Eerste wapen

Een airsoftapparaat is gewoon een stuk sportgereedschap.
Ik ben zelf ook reeds 25+ jaar sportschutter en gebruik daar de nodige "hardware". Dat noemen wij sportwapens.
Echter, bij ons wordt het dragen van militaire kleding niet aangemoedigd.
Feit dat bij skirms dit wel gedaan wordt maakt dingen ook gewoon wat gevoeliger. Als men dan over replica's of airsoftapparaten praat komt dat gewoon een heel stuk beter over dan praten over wapens. Het is jammer dat we in nederland een hele grote groep mensen hebben die worden opgevoed dat wapens eng zijn.
Toen ik ooit aangaf sportschutter te zijn en eigen materieel te hebben was de 1e vraag die ik kreeg:" Kun je daar iemand mee doodschieten?" Gezegd dat dat kon, maar ook aan die persoon gevraagd zijn keukenla eens open te trekken en eens te kijken naar alles waar men daarmee iemand kwaad kon doen. Mensen in NL worden maatschappelijk ook niet opgevoed met het idee dat vuurwapens ook voor gewone recreatieve doeleinden worden gebruikt. Replica's zijn dus ook ENG. Dat kun je de mensen niet kwalijk nemen. Het lijkt mij dat het aan iedere airsofter is om daar rekening mee te houden. Lijkt mij dan ook gewoon een kleine moeite om over een replica of een airsoftapparaat te praten.
 
Een airsoftapparaat is gewoon een stuk sportgereedschap.
Ik ben zelf ook reeds 25+ jaar sportschutter en gebruik daar de nodige "hardware". Dat noemen wij sportwapens.
Echter, bij ons wordt het dragen van militaire kleding niet aangemoedigd.
Feit dat bij skirms dit wel gedaan wordt maakt dingen ook gewoon wat gevoeliger. Als men dan over replica's of airsoftapparaten praat komt dat gewoon een heel stuk beter over dan praten over wapens. Het is jammer dat we in nederland een hele grote groep mensen hebben die worden opgevoed dat wapens eng zijn.
Toen ik ooit aangaf sportschutter te zijn en eigen materieel te hebben was de 1e vraag die ik kreeg:" Kun je daar iemand mee doodschieten?" Gezegd dat dat kon, maar ook aan die persoon gevraagd zijn keukenla eens open te trekken en eens te kijken naar alles waar men daarmee iemand kwaad kon doen. Mensen in NL worden maatschappelijk ook niet opgevoed met het idee dat vuurwapens ook voor gewone recreatieve doeleinden worden gebruikt. Replica's zijn dus ook ENG. Dat kun je de mensen niet kwalijk nemen. Het lijkt mij dat het aan iedere airsofter is om daar rekening mee te houden. Lijkt mij dan ook gewoon een kleine moeite om over een replica of een airsoftapparaat te praten.
Goed neergezet
 
Man man man ik sprak onlangs ouders die Nerf voor hun kids maar al te eng vinden en dat alleen maar agressievelingen op elkaar schoten. Ga maar eens na wat dergelijke lui over airsofters en sportschutters denken. Er is een hoop te beschermen en als dan t woord wapen dan maar minder gebruikt dient te worden , wie dat dat dan nog zeer.
 
@F&F: Ik ben ook eng.
Heb in het verleden zowel Taekwondo als Aikido beoefend.
Punt is zoals ik al zei de maatschappelijke opvoeding.
Tijdens mijn huwelijksreis in Zwitserland heb ik van een kennis een SIG 5140 underslung 40 mm granaatwerper in mijn handen gehad. Ik mocht buiten even poseren voor een fotootje. ( foto is helaas niet gelukt). Daar kijkt men er niet van op en gaat men gewoon op de fiets met een onverpakt geweer naar de schietbaan.
Anderzijds heb ik een keer ruzie gekregen met een dame bij Bart Smit. Ik vroeg waar de speelgoedrevolvers lagen. Mevrouw zei dat ze zulk WAPENTUIG niet verkochten, omdat het agressie uit zou lokken en te echt zou lijken. Gelijk mevrouw ook maar gezegd dat ze de geweldadige videogames dan ook maar eens uit de schappen moeten halen.
Zelfs contact opgenomen met het hoofdkantoor, vanwege de manier waarop deze dame haar toon zette. Ze bleven bij hun punt, maar bij de Intertoys toch geslaagd voor mijn zoontje.
Mijn punt: als mensen opgevoed worden met het idee dat iets eng is is dat niet zomaar veranderd.
Noem die dingen gewoon replica's( dT zijn het ook) en wen aan het idee dat het merendeel van de mensen in NL alles wat op een vuurwapen lijkt ENG vind.
MOCHT je ooit vragen krijgen over je sport, ben er dan zo open mogelijk in.
Bovenstaande werkt voor mij al meer als 25 jaar.
 
Zelf moet ik altijd lachen, wanneer ''het woord dat niet genoemd mag worden'' toch valt.
Lijkt alsof iedereen klaar zit er boven op te springen en diegene een mep te verkopen, beetje zoals elke amerikaan die een video ziet met iets wat op een vuurwapen lijkt, en klaar zit om te typen over trigger discipline, muzzle sweeping etc etc.

Prima lessen met goede bedoelingen maar uitspraken zoals: "Daar ga je geen vrienden mee maken"
Lijken me onnodig vijandig / angst aanjagend en bot.
En dan de worst case scenario's oplepelen, over hoe je gelijk getackeld gaat worden door een arrestatie team door het woord op straat te zeggen of in de trein.
Hoe airsoft de ban in gaat als je je taalgebruik niet gelijk aanpast en eigenlijk al had moeten weten.

Soms kan het wel iets meer chill gebruiken in mijn optiek.

Uitzonderingen van hardleersen, dwars bomers en kwaad willenden daar gelaten.


PS:
Ik geloof oprecht dat het goed bedoeld is, maar denk om je bloeddruk en wat je uitstraalt naar nieuwelingen ten koste van het publieke airsoft imago.
"stelletje twitchy etterbakken die mij taalgebruik op dwingen" zal ons als beoefenaars ook niet ten goede komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Trooper