Ervaringen met ICS MX5 Pro Split-gearbox?

Als je veer spant op semi dan betekent het dat je overspin hebt
Of dat je gebruik maakt van 'pre-cocking'. Ik heb in een andere replica een mosfet gezet die precies dat doet; na elke cycle de veer opnieuw aanspannen zodat het volgende schot directer is. (Zelfde als bij systema's etc).

Dat zit dus ook in deze MX5 met daarom waarschijnlijk die 'spring release' functie zodat de veer langer meegaat.

(Mijn andere replica heeft geen spring release dus die veer zal, zoals je al zegt, minder lang goed werken.. :S)

Pre cocking betekent dat er een mosfet in moet zitten die de cut off lever kan waarnemen en een delay kan aangeven plus dat er active breaking moet zijn om te zorgen dat hij niet te ver door schiet. Nee meestal heeft een slappe motor gecombineerd met een mosfet en lipo veelal overspin, zelfde gebeurd als je een simpele mosfet in een specna zet en niks anders doet, dan krijg je ook overspin.

• Leuk
Waarderingen: lj.nl
Ik zal eens proberen of de control unit zo in te stellen is dat er geen spanning op de veer staat na een single-shot.

Het lijkt mij overigens wel vreemd dat ICS er een sterke motor, degelijke gears en een H2E (mosfet) inzet om vervolgens een replica met overspin te krijgen en dan een spring release functie erin zet om dat te verhelpen?

Edit: meteen even geprobeerd, en het is toch inderdaad zoals jij zegt @Rebelattack , nu hij nog iets beter afgesteld staat blijft de veer niet gespannen na single shots, pas na vele snelle single shots of full auto hoor je de veer ontspannen wanneer je hem op safe zet.

Niks anders dan de levensduur van de veer verlengen (helaas geen spannende pre-cock functie dus :))

Laatst bewerkt:
Ik zal eens proberen of de control unit zo in te stellen is dat er geen spanning op de veer staat na een single-shot.

Het lijkt mij overigens wel vreemd dat ICS er een sterke motor, degelijke gears en een H2E (mosfet) inzet om vervolgens een replica met overspin te krijgen en dan een spring release functie erin zet om dat te verhelpen?

Edit: meteen even geprobeerd, en het is toch inderdaad zoals jij zegt @Rebelattack , nu hij nog iets beter afgesteld staat blijft de veer niet gespannen na single shots, pas na vele snelle single shots of full auto hoor je de veer ontspannen wanneer je hem op safe zet.

Niks anders dan de levensduur van de veer verlengen (helaas geen spannende pre-cock functie dus :))

Nou in principe zou je het wel kunnen creëren zo te zien maar weet niet hoe betrouwbaar het is als een werkelijke pre cocking. Zitten in ieder geal wel hele leuke functies op zo te horen en mooi om te horen dat na het fixen van de initiële problemen alles goed loopt.

• Leuk
Waarderingen: lj.nl
Mijn systema heeft geen pre-cocking feature.
Oh, ik was in de veronderstelling dat ze dat gebruiken om voor een directere trigger-response te zorgen. Blijkbaar heb ik het verkeerd gelezen/begrepen dan :)

Systemas zijn een hele andere tak van airsoft replicas;)

Je kan ze niet vergelijken met jouw ics noch mijn high cycle stabiele krytac.

Hele andere mags hele andere extra features

Trigger response is een heel erg divers gebied net zoals rof en precocking het idee is het zelfde maar elk gebied van deze featurees is op zn eigen manier anders snapje?

Hoezo het zijn in principe AEG's met realistische handelingen van de echte wapens. Je kan ze prima vergelijken gezien ze praktisch nog steeds hetzelfde werken. Daarbij trigger respons is zo divers nog niet, het is de snelheid tussen het overhalen van je trigger en het schieten van je replica, zelfde geld voor rof en precocking, allemaal heel simpel. Daarbij zorgt pre-cocking voor een hele snelle trigger response anders was het een nutteloze feature

Je kan ze niet vergelijken met jouw ics noch mijn high cycle stabiele krytac.
Dat doe ik dan ook niet :) Ging alleen over die ene feature.

Hoezo het zijn in principe AEG's met realistische handelingen van de echte wapens. Je kan ze prima vergelijken gezien ze praktisch nog steeds hetzelfde werken. Daarbij trigger respons is zo divers nog niet, het is de snelheid tussen het overhalen van je trigger en het schieten van je replica, zelfde geld voor rof en precocking, allemaal heel simpel. Daarbij zorgt pre-cocking voor een hele snelle trigger response anders was het een nutteloze feature

Ja dat is dan wel weer zo, het blijft een AEG (met de functies van een GBB :D)

Maar laten we niet te ver off-topic waaien :)
Back to the ICS MX5; morgen krijg ik mid-caps van G&P binnen, zal eens even testen hoe die werken.

En dan z.s.m. een passende RIS handguard vinden waar nog net een lipo in kan. Ik aas nu op een Classic Army RIS handguard maar die zijn wat lastig te vinden dus dat kon nog wel even duren :/