Eerste outdoor skrim.

Wel mogelijk om waterfles in de spawn te plaatsen aangezien ik nog geen camelbag heb. ?

Is het een open veld?
Hokjes?
Bos?

Het is een veld met behoorlijk hoge en stijle heuvels. Wat open vlaktes, riet, waterpartijen en bossen. Een cqb gedeelte in de vorm van een prisoncamp (houten gebouwtjes) en er is een aparte manier van spawnen. 2 base spawns en 2 tijdsspawns waar je ofwel 10 minuten danwel 5 minuten moet wachten. Het was een beetje vreemd, werkte in sommige situaties heel goed en andere weer minder. Het staat allemaal nog niet in steen geschreven dus dit kan tegen de tijd van de 22e wel weer veranderd zijn. Dus wil je water in je spawn achter laten. Neem je 4 flesjes mee :)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Mirko
Ik heb net even de algemene voorwaarden van ANL doorgespit, maar ik kan nergens vinden dat het keurmerk zichtbaar moet zijn op je bril. Ik snap dat oogbescherming belangrijk is, maar om nou iemand niet toe te laten omdat er geen keurmerk op staat vind ik overdreven.

Op ANL staat:bril/ masker dient minimaal aan nabv eisen te voldoen, en daarbij in goede staat.

Op nabv staat: De bril dient minimaal te voldoen aan de EN166-F, ANSI z87.1, STANAG 2920 v50 of de 40296 norm.

Als er geen keurmerk opstaat hoe weet men dan dat hij aan die eisen voldoet? Mijn Valken goggle herkende hij wel en werd dus toegelaten. Maar zoals gezegd mijn collega had een merkloze goggle.

• Leuk
Waarderingen: Guido van Malde
Ik snap dat ze een gekeurde bril willen hebben, maar ik ga echt geen nieuwe bril bij hun kopen als de mijne word afgewezen. Dus ik wil zeker weten dat ik dan kan skirmen, anders kom ik niet.. zo makkelijk is het :P

• Leuk
Op ANL staat:bril/ masker dient minimaal aan nabv eisen te voldoen, en daarbij in goede staat.

Op nabv staat: De bril dient minimaal te voldoen aan de EN166-F, ANSI z87.1, STANAG 2920 v50 of de 40296 norm.

Als er geen keurmerk opstaat hoe weet men dan dat hij aan die eisen voldoet? Mijn Valken goggle herkende hij wel en werd dus toegelaten. Maar zoals gezegd mijn collega had een merkloze goggle.

Ik snap dat de bril moet voldoen aan de eisen van de NABV, maar tegelijkertijd heb ik in de twee jaar dat ik airsoft speel nog nooit persoonlijk gemerkt dat er een marshall duidelijk naar mijn bril heeft gekeken. Gelukkig heb ik een SwissEye Raptor en staat er idd z87.1+ op de glazen, maar het is wel lullig als je naar Landgraaf afreist en daar te horen krijgt dat je evt. niet mee mag spelen terwijl je dat van tevoren niet had kunnen weten.

Ik weet natuurlijk niet of ze daadwerkelijk iemand geweigerd hebben. Misschien hadden ze genoeg leen brillen. Dat is mij in ieder geval voorgesteld. Maar het viel op dat nog voor we ingeschreven waren iedereen zijn bril gecontroleerd werd. Ik vond het wel iets om hier te vermelden om teleurstellingen te voorkomen.

Ik snap dat ze een gekeurde bril willen hebben, maar ik ga echt geen nieuwe bril bij hun kopen als de mijne word afgewezen. Dus ik wil zeker weten dat ik dan kan skirmen, anders kom ik niet.. zo makkelijk is het :p
Stuur guido anders eens een pm. Btw volgens mij betaalde mijn collega nog geeneens 10 euro voor de bril.

• Leuk
Ok, een mesh bril is geen aanrader.
een meshbril alleen biedt onvoldoende bescherming en zal in nederland niet toegelaten mogen worden...

en Combat City in Leiden controleert ook alle brillen op keurmerk. en een aantal gerenomeerde merken heeft dat niet, maar ff een snelle google search biedt dan uitkomst omdat het wel terug te vinden is..

• Leuk
Waarderingen: Jan en Mirko
Combat City in Leiden controleert ook alle brillen op keurmerk. en een aantal gerenomeerde merken heeft dat niet, maar ff een snelle google search biedt dan uitkomst omdat het wel terug te vinden is..

Vraag me af hoe ver je komt met controle van je bril op keurmerken. D'r staat verbazing wekkend weinig op mijn Bolle X1000RX goggle. Alleen 1 BTN CE. Echter op de website zie je wel dat de goggle netjes aan alle eisen voldoet bv op http://www.bolle-tactical.nl/tactical-goggles/x1000-rx-x1nrxi.

Hoe wil je dat dan tijdens zo'n controle ondervangen? Adhoc website opzoeken voor specs? printje? certificaat mee?

• Leuk
Waarderingen: Rick191
Ff tussendoor...

De bril is niet voor hun veiligheid he... de bril is voor je eigen veiligheid!
Zelf speel ik met een WileyX, waarom? Omdat het werkelijk een ballistische bril is die een schot hagel overleeft.

Je ogen zijn vrij slecht te vervangen...

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Maar dat is het punt ook eigenlijk niet. Iedereen (hoop ik dan) is er van bewust dat je maar 1 paar ogen hebt en dat ze vrij slecht tegen bb's kunnen. Maar zoals Victor zei, op sommige brillen is het gewoon heel slecht te zien of ze gekeurd zijn, terwijl ze idd een schot hagel kunnen overleven. Dan zou het jammer zijn dat je geweigerd wordt met een in principe goede bril, alleen maar omdat er geen keurmerk op de fysieke bril/lens staat.

Ik zit net mijn brillen eens te kijken swiss eye Raptor en 2 Valken brillen , er zijn wel tekens te zien maar kan er verder geen touw aan vast knopen , van de Swiss eye weet ik wel dat ze goed gestest zijn op impact , wel ga ik er beter op letten als ik een nieuwe ga halen , dacht vroeger dat als je een bril ging halen in de airsoftwinkel dat je altijd een gecertificeerde bril had , dat blijkt dus niet altijd het geval , zoals Peter boudewijn terecht aangaf je hebt maar 1 paar ogen opletten dus .

Ik heb me toch een topic op start gebracht hier.... mijn visie op het verhaal is eigenlijk. Dat het vreemd is dat er überhaupt controle nodig is. Het is blijkbaar toch zo dat er te veel mensen rond spelen in een onveilige bril. Hoe klein is de kans dat het misgaat? Wil jij die kleine kans riskeren? Ik niet!

Hoi boys, uhm and girls.

Wij hebben niemand geweigerd op het niet hebben van een juiste bril, nou ja ook dat is niet helemaal waar. We hebben 1 persoon geweigerd omdat zijn bril, 1 geen keurmerk heeft en gewoon te gevaarlijk is om te spelen. Deze persoon hebben wij een bril van ons gegeven. Het is gewoon simpel, een orga dient brillen te controleren, zoals ook in de audit gevraagd wordt, brillen moeten van een bepaalde keurmerk voorzien zijn, kunnen wij deze niet vinden op de glazen dan vragen wij of er bijvoorbeeld een verpakking bij zit waar het wel op staat. De nabv heeft duidelijk vermeld dat een bril of masker aan bepaalde eisen moet voldoen in een minimale norm. Wat ik persoonlijk van deze norm vindt (te laag) doet er even niet toe.
Wij hebben met de controle enkel mensen gewaarschuwd of gevraagd met een andere bril te spelen. Als je gecontroleerd wordt en een waarschuwing krijgt, vervolgens eigewijs bent en zegt dat de bril voldoet...prima, wij hebben u gewaarschuwd, we hebben zelfs voor u het terrein ingaat een waarschuwingsbanner met de nabv normering erop. Hoe dan ook, je kunt de controle ook zien als een extra service, waarbij we ook aan uw toekomst denken waar het hebben van twee ogen in de meeste gevallen best handig kan zijn.

Als je zeker weet dat je bril voldoet, en je geen zichtbare schade op je bril hebt...zal ik je nog even controleren en je waarschuwen of in ieder geval even met je babbelen.

Hopelijk is het zo duidelijk,

Hebben ze dan wel brillen te leen die wel goed zijn? Want ik ga geen nieuwe bril kopen omdat hun het niet goed vinden... Dan gaat landgraaf niet door...

Wij hebben wel brillen te leen, echter enkele. Maar even voor de duidelijkheid, het gaat niet om wat wij goed vinden maar om wat de minimale eisen zijn. Kan jij aantonen dat de bril voldoet, ook prima. Het zijn ten slotte jouw ogen, die van mij zijn goed beschermd

• Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Hoi boys, uhm and girls.

Wij hebben niemand geweigerd op het niet hebben van een juiste bril, nou ja ook dat is niet helemaal waar. We hebben 1 persoon geweigerd omdat zijn bril, 1 geen keurmerk heeft en gewoon te gevaarlijk is om te spelen. Deze persoon hebben wij een bril van ons gegeven. Het is gewoon simpel, een orga dient brillen te controleren, zoals ook in de audit gevraagd wordt, brillen moeten van een bepaalde keurmerk voorzien zijn, kunnen wij deze niet vinden op de glazen dan vragen wij of er bijvoorbeeld een verpakking bij zit waar het wel op staat. De nabv heeft duidelijk vermeld dat een bril of masker aan bepaalde eisen moet voldoen in een minimale norm. Wat ik persoonlijk van deze norm vindt (te laag) doet er even niet toe.
Wij hebben met de controle enkel mensen gewaarschuwd of gevraagd met een andere bril te spelen. Als je gecontroleerd wordt en een waarschuwing krijgt, vervolgens eigewijs bent en zegt dat de bril voldoet...prima, wij hebben u gewaarschuwd, we hebben zelfs voor u het terrein ingaat een waarschuwingsbanner met de nabv normering erop. Hoe dan ook, je kunt de controle ook zien als een extra service, waarbij we ook aan uw toekomst denken waar het hebben van twee ogen in de meeste gevallen best handig kan zijn.

Als je zeker weet dat je bril voldoet, en je geen zichtbare schade op je bril hebt...zal ik je nog even controleren en je waarschuwen of in ieder geval even met je babbelen.

Hopelijk is het zo duidelijk,

Wij hebben wel brillen te leen, echter enkele. Maar even voor de duidelijkheid, het gaat niet om wat wij goed vinden maar om wat de minimale eisen zijn. Kan jij aantonen dat de bril voldoet, ook prima. Het zijn ten slotte jouw ogen, die van mij zijn goed beschermd

Top, dan is dat allemaal duidelijk! Goed om te horen dat er ook brillen te leen zijn als het echt niet anders kan!

Tot de 22e :P

• Leuk
Het is een veld met behoorlijk hoge en stijle heuvels. Wat open vlaktes, riet, waterpartijen en bossen. Een cqb gedeelte in de vorm van een prisoncamp (houten gebouwtjes) en er is een aparte manier van spawnen. 2 base spawns en 2 tijdsspawns waar je ofwel 10 minuten danwel 5 minuten moet wachten. Het was een beetje vreemd, werkte in sommige situaties heel goed en andere weer minder. Het staat allemaal nog niet in steen geschreven dus dit kan tegen de tijd van de 22e wel weer veranderd zijn. Dus wil je water in je spawn achter laten. Neem je 4 flesjes mee :)

Water een hele goede, water zal ook op de respawns te vinden zijn. Dit hadden we slecht ingeschat, excuses hiervoor.
Time respawns zijn we mee aan het testen, met name de uitleg ervan en de locatie's zijn voor ons een bespreekpunt.

Verder zijn we deze week weer aan het werk met verbeteringen en uitbreidingen...er komen steeds meer huisjes bij en nog andere veranderingen.

• Leuk
Als je gecontroleerd wordt en een waarschuwing krijgt, vervolgens eigewijs bent en zegt dat de bril voldoet.

Deze uitspraak is wat kort door de bocht. Ik heb een veiligheids bril op sterkte. Helaas door het proces om polycarbonaat te slijpen en polijsten zitten er geen markings op.
Wel is het een ballistische bril. Dus heeft niks met eigenwijs te maken niet elke gecertificeerde bril heeft markings. De verpakking heb ik 3 jaar geleden al weg gegooid.

Deze uitspraak is wat kort door de bocht. Ik heb een veiligheids bril op sterkte. Helaas door het proces om polycarbonaat te slijpen en polijsten zitten er geen markings op.
Wel is het een ballistische bril. Dus heeft niks met eigenwijs te maken niet elke gecertificeerde bril heeft markings. De verpakking heb ik 3 jaar geleden al weg gegooid.
Zo kort door de bocht is het niet. 1 het is begrijpelijk dat een geslepen ballistische bril aan de eisen zal voldoen, dat kun jij toch uitleggen, en dan ben jij degene die dan besluit ermee te spelen. 2 Is het echter een bril die net aan de nabv eisen voldoet en eraan geslepen is dan is het materiaal weer net wat dunner en dus ook weer minder veilig. 3 Ik ben in ieder geval blij dat het bij mij onder de aandacht gebracht is en dat ondanks het een airsoft merk is en bij een airsoft shop gekocht is zelfs mijn goggles twijfelachtig zijn. En zal dus echt voor de volgende skirm een nog betere bril aanschaffen. Trouwens @Guido van Malde hebben we de 22e ook weer de mogelijkheid om een bril te kopen? Als ik voor die tijd geen betere vind wacht ik tot dan.

• Leuk