Eerste AA aanschaffen.

Snap niet goed waarom moderator de tekst heeft aangepast?
Vond het niet eens zo gek wat hij had geschreven en wat er nu staat komt op precies hetzelfde neer?

Zijn genoeg posts met mensen die om advies vragen en er vervolgens niks mee doen. Is zijn goed recht natuurlijk maar je mag er toch wel gepikeert over zijn als je een mooi verhaal voor iemand verteld maar hij reageert er niet of nauwelijks op.

Als post opener op maffo zijn uitgebreide verhaal had gereageerd met "to long, didnt read" mogen we dan niet boos reageren?

Waar staan de forumregels eigenlijk?
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf
Snap niet goed waarom moderator de tekst heeft aangepast?
Vond het niet eens zo gek wat hij had geschreven en wat er nu staat komt op precies hetzelfde neer?

Zijn genoeg posts met mensen die om advies vragen en er vervolgens niks mee doen. Is zijn goed recht natuurlijk maar je mag er toch wel gepikeert over zijn als je een mooi verhaal voor iemand verteld maar hij reageert er niet of nauwelijks op.

Als post opener op maffo zijn uitgebreide verhaal had gereageerd met "to long, didnt read" mogen we dan niet boos reageren?

Waar staan de forumregels eigenlijk?

Met alle respect. Het antwoord van Maffo was duidelijk. Ik heb het geliked. Ook had ik eerder daarvoor al aangegeven dat ik inmiddels al meer gevonden had van SA als ik op specifieke wapens zoek.

Daarnaast ook al aangegeven dat ik de Specna Arms SA-B03 op het oog heb als eerste AA. En heb ik iedereen bedankt voor de reacties en antwoorden/tips.

Waarom een moderator de tekst heeft aangepast weet ik niet. Maakt ook niet uit.

NOGMAALS!! BEDANKT VOOR ALLE FEEDBACK!

Het is nu wachten op ds NABV voor ik kan gaan kopen (inclusief wat kleine upgrades erbij).
En inmiddels ben ik begonnen aan mn ptoject Wapenkast (waar ik na afloop een topic in Projecten zal plaatsen)
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Maak anders vast een bestellijstje hier. Dan kunnen de mannen met de juiste kennis vertellen of het compatable is of niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf
M90 zit er gegarandeerd onder, M100 ligt eraan, M110 zit er gegarandeerd over. Modify zou ik links laten liggen die barrels zijn niet super, pak dan een goedkope stalen ZCI of madbull. Qua mags kan ik je alleen ARES amoeba mids aanraden maar die zijn plastic. Stalen mags voor een aardige prijs zijn meestal stuk moeilijker te vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf en Denzel053
M90 zit er gegarandeerd onder, M100 ligt eraan, M110 zit er gegarandeerd over. Modify zou ik links laten liggen die barrels zijn niet super, pak dan een goedkope stalen ZCI of madbull. Qua mags kan ik je alleen ARES amoeba mids aanraden maar die zijn plastic. Stalen mags voor een aardige prijs zijn meestal stuk moeilijker te vinden.

Madbull was mn 2de keuze. Dan maar voor die kijken denk ik. Momenteel nog geen haast. Plastic Mid-caps mogen ook. Als het maar kwaliteit is :)

Merk voor veren, hopups? Welke wel of juist niet?
 
Hop up upgraden heb je niet mega veel aan. Upgrade eerst je Bucking, Nub, barrel en eventueel motor en ga dan pas kijken naar zaken als hop up unit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf
Hop up upgraden heb je niet mega veel aan. Upgrade eerst je Bucking, Nub, barrel en eventueel motor en ga dan pas kijken naar zaken als hop up unit.

Inderdaad. Dat bedoelde ik eigenlijk, bucking en nub.

Stap 1 is meer accuraat schieten als ik mm AA heb. Dus barrel, veer, (en wat ik met hopup bedoelde) bucking en nub dus.
 
Prommy purple bucking of g&g green. Of maple leaf buckings zijn ook heel sterk, omega nub van maple leaf als je gaat flathoppen
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf
Prommy purple bucking of g&g green. Of maple leaf buckings zijn ook heel sterk, omega nub van maple leaf als je gaat flathoppen

TOP! Bedankt voor de tips. Had het volgende al, genoteerd:

https://www.qtacairsoft.com/11237-maple-leaf-omega-nub-tensioner

https://www.qtacairsoft.com/12676-macaron-hop-up-rubber-60-flathop

Ik zag ze als set aanbevolen. Scheeld weer zoeken.

En als barrel:
https://www.qtacairsoft.com/upgrade...96-603-stainless-steel-precision-barrel-363mm

Weet niet hoe Action Army is? Maar daar kan ik een 370mm barrel zien. Gezien in de AA die ik wil max 407mm kan (wil ik onder blijven)
https://www.qtacairsoft.com/upgrades-onderdelen/airsoft-barrels/aeg-603mm/14331-603-aeg-barrel-370mm
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Action Army heeft goede stalen barrels voor snipers, nog nooit een aeg barrel van hun vastgehad maar ik verwacht gelijkaardige kwaliteit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf
Action Army heeft goede stalen barrels voor snipers, nog nooit een aeg barrel van hun vastgehad maar ik verwacht gelijkaardige kwaliteit.

Dan weet ik in iedergeval voor de toekomst wat ik voor een Sniper kan halen Misschien dat ik het ook voor AEG overweeg Die ene review feedback was positief En lijkt me wel al beter dan de standaard 6,08 363mm barrel.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
  • Leuk
Waarderingen: Olaf
Ik heb de classic army CA4A1 EC2 Als mijn eerste AA gekocht bij Shogun in september 2018.
Tot nu toe heel erg blij mee. Goed stevig polymer en geen problemen met gerammel. Alleen een beetje beweging in de stock.

Ingebouwde mosfet en je kan hem instellen op semi-FA, Semi-semi, semi-3rd burst, semi-5rd burst. Er zit een sensor en een magneet ingebouwd net als de ares amoeba zodat ie weet wanneer ie mlet stoppen met draaien, zodat je gears altijd op dezelfde plek stopt met de eerste tand bij de eerste tand van de piston.

Verser heb ik hem al tig keren geopen en onderdelen geupgrade. Niet dat het nodig was, maar ik vond het gewoon leuk.

Inmiddels heb ik er al 7 skirms meegespeeld en ik ben er nog steeds erg blij en trots op. Krijg vaak vragen van de meer ervaren players of het een krytak is. als ik vertel dat het een CA is, kijken ze vaak wel verbaast.

Overigens heb ik de skirmish line van 2018 met een rechte trigger
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf

De 363 is de standaard maat van deze AA die ik wil gaan aanschaffen.
https://gunfire.com/en/products/sa-b03-saec-tm-system-assault-rifle-replica-1152207263.html

Dus van 6,08 363mm naar 6,03 363mm of 370mm lijkt me niet een grote overbrugging?
 
Ik heb de classic army CA4A1 EC2 Als mijn eerste AA gekocht bij Shogun in september 2018.
Tot nu toe heel erg blij mee. Goed stevig polymer en geen problemen met gerammel. Alleen een beetje beweging in de stock.

Ingebouwde mosfet en je kan hem instellen op semi-FA, Semi-semi, semi-3rd burst, semi-5rd burst. Er zit een sensor en een magneet ingebouwd net als de ares amoeba zodat ie weet wanneer ie mlet stoppen met draaien, zodat je gears altijd op dezelfde plek stopt met de eerste tand bij de eerste tand van de piston.

Verser heb ik hem al tig keren geopen en onderdelen geupgrade. Niet dat het nodig was, maar ik vond het gewoon leuk.

Inmiddels heb ik er al 7 skirms meegespeeld en ik ben er nog steeds erg blij en trots op. Krijg vaak vragen van de meer ervaren players of het een krytak is. als ik vertel dat het een CA is, kijken ze vaak wel verbaast.

Overigens heb ik de skirmish line van 2018 met een rechte trigger

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ingebouwde mosfet? Je bedoeld de programmable ECU? Ik heb besloten om toch voor de Specna Arms SA-B03 te gaan. Toch metaal. Ietjes duurder dan Shogun. En prima voor beginners. Om na ervaring op doen misschien toch ervoor ga om ooit alles te upgraden en kijken wat dan mogelijk is.