heb geskirmd, ben nog maar net een jaar lid, ik ga ook niet vertolken dat ik een pro ben of iets. Ik lees gewoon over het algemeen dat mensen de JG Bar-10 pakken of wordt aangeraden omdat de externals niet veel verschillen en dat je het interne werk er toch uit sloopt. Ik vindt ook wel heel sterk dat het ABS van TM zo superieur is aan het JG ABS dat het van JG zo snel kapot gaat.

Sander;19477 zei:
@Rebelattack
Je hoeft van mij niks aan te nemen.
Het maakt me niks uit dat jij denkt dat JG dezelfde kwaliteit heeft als een TM.
Alleen dat je die onzin hier gaat verkopen vind ik iets te ver gaan.

Het is algemeen bekend dat TM abs superieur is ten opzichte van clones. Dat kun je op bijna elk forum terug lezen. Daarbij heb ik de gebroken stock in mijn handen gehad en dan zie je dus de breuk en ook wat de structuur van het abs is. En eerlijk gezegd is het gewoon bagger plastic.

En om dan om buig en trek proeven te vragen is natuurlijk ook BS.
Niet iedereen heeft een trekbank in zijn schuur. En niet iedereen gaat zijn dure replica slopen om alleen maar te bewijzen dat TM abs beter is.

Okey dan neem ik het graag aan als je me laat zien waar. Het vragen om testen met resultaten die te vergelijken zijn met elkaar is helemaal geen BS, bij een FPS test ga ik toch ook niet zeggen oh maar nee joh deze schiet onder de 360 FPS want zo hard voelde het niet, oftewel een empirische test zegt weinig als je het niet doet met goed van te voren afgebakende parameters. Btw als je goed had gelezen heb ik ook nooit gezegd dat hiervoor replica's moeten worden gebruikt, dit doe je ook met daarvoor speciaal spuit gegoten staafjes anders dan zijn de resultaten ook niet vergelijkbaar door de mogelijk andere bouw. Laten we er nu over ophouden ik zal mijn mond houden en niet meer zeggen dat de externals van JG net zo goed zijn als die van TM zonder dat ik daar adequaat bewijs voor heb om dit aan te tonen. Ja?

Edit: Het valt me alleen op hoe vaak hier meteen het duurste van het duurste wordt aangeraden terwijl dit vaak toch niet hoeft en er ook goedkopere oplossingen zijn die vaak even goed zijn.

Ik heb ff n vraagje
Wie weet welke upgrades er in een vfc M40A3 passen ? Is deze vsr 10 compatible of zijn er andere upgrades van bijvoorbeeld PDI te koop ?

yannick-hurks;19479 zei:
Ik heb ff n vraagje
Wie weet welke upgrades er in een vfc M40A3 passen ? Is deze vsr 10 compatible of zijn er andere upgrades van bijvoorbeeld PDI te koop ?

http://www.airsoftsniperparts.com/identifyyourrifle.htm.

Helemaal onderaan.

Dit is geen belediging of aanval... maar ik huiver bij de gedachte dat je na het zoveelste "welke sniper zal ik nemen" toch een overhaaste beslissing neemt en uiteindelijk spijt krijgt. Kun je niet beter eerst een beetje met huursetjes (misschien zelfs huur-sniper als velden dat doen?) gaan spelen om zo zelf tot een goed inzicht te kunnen komen? Straks kies je, betaal je en heb je spijt dat je de stap genomen hebt omdat je na aanschaf nog eens +/- 500 euro moet insteken aan upgrades.

Just my two cents ;)

Ik weet hoe je een buigtest cq breek rek moet meten. Ik ben laborant en heb ook in een fysisch laboratorium gewerkt.

Vraag is hoe jij aan staafjes materiaal wil komen? Denk niet dat TM die gaat verstrekken.
Je kan overigens best 2 plaatjes van 2mm bij 5 mm uit een stock halen. En daar op testen.
De vraag om fysische testen is wel BS aangezien ik niemand ken die geld wil investeren om die zooi naar een lab te brengen en ff te laten testen.
De vergelijking met een fps test is ook BS want ik ken niemand maar dan ook echt niemand die een geijkte fps meter heeft. Daarbij bepaald fps niet hoe hard iets aankomt maar dat bepaald het aantal joule.

Maar zoals ik zeg, op diverse forums word door verschillende mensen gezegd dat TM "plastic" ondergepist is door engeltjes.
Dus als jij dan denkt dat een chinese clone beter of vergelijkbaar is ben ik niet te beroerd om te zeggen dat het niet zo is.
En nee dat kan ik niet met fysische testen bewijzen. Maar denk dat als info op diverse forums word weergegeven dat het dan aardig betrouwbaar word.
Tevens bezit ik 2 TM sidearms en heb aan genoeg TM 's gesleuteld om het verschil tussen een JG en een TM te weten.
Oh ja ik heb ook aan JG's gesleuteld voordat je aankomt met een verhaal dat ik geen vergelijk kan maken.

dj;19468 zei:
@Robin
Wat is stocks?
En hoeveel was je kwijt voor de upgrades?
Heb rond de 400 euro voor upgrades...

Met stocks bedoel ik de externe behuizing, die kan je ook naar smaak aanpassen: (zat een tijdje bijvoorbeeld op deze te asen: http://www.x-fire.org/vsr10/stock/e.vsr_stock.html totdat ik mijn sniper in tweeën brak)

Lastig te zeggen, had hem van een teamgenoot overgenomen @Bart (hoop dat ik de juiste te pakken heb). Wat ik me kan herinneren wat hij erin had gestopt:
Action army hair trigger
laylax piston en cylinder
nineball bucking (kan ik zeker aanraden)
prometheus barrel voor g-spec (loopt door hele silencer)
kwam neer op eurootje of 300-400 aan upgrades (zou zelf tegenwoordig een EdGI set erin doen, die dingen zijn echt nice. Maar dat is toekomst muziek)

hij schoot toen de normale en niet heel ver geupgrade AEG's eruit (dit was in de tijd dat HPA nog niet echt zo'n veel gezien ding was) er best makkelijk uit. Als hij nu nog werkend zou zijn denk ik dat hij on par is met de meeste HPA gebruikers.

Ik hoop dat je wat hebt aan me twee centen, en anders vraag maar raak :)

@Rebelattack Als JG echt zo goed is al TM dan had het dezelfde prijs toch? TM heeft gewoon een naam van kwaliteit en dat hebben ze al jaren, JG heeft die naam al jaren niet. Je kan er gewoon van uit gaan dat er op veel onderdelen wordt bezuinigd dus ook op de body.

Verder raden wij aan wat wij denken dat het beste is, op ervaringen van onszelf of bekende. Dat tokyo marui vaak wordt aangeraden zal wel komen omdat ze degelijke replica's maken. JG zou ik bijvoorbeeld aanraden als goedkope G36 back up replica.

Maar voor de rest goed verhaal lekker kort.

K heb net ff op joetjoep gekeken en ik laat die m40a3 gewoon voor wat t is :smiley:

Sander;19482 zei:
Ik weet hoe je een buigtest cq breek rek moet meten. Ik ben laborant en heb ook in een fysisch laboratorium gewerkt.

Vraag is hoe jij aan staafjes materiaal wil komen? Denk niet dat TM die gaat verstrekken.
Je kan overigens best 2 plaatjes van 2mm bij 5 mm uit een stock halen. En daar op testen.
De vraag om fysische testen is wel BS aangezien ik niemand ken die geld wil investeren om die zooi naar een lab te brengen en ff te laten testen.
De vergelijking met een fps test is ook BS want ik ken niemand maar dan ook echt niemand die een geijkte fps meter heeft. Daarbij bepaald fps niet hoe hard iets aankomt maar dat bepaald het aantal joule.

Maar zoals ik zeg, op diverse forums word door verschillende mensen gezegd dat TM "plastic" ondergepist is door engeltjes.
Dus als jij dan denkt dat een chinese clone beter of vergelijkbaar is ben ik niet te beroerd om te zeggen dat het niet zo is.
En nee dat kan ik niet met fysische testen bewijzen. Maar denk dat als info op diverse forums word weergegeven dat het dan aardig betrouwbaar word.
Tevens bezit ik 2 TM sidearms en heb aan genoeg TM 's gesleuteld om het verschil tussen een JG en een TM te weten.
Oh ja ik heb ook aan JG's gesleuteld voordat je aankomt met een verhaal dat ik geen vergelijk kan maken.

Natuurlijk gaat een fabrikant zijn geheimen niet weg geven en het was ook alleen op papier niet dat ik dit ook echt van plan was. Als FPS niets te maken heeft met de mate van hoe hard iets aankomt dan zou 500 FPS dus net zo veel energie bevatten als 10 FPS? Uhm daar gaat volgens mij iets mis. Het ging ook even niet om alle fouten/afwijkingen in FPS meters en etc, maar het feit dat slecht afgebakende testmethodes leidt tot foute conclusies.

Prima dat dit op forums wordt gezegd dan zal ik dus inderdaad fout en zal ik het niet meer zeggen, mijn excuses, dit betekent echter nog niet dat je een JG niet kan overwegen, bij normaal gebruik zijn er ook honderden mensen die hier heel veel plezier aan hebben beleefd. Ik zit dus waarschijnlijk fout en dus zal het TM ABS iets beter bestendig zijn tegen een stootje als de JG.

Als iemand budget heeft voor een tm inclusief alle upgrades, dan ga ik die persoon geen JG aanraden.

(En joule bepaald hoe hard iets aankomt.
Je kan een bb met 500 fps ontvangen met minder joule die dus minder pijnlijk is, als een bb met 360 fps met meer joule die veel pijnlijker is. Heeft ook met gewicht te maken)

Lockheed;19484 zei:
@Rebelattack Als JG echt zo goed is al TM dan had het dezelfde prijs toch? TM heeft gewoon een naam van kwaliteit en dat hebben ze al jaren, JG heeft die naam al jaren niet. Je kan er gewoon van uit gaan dat er op veel onderdelen wordt bezuinigd dus ook op de body.

Verder raden wij aan wat wij denken dat het beste is, op ervaringen van onszelf of bekende. Dat tokyo marui vaak wordt aangeraden zal wel komen omdat ze degelijke replica's maken. JG zou ik bijvoorbeeld aanraden als goedkope G36 back up replica.

Maar voor de rest goed verhaal lekker kort.

Jup ik zei al ik zal het wel niet bij het rechte einde hebben. Als mensen het budget hebben moeten ze er zeker voor gaan, Tokyo Marui geeft nou eenmaal een van de beste performances out of the box voor prijzen die niet totaal insane zijn dat weet ik en zie je maar elke keer weer uit de testen, maar soms zijn er ook merken die je kan consideren ipv Tokyo Marui, zoals Krytac bijvoorbeeld (niet specifiek voor dit verhaal). In airsoft zitten vaak mensen die zelf al werken en dus meestal wel het geld ervoor hebben om te investeren in het hogere segment ik vraag me alleen af of mensen ook weten wat ze moeten aanraden als er nieuwe spelers komen die niet meteen 400-500 euro kunnen neerleggen voor een replica?

Ik heb niet zon zin om hier nog langer op door te gaan, ik geef toe dat ik bij het verkeerde einde zat en zal niet meer onzin gaan rond roepen zo lang ik niet intensief online heb opgezocht hoe het precies zit. Zoals ik al zei ben ik gewoon niet meer zo snel geneigd om maar alles van iedereen aan te nemen, omdat niet alles en iedereen op het internet betrouwbaar is. Mijn excuses specifiek naar @Sander, ik zie dat ik nog veel heb te leren en hoop in de toekomst nog steeds met internal upgrade vragen bij je langs mag komen.

Mvg,

Freek

Excuses aanvaard.
En als je ergens hulp bij nodig hebt ben ik de beroerdste niet.

@Rebelattack Vragen mag altijd, discussiëren ook. Maar wel onderbouwd natuurlijk :smiley:

p.s. No offence taken btw

Sander;19490 zei:
Excuses aanvaard.
En als je ergens hulp bij nodig hebt ben ik de beroerdste niet.

Lockheed;19491 zei:
@Rebelattack Vragen mag altijd, discussiëren ook. Maar wel onderbouwd natuurlijk :smiley:

p.s. No offence taken btw

Hopelijk stoot deze ezel zich niet twee maal aan dezelfde steen :|.

Even een kleine correctie, een JG maakt gebruik van ABS-Plastics (een verzamelnaam voor verschillende soorten plastics, meestal van de goedkopere soort) en een TM maakt gebruik van Nylon-Polymeer. Nylon-Polymeer is MIL-SPEC en is onzettend sterk en ontzettend licht. Nylon-Polymeer word onder andere gebruikt voor de Real-steel versies zoals bijvoorbeeld de H&K G36-familie, Beretta ARX-160, SCAR-familie en vele andere "kunststof-" wapens.

@Dj;19472, Probeer eerst een replica uit, leer er mee richten en schieten totdat je gevoel erin zit. Ga dan pas kijken naar modificaties en staar je dan niet blind op de FPS. FPS is niet alles, een goede hopup unit en de juiste bucking doen veel meer voor je apparaat. Er worden je aan alle kanten de meest uiteenlopende mod's aangeboden, de een wat beter dan de andere. Voor je het weet heb je honderden euro's in mods gestopt, welke je misschien maar 10cm extra distance geven of amper meer accuratie.
Het is nog steeds 95% het mannetje achter de replica en 5% techniek. Leer je veldtechnieken, weet wat je max. range is, ken je beperkingen en pas daar je spel op aan. Daarna kan je altijd nog dingen aanpassen.

@Stey
Huren ben ik niet zo van aangezien het meestal beetje goekoop spul is.
Voor 200 euro wil ik wel testen met een tm.

@"Bjorn Groen"
De upgrades ben ik nog nie helemaal over uit, zag de upgrade set van novritsch maar over upgrades moet jk me nog even jn verdiepen

Bedankt voor jullie reacties