Een skirm en dan...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Robin2k7
  • Startdatum Startdatum
Ik ben zojuist 4 maanden gestopt met roken na 15 jaar gerookt te hebben. En begonnen met hardlopen en Skirmen. De eerste Skirm had ik geen benen en armen meer over. Mijn voeten vielen reuze mee, had ik geen last van.

De 2de Skirm had ik mijn eigen gear ipv huursetje, verder totaal geen last van mijn boven benen, wel kuitjes, armen en schouders. Ik kreeg last van mijn rechter voet tijdens de middag pauze. Ik had mijn schoenen iets te strak aangetrokken, wat losser gemaakt en de pijn was na 20 minuten weg. Mijn schouders en armen waren helemaal verzuurt aan het einde van de Skirm door het dragen van de platecarrier en de replica aan sling.

Ik sta best wel versteld dat ik bijna geen last heb van mijn voeten, ik draag stevige hoge bergschoenen met dikke wollen sokken (voelt alsof ik op kussentjes loop). Het is een kwestie van wennen, ik zie skirmen naast fun ook als een soort van intensieve training.

Bij mijn eerste skirm ooit, liep ik de volgende dag als een oude man door het huis heen. Tegenwoordig alleen gevoelige/spierpijn bovenbenen de dag er na. Mijn voeten zijn na een skirm dag wel erg moe (ook niet de fijnste schoenen) en afhankelijk van de skirm (hard gewerkt of gewoon geskirmed) mijn lichaam ook wel. Maar de dag er na valt het allemaal erg mee!

Wat rebel aangeeft herken ik ook wel. Vooral als ik een dag heb staan squad-leaden of platoon-leaden merk ik dat ik mentaal moe ben. Zoveel signalen die je dan binnen krijgt. Als ik ga slapen lijkt het alsof ze me nog aan het roepen zijn. Mijn vrouw heeft me wel eens aangetikt dat ik een paar keer "JA!" zei toen ik net in slaap viel :p

Wat stey zei is idd verstandig, energie verdelen.

Neem ook wat energie in de vorm van repen of jerky mee voor op het veld.

Sinds een jaar ongeveer aan het hardlopen voor mijn conditie en sport. Niet speciaal voor Airsoft, maar het helpt natuurlijk wel!

En precies zoals bvdzeeuw zegt, dat BIERTJE als je thuis komt na een dag hard werken op een skirm... MAN MAN MAN!

Goed om te lezen en nuttig ook iedereen probeert er op zijn eigen manier een positieve draai aan te geven , ik ga zo midden in de natuur een flink wandeling maken met mijn toch nog weinig ingelopen airsoft boots , moet niet gekker worden he haha maar ik loop ze liever in zonder al die gear bij me .

Heel verstandig om je boots eerst in te lopen.
Dat scheelt blaren na een skirm.

Indeed ...ze kwamen van pas , net samen met de brandweer een koe uit de sloot getrokken , die liep voor mijn neus de sloot in zo,n beesie laat je ook niet verzuipen .
Vriendin had branweer gebeld want de boeren waren weer eens niet thuis .

Stink een uur in de wind eerst die mooie airsoft boots maar eens afspoelen haha

De tocht liep dus anders dan verwacht .

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Jan
Nog niet zo makkelijk ....eerst een lus om zijn nek

Bijlagen

• img-5980_1494102499.jpg
    img-5980_1494102499.jpg
    99,3 KB · Weergaven: 257
Ik heb na het lezen van dit topic gister maar nieuwe schoenen gekocht. Waar ik normaal tegen het eind van een skirm zere voeten had, had ik vandaag nergens last van. Legerkisten zijn heel leuk, maar een paar goede hoge wandelschoenen zijn een stuk beter!

Ik heb na het lezen van dit topic gister maar nieuwe schoenen gekocht. Waar ik normaal tegen het eind van een skirm zere voeten had, had ik vandaag nergens last van. Legerkisten zijn heel leuk, maar een paar goede hoge wandelschoenen zijn een stuk beter!

Scheelt inderdaad een stuk minder zere voeten is ook vaak minder vermoeide benen aan het einde van de rit , hoge wandelschoenen ook perfect zolang je maar genoeg steun aan je enkels hebt , vorige jaar zag ik nog iemand door z,n enkels gaan geloof me als je dat ziet word je niet vrolijk van , hij had van die lage sneakers , niet echt handig in het bos .

Ik heb nog steeds Lowa's (of een vergelijkbaar merk) op mijn lijstje staan ja! ^_^ Ben erg benieuwd naar het verschil in ervaring vergeleken met legerkisten.

@Robin2k7 ik zie op mn werk genoeg enkelbreuken van mensen die op een heel lullige manier door hun enkel gaan en daar word je niet vrolijk van. Kost meestal heel veel tijd om te laten genezen en de vraag is altijd of je je functie volledig terug krijgt.

@Jan ik heb geen hele super fancy schoenen gekocht, maar het voelde nu ongeveer alsof ik op wolken liep :P

@Jan Ja Lowa's zijn top schoenen. Ik heb jaren terug een set gekocht omdat wij toen regelmatig naar Oostenrijk op vakantie gingen en daar veel bergwandelingen maakte. Nu heb ik ze weer uit de kast gehaald voor het airsoften en ze lopen nog steeds heerlijk!

@Jan ik heb geen hele super fancy schoenen gekocht, maar het voelde nu ongeveer alsof ik op wolken liep :p
haha awesome! Dat klinkt goed.

@Sadiek ja nice! Goed om te horen. Mijn vrouw heeft voor de Oostenrijk wandelvakantie ook een setje Lowa's gehaald en gebruikt. Was er idd ook erg tevreden over.

Ik zit er aan te denken om Magnum lynx 8.0 te kopen .

Blijft een beetje een gok soms