Enthousiaste en nieuw doelwit !

michelbozz

Member
26 jun 2017
5
2
Trophies
2
Beste Airsofters ,

Mijn naam is Michel Bos en kom uit Assen ( Drenthe voor de mensen die assen niet kennen).
Ik heb al een tijd zitten na de denken om te beginnen met Airsoft en heb me ook aangemeld voor een introductie weekend om te kijken of het echt wat is voor mij voordat ik er een vermogen in ga investeren :p.
Hopelijk zie ik jullie binnenkort tijdens een skrim en wie weet komen we nog wel in een vuurgevecht terecht !

Ik heb trouwens al wel een vraag voor iedereen , als ik mee wil doen tijdens een introductie weekend , moet ik dan al een NABV pasje hebben?
Alvast bedankt !

Met vriendelijke groeten ,

Michel Bos
 
  • Leuk
Waarderingen: WillemRT
Welkom op het forum Michel. Je kan beter ergens bij een open skirm aanmelden dan wachten op het ACN introductie weekend. Want dat duurt nog wel even. De meeste velden hebben wel een huursetje, dus je hoeft geen NABV pasje te hebben. NABV pasje is alleen nodig als je je eigen replica aanschaft of vaker dan 6x per jaar gaat skirmen (als ik het goed heb).
 
Welkom op het forum! En natuurlijk veel plezier met je 1e skirm/event ^^
Om je vraag te beantwoorden: Je hebt geen NABV nodig om mee te kunnen gaan als introducee, maar je moet je wel aanmelden op de website van het NABV.

Wanneer je je NABV pas hebt, kun je legaal airsoftreplica's kopen, verkopen en bezitten. Als het goed bevalt, is het goed om een NABV pas aan te vragen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: michelbozz
Hoi Michel,

Waar ligt Drenthe?
..
...
.... ;) grapje ik woon nabij hoogeveen.

Welkom hier. Je hebt 2 mooie velden nabij. Gasselte en Daarle.

Als je mee doet bij een intro event huur je als het goed is huurkit bij de organisatie die je ook als intro inschrijft.
Je hoeft dus nog niks aan te vragen
Speel een keer of 3 met huurkit om het spel te leren en je te oriënteren op wat je evt wilt.
Weet je zeker dat je verder wilt en heb je je georiënteerd dan is het pas aan vragen en geld "smijten".
Dat laatste kun je ook gelijk doen maar zonde als je het niks vind.
 
  • Leuk
Waarderingen: michelbozz
Welkom! :D

Inderdaad, onze dag duurt nog wel even jammer genoeg. Maar op eigen houtje naar een event met een huurkit gaat prima! ^_^

3Division is een aanrader wat mij betreft.

Veel plezier met je eerste skirm!
 
  • Leuk
Waarderingen: michelbozz
Hoi Michel,

Waar ligt Drenthe?
..
...
.... ;) grapje ik woon nabij hoogeveen.

Welkom hier. Je hebt 2 mooie velden nabij. Gasselte en Daarle.

Als je mee doet bij een intro event huur je als het goed is huurkit bij de organisatie die je ook als intro inschrijft.
Je hoeft dus nog niks aan te vragen
Speel een keer of 3 met huurkit om het spel te leren en je te oriënteren op wat je evt wilt.
Weet je zeker dat je verder wilt en heb je je georiënteerd dan is het pas aan vragen en geld "smijten".
Dat laatste kun je ook gelijk doen maar zonde als je het niks vind.

Iedereen bedankt voor de verwelkoming en het reageren op mijn vraag !
Ja hoogeveen ken ik wel haha , ja zat al te kijken naar leuke airsoft plekken in drenthe en las ergens over een verlaten bungalow park dus dat klinkt wel goed!
Maar bestaat een huurkit ook uit kleding en wat zijn ongeveer de kosten van zoon huurkit ?:p
 
Welkom op het forum! En natuurlijk veel plezier met je 1e skirm/event ^^
Om je vraag te beantwoorden: Je hebt geen NABV nodig om mee te kunnen gaan als introducee, maar je moet je wel aanmelden op de website van het NABV.

Wanneer je je NABV pas hebt, kun je legaal airsoftreplica's kopen, verkopen en bezitten. Als het goed bevalt, is het goed om een NABV pas aan te vragen ;)

Fout @Camilo. Je hoeft je niet aan te melden op de site van de NABV :), je komt overigens ook niet op dat deel van de site als je geen lid bent :). De organisatie waar je gaat skirmen geeft je op bij de NABV die dan bij kan houden hoe vaak je bent geweest (max 6x per jaar).

Dus gewoon aanmelden bij de organisatie, melden dat je met huurkid wil spelen (als je geen kennis hebt die meegaat en een back-up heeft, dan kan die je ook aanmelden als introducé) en hun doen de rest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Iedereen bedankt voor de verwelkoming en het reageren op mijn vraag !
Ja hoogeveen ken ik wel haha , ja zat al te kijken naar leuke airsoft plekken in drenthe en las ergens over een verlaten bungalow park dus dat klinkt wel goed!
Maar bestaat een huurkit ook uit kleding en wat zijn ongeveer de kosten van zoon huurkit ?:p

Allereerst welkom @michelbozz welkom in de verslavende wereld van het Airsoften :).

Verlaten bungalowpark en Airsoft en Drenthe dat moet Gasselte wel wezen :).
De meeste organisaties hebben huurkids. De kosten liggen rond de 25-35 euro voor de huur en 25 a 30 voor de skirm. Dus je komt in totaal op 60 a 65 euro uit. Reken dan wel dat je nog BB bij zal moeten kopen want het aantal dat je bij de huur krijgt is niet genoeg.
Kleding zit er ook meestal wel bij een huurkid. Makkelijker is om de organisatie van in dit geval Gasselte op te zoeken (Outpost Delta/ D19) en dan op hun site te kijken wat hun aanbieden bij de huurkids.
 
Fout @Camilo. Je hoeft je niet aan te melden op de site van de NABV :), je komt overigens ook niet op dat deel van de site als je geen lid bent :). De organisatie waar je gaat skirmen geeft je op bij de NABV die dan bij kan houden hoe vaak je bent geweest (max 6x per jaar).

Dus gewoon aanmelden bij de organisatie, melden dat je met huurkid wil spelen (als je geen kennis hebt die meegaat en een back-up heeft, dan kan die je ook aanmelden als introducé) en hun doen de rest.

Thanks dan heb ik me vergist haha, bedankt voor de correctie ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand