een paar vragen over replicas

• Onderwerp starter Onderwerp starter dj
  • Startdatum Startdatum
@dj Het schijnt dat je de novritsch upgrades kits ook samen kan stellen zonder hem en je dus veel goedkoper uit bent. Misschien het researchen waard. Hij is namelijk alleen een tussenpersoon en maakt niks zelf.

@Lockheed
Ik heb echt geen flauw idee hoe alles heet en wat het beste is.
Ik dacht dit lijkt me een snelle en makkelijke oplossing;/

dj;19532 zei:
@Lockheed
Ik heb echt geen flauw idee hoe alles heet en wat het beste is.
Ik dacht dit lijkt me een snelle en makkelijke oplossing;/

Ik hoorde van andere dat het over het algemeen allemaal van Edgi is, maar dat sommige dingen van Edgi ook niet per se beter zijn dan andere merken. Dit werd er gezegd op het airsoft forum:

"Novritsch upgrade kit = edgi materiaal. Goede barrels, verder is alles sterk gemaakt maar geen 90 graden trigger en nog steeds een slechte hopup. Niet de moeite waard als je het mij vraagt. Novritsch kan goed schieten, maar ik zou niet naar hem toe gaan als het om technische zaken gaat :roll:

Je kunt beter een edgi barrel kopen en dan voor de rest PDI/AA/airsoftpro, met natuurlijk een AA chamber en een hopup bucking naar keuze (maple leaf is erg goed). Dan ben je goedkoper uit dan bij novritsch, heb je een 90 graden setup (veel betere trigger en bolt pull) en een accuratere setup ;) "

Nog een andere quote van de setup van Reliku die zich qua airsoft snipen heel ervaren is:

"Infamouse heeft het al aardig uitgelegd, maar hier heb je mijn persoonlijke setup ;)

De kwaliteit schijnt ongeveer zo te gaan (slechtst naar best): Airsoftpro - laylax/AA - PDI (wat triggers en cylinders betreft). AA is een laylax clone die vervolgens verbeterd is, dus hoewel laylax de originele onderdelen gemaakt heeft schijnt de algemene geaccepteerde mening van het internet te zijn dat AA beter is. Persoonlijk gebruik ik airsoftpro, gewoon omdat dat de goedkoopste optie is en omdat het spul lang genoeg mee gaat. Mijn airsoftpro trigger heeft er al zo veel schoten doorheen dat ik de tel kwijt ben (ik raakte de tel kwijt na een stuk of 15000) en heeft eigenlijk nog geen significante slijtage. Prima trekkers, ik zet ze in alle rifles die ik bouw. Idemdito voor de cylinder/cylinder head, maar op een BAR-10 kun je die in mijn ervaring ook wel stock laten. Die van mij is stock en heeft er net zo veel schoten doorheen als de trigger zelf en doet het nog prima, hoewel het wel begint te slijten. Ik denk dat ik daar ook maar een keer een nieuwe cylinder + cylinder head voor koop, maar voor de eerste 10k schoten kun je ook wel de stock cylinder + cylinder head gebruiken. In m'n L96 AWS (hecate) heb ik overigens wel een airsoftpro cylinder zitten, en op basis van de airsoftpro cylinders die ik gezien heb, wat ik er over gelezen heb en de cylinder die ik zelf gebruik zou ik 'm aanraden. Zijn zeer solide dingen ;)

De barrel group... Tja... Een action army hopup chamber is een beetje een no-brainer, dus die moet je hebben. Qua barrel heb ik gekozen voor een action army VSR barrel, gewoon omdat ik een cheapass ben. Een PDI barrel schiet iets beter, een Edgi barrel schiet nog iets beter, maar je hebt het echt over 5% van de performance. Ik ben erg tevreden met mijn AA barrel. Qua buckings zijn er verschillende opties, maar maple leaf heeft mijn voorkeur. Da's een soort "drop-in" R-hop. Belangrijk om op te merken is wel dat je daar een concave nub voor nodig hebt (again, maple leaf maakt die) en een unbridged barrel (dus met een open hop window). AA VSR barrels zijn unbridged. PDI VSR barrels zijn dat niet. Edgi barrels worden custom gemaakt dus kun je gewoon unbridged bestellen. Als je wel een bridged barrel hebt (gesloten hop window) dan kun je de bridge er wel af vijlen, zo lang je dat maar voorzichtig doet en de barrel zelf niet beschadigd. Maar met een AA barrel hoef je daar dus niets aan te doen ;)

Dus, lang verhaal kort, ik gebruik airsoftpro internals + AA barrel + AA chamber + maple leaf hopup. Mijn huidige configuratie geeft (als de schutter geen fouten maakt :roll: ) 10/10 op een man sized target op 80 meter (let wel, da's met .4 bb's). En dan ben je in totaal voor nog geen €400 klaar. Moet je nog wel even een scope kopen maar die kun je zo duur (en goedkoop) maken als je zelf wilt ;)

Let wel, dit is in het geval van een BAR-10 (dus een VSR platform). Voor een L96 AWS of een type 96 zit het weer iets anders... Uiteraard :P"

Doe er mee wat je wilt, maar wat ze daar zeggen is het zelfde als hier je betaald enigzins toch wel omdat het een "Novritsch" set is ondanks dat het eigenlijk gewoon een Edgi set is.

PS: als er niks van klopt dan hoor ik het graag en haal ik het weg.

@Lockheed dan moet je wel alles bij dezelfde shop vinden ivm verzend/inklaringskosten..

^^Exact dat, ik heb nog nooit dat gewicht bb gezien die bio is. Met een Europees certificaat erbij.
0.36 is het zwaarste wat ik gezien heb.

Wat is het voordeel van zwaardere bbs en las ook dat pdi een goed merk is voor internals klopt dit?

Een zwaardere bb houd langer zijn kinetische kracht vast. Heeft minder last van wind en eventueel blaadjes etc.
Pdi is een van de betere merken idd ook meteen een van de duurdere

Ik wil niet hatelijk doen maar waarom commentaar hebben op een regel, als je die jongen nog steeds niet verder hebt kunnen helpen met welke onderdelen hij het beste kan aanschaffen om zijn replica te upgraden? Betekent niet dat ik het beter kan maar probeer hem wel naar de forums te sturen waar ze dit soort vragen de hele dag behandelen. Anyway ik ga me er niet meer bemoeien vanaf nu.

Staat als het goed is in jouw tekst toch?? Waarom zou ik daar een TLDR van schrijven?
Alleen die 0.40 viel me op. De rest geloof ik wel(met andere woorden TLDR)

@dj wat is je budget voor het upgraden van je sniper ? Want er zijn zoals verteld verschillende merken te koop die allemaal wat maken dus ruime keuze

Ikzelf ga voor PDI upgrades zoals n palsonite cilinder die je kan bestellen op www.x-fire.org
Is n site uit japan die direct PDI onderdelen handeld

Suc6 ermee :wink:

Tevens bezit ik nog niks aan airsoft gear maar dit is de planning voor jaar 2 als ik eerst een jaar lekker geskirmd heb als assault om het spel en de tactics goed te leren

Wat zoals velen hier zeggen de beste keuze is als beginnner zodat je daarna een goede keuze kan maken of je voor sniper, assault of support wilt gaan

@yannick-hurks
Mijn budget voor upgrades ligt rond de 400 euro.
Ik vind bolt action zelf veel leuker en heb het geld voor een assault en sniper replica dus waarom niet toch:)

@dj Idd voor het gemak is het sneller maar als je misschien zin heb om wat te researchen kan je het misschien goedkoper vinden, maar idd wat maarten zegt, wel bij 1 shop ivm de shipping en inklaring etc.