En weer een nieuwe!

21 mrt 2018
23
3
Trophies
4
Goedenacht mensen,

Even mezelf voorstellen. Ik ben Dennis en had al een tijd de wens om de airsoftsport uit te proberen. Toen een nieuwe collega mij vertelde dat hij al een tijd speelde ben ik een keer meegeweest en ben gelijk verkocht. VOG geregeld, NABV geregeld en vanavond een replica besteld. Ik kon niet kiezen tussen Sniper en assault dus maar voor een M14 DMR gegaan. De replica komt uit polen dus moet nog even wachten, maar ik heb er zin in!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Welkom! Hou er rekening mee dat je bij een DMR een sidearm moet bijhebben, omdat je binnen 15M niet op iemand mag schieten
 
Welkom hier! M14 DMR is leuk hoor. Hopelijk blijf je airsoft leuk vinden en zien we je ergens op het veld!
 
Neem ik gelijk aan, de dimensies van een replica zijn mij nog vreemd. Ben er alleen nog niet uit waar bij mij een pistool aan moet voldoen. Nog maar eens goed research over doen.
 
Welkom op het forum

Ben je voor een ouderwetse look m14, of moderne look gegaan ?
En wil je de replica ook als DMR (450fps) gaan gebruiken?

Voor side arm kan ik je een prima tip geven. Kijk eens naar de TM high capa. Is een moderne variant van de colt 1911.
Ja is iets duurder dan de gemiddelde side arm, maar je zult er geen seconde spijt van krijgen.
Ik heb eerst naar gowdkopere merken gekeken en veel geld uitgegeven voor rotzooi.
Achteraf gezien denk ik "had ik meteen maar een TM high capa gekocht"
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
Welkom op het forum

Ben je voor een ouderwetse look m14, of moderne look gegaan ?
En wil je de replica ook als DMR (450fps) gaan gebruiken?

Voor side arm kan ik je een prima tip geven. Kijk eens naar de TM high capa. Is een moderne variant van de colt 1911.
Ja is iets duurder dan de gemiddelde side arm, maar je zult er geen seconde spijt van krijgen.
Ik heb eerst naar gowdkopere merken gekeken en veel geld uitgegeven voor rotzooi.
Achteraf gezien denk ik "had ik meteen maar een TM high capa gekocht"

Ik hoor ook veel goede verhalen over de Elite Force 1911, zou je deze aanraden? Vind de looks van de 1911 namelijk erg gaaf.
 
Ik heb de Cyma m14 DMR besteld. Ben mij ervan bewust dat dit een low end replica is, maar je moet toch ergens beginnen en je kan je centjes maar een keer uitgeven (te veel hobbies). Heb er gelijk een scope mount bij besteld en een scope. Dus toch wel een moderne look. Ben zelf een 92F liefhebber maar nog niet uit wat wijsheid is.
 
Welkom!

M14 DMR zijn mooie replica's ja!! En een beretta om hem af te maken <3 <3
 
Welkom Dennis!

Mensen overspoelen je met goed advies, maar let even op dat mensen hier twee definities van dmr gebruiken: als modelaanduiding, en als airsoft technische of klasse aanduiding.

Voorbeeld: de m14 als model wordt tegenwoordig (meestal) gezien en gebruikt als dmr in het echt. Maar dat maakt het nog geen dmr in de airsofttechnische zin van het woord. Daarvoor wil je ervoor zorgen dat er enkele upgrades in zitten, zoals een mosfet met 2 seconden delay (op veel velden verplicht om dmr's op hetzelfde niveau als sniper bolt actions te houden), betere loop, bucking, nub en een veer waarmee je tussen de 400-450 fps mee schiet. Mijn advies is om het onder de 360 fps te houden, zodat je geen minimale schietafstand hebt en het ook binnen kan gebruiken als je wilt.
 
Dankjewel Maffo voor deze info. Het is wel degelijk mijn idee om een dmr te creeeren. Ik vind de m14 te lang om binnen mee te spelen. En dus komt die MP5K er toch nog voor de cqb. Ik begrijp alleen niet waarom de de dmr's dezelfde niveau moet hebben als de bolt action's. Het is toch een heel andere spelwijze?