Eerste outdoor skrim.

Mirko

Active Member
11 feb 2018
37
12
Trophies
3
Heren/dames,
Zoals de titel het al verteld gaan we met onze groep op 22/04 outdoor skirmmen.
Dit is voor mij de eerste keer dus weet niet goed wat ik allemaal moet voorzien.

Mijn voorlopige lijst is:
-De replica met alle toebehoren en extra batterij.
-co2 patronen (sidearm)
-beetje gereedschap
-eten en drinken
-inschrijving + navb vrijstelling
-droog ondergoed en sokken
-ehbo kitje
-fluo vest (maakt kleur uit?)
-kledij voor de skirm
-stevige schoenen
-heel veel goesting en fair play

Graag hoor ik van jullie wat jullie nog meenemen of wat je best niet kan vergeten.

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7
nette lijst. Ik neem zelf altijd wat snickers mee het veld in en een extra paar schone sokken (dus 2 paar mee) om in de pauze te kunnen wisselen en aan het einde.

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7 en Mirko
Bij een outdoor terrein is zeer aan te raden om water mee te nemen, in alle jaargetijden. Er gaan altijd nog teveel mensen met hoofdpijn door uitdroging van het veld af. En camelbak is ideaal, maar een veldfles of rugtas met drinken werkt ook.

• Leuk
Waarderingen: Mirko
En het meest simpelste: flesje mee en in spawn achterlaten. Maar veldfles/camelback is wel het meest praktische.

• Leuk
Waar ga je heen?
kan ik misschien nog wat advies geven,als ik het terrein ken :)

• Leuk
ik neem zelf ALTIJD een schoon setje kleren mee en een vuilniszak voor de smerige kleren. scheelt een hoop bagger in de auto.
verder altijd extra batterijen meenemen. door kou kan je accu sneller op gaan.

• Leuk
2 setjes handschoenen , na de middagpauze is mijn eerste set altijd nat van het zweet , voelt prettig om droge aan te doen , anders voelt het net of je natte sokken aantrekt haha

En microvezel doekjes ook altijd handig

Thermosfles met koffie voor onderweg.
Setje, schone schoenen, voor op de terugweg in de auto. Zak voor de vieze schoenen,
Chemische douche (aka deo). Als niet voor jezelf, dan wel voor je mede reizigers.

Al genoemd, drinken. Eventueel zo’n 0.33L flesje in een broekzak, of een camelbag.

Antifog voor je bril

Eventueel schoonmaak setje voor je replica. Laats snoekduik gemaakt bij balls and arrows met als gevolg een pistool vol zand. Dan rest de keuze rest van de dag zonder side arm, of op locatie schoonmaken, verse olie, en weer gaan.

• Leuk
Zeker weten stevig schoeisel en een goede conditie. Bij de briefing werd ons verteld dat het een zwaar veld is. Kan ik ze geen ongelijk in geven. Zou ook alleen het hoognodige mee het veld in nemen ( extra gewicht) Verder zijn ze hier extra streng op je oogbescherming. Geen keuringsmerk op je bril staan is de kans zeer groot dat je niet het veld op mag.

Zeker weten stevig schoeisel en een goede conditie. Bij de briefing werd ons verteld dat het een zwaar veld is. Kan ik ze geen ongelijk in geven. Zou ook alleen het hoognodige mee het veld in nemen ( extra gewicht) Verder zijn ze hier extra streng op je oogbescherming. Geen keuringsmerk op je bril staan is de kans zeer groot dat je niet het veld op mag.

Hoe bedoel je geen keurmerk op de bril? Ik heb 2 brillen maar beide staat er geen keur merk op.. o_O

• Leuk
Waarderingen: Guido van Malde
Van de nabv site:
De bril dient minimaal te voldoen aan de EN166-F, ANSI z87.1, STANAG 2920 v50 of de 40296 norm.

Dit moet op de bril terug te vinden zijn!
Mijn goggles zijn van Valken. Daar staat geen merkteken op. Werd nog door de vingers gezien. Mijn collega had merkloze goggles die mocht hij niet dragen. Gewoon omdat ze de veiligheid dan niet vertrouwen.

In verband met toch weer fogging issues ga ik nog een 'gewone' gekeurde bril aanschaffen.

• Leuk

Oei...
Ik heb een gewone bril van swiss eye (meen ik)
En een grote bril van invader gear.
Ik heb op beide precies nog niets zien staan.

Wel mogelijk om waterfles in de spawn te plaatsen aangezien ik nog geen camelbag heb. ?

Is het een open veld?
Hokjes?
Bos?

Van de nabv site:
De bril dient minimaal te voldoen aan de EN166-F, ANSI z87.1, STANAG 2920 v50 of de 40296 norm.

Dit moet op de bril terug te vinden zijn!
Mijn goggles zijn van Valken. Daar staat geen merkteken op. Werd nog door de vingers gezien. Mijn collega had merkloze goggles die mocht hij niet dragen. Gewoon omdat ze de veiligheid dan niet vertrouwen.

In verband met toch weer fogging issues ga ik nog een 'gewone' gekeurde bril aanschaffen.

Hebben ze dan wel brillen te leen die wel goed zijn? Want ik ga geen nieuwe bril kopen omdat hun het niet goed vinden... Dan gaat landgraaf niet door...

• Leuk
Hebben ze dan wel brillen te leen die wel goed zijn? Want ik ga geen nieuwe bril kopen omdat hun het niet goed vinden... Dan gaat landgraaf niet door...

Klopt!
Maar ik denk dat de meeste brillen wel goed gekeurd zijn niet?
Ok, een mesh bril is geen aanrader.

Klopt!
Maar ik denk dat de meeste brillen wel goed gekeurd zijn niet?
Ok, een mesh bril is geen aanrader.

Klopt, maar ze willen dus dat het keurmerk op de bril staat. En dat ik is bij beide brillen die ik heb niet het geval.

• Leuk
Volgens mij zijn er een aantal te leen. Tevens waren bij the first one 2 kraampjes aanwezig waar bb's, brillen, speedloaders en dergelijke te koop waren. Maar of dat elke skirm zo is? Misschien kan @Guido van Malde verder helpen? Op de zaterdag was nabv aanwezig dus mij lijkt dat er toch wel nadruk op gelegen heeft die dag.

• Leuk
Waarderingen: Guido van Malde en Mirko
Ik heb net even de algemene voorwaarden van ANL doorgespit, maar ik kan nergens vinden dat het keurmerk zichtbaar moet zijn op je bril. Ik snap dat oogbescherming belangrijk is, maar om nou iemand niet toe te laten omdat er geen keurmerk op staat vind ik overdreven.

• Leuk