Even kennis maken...

iShot

Member
24 jun 2018
13
0
Trophies
1
Hi All!

Na 8 jaar lang paintball te hebben beoefend en een voorliefde te hebben voor replica wapens ben ik vorig jaar een keer mee geweest als introducé naar een skirm. Vanaf dat moment ben ik op internet eens gaan rondkijken wat de sport inhield en ben ik erg enthousiast geworden. 2 weken geleden dan toch maar eens lid geworden van de NABV en in afwachting van mijn ledenpas, gisteren in Ulicoten bij Dark Forest mijn 2de skirm gespeeld als introducé.

Mijn naam is Jochem, 32 jaar oud en ben woonachtig in de omgeving van Amsterdam. Momenteel hard bezig met het uitzoeken van gear. Als sidearm heb ik mijn oog laten vallen op de Cz P-09 Urban Grey van ASG, deze aanschaf word gedaan zodra mijn NABV-pas binnen is. Over welke replica ik als primary ga gebruiken zit ik nog erg in dubio... modellen waar ik me tot aangetrokken voel zijn de Krytac War Sport LVOA-S, ASG Cz Scorpion Evo 3 A1 (eventueel de HPA versie) en de VFC Avalon Calibur.
Bij het meedoen aan een skirm in de USA viel mij op dat er een hoop spelers waren die met HPA speelde. Iets waarvan ik niet wist dat het bestond in airsoft, maar wat mij door mijn paintball achtergrond wel interessant lijkt.

Mochten jullie adviezen hebben, do's and don'ts, dan hoor ik het graag. Geld uitgeven vind ik niet zo erg, maar dan wel voor goede spullen waar ik achteraf geen spijt van zal hebben! Door negatieve geluiden rondom Krytac, ben ik namelijk gaan twijfelen over de LVOA waar ik in eerste instantie verliefd op was.

Bij deze, aangenaam kennis gemaakt te hebben en wie weet komen we elkaar tegen op een skirm!

Mzzl

Welkom op het forum, alle drie zijn goede keuzes, ligt er meer aan wat je zelf mooi vind, HPA is iets minder vertegenwoordigd in NL,maar het komt wel steeds meer.

• Leuk
Waarderingen: iShot
Welkom welkom! en mooie keuzes qua replica's, kan je niet echt fout mee gaan.

• Leuk
Als je niet de intentie hebt om te upgraden, gewoon doen die LVOA-S, heb er namelijk ook ene en knalt als een droom!

de 2 andere opties zijn ook heel goed! verder heb je ook nog het ICS MARS systeem in de high end zitten. deze zijn iets upgrade vriendelijker (de VFC ook trouwens)
Maar tbh deze zijn niet gebouwd om te upgraden maar gewoon om lekker te spelen!

tot op heden nog nooit de befaamde krycrack met eigen ogen mogen beamen, ook is mijn krytac al een aantal keer op de grond gevlogen en 1 maal met een goeie 110 kg (mezelf) erbovenop dusja.

ook welkom trouwens.

• Leuk
Als je niet de intentie hebt om te upgraden, gewoon doen die LVOA-S, heb er namelijk ook ene en knalt als een droom!
Als het niet nodig is, zou ik niet perse intern upgraden...zou er alleen wel eventueel een hpa systeem in willen zetten (op een later moment)
En samen met het Krycrack verhaal heb ik ook vernomen dat het upgraden van een krytac wat lastiger is.

ICS MARS systeem
ICS inderdaad ook mooie replicas en wat ik begreep ook goede kwaliteit, alleen hebben die een 2-delige gearbox toch? Kunnen die alsnog een hpa systeem hebben? En EBB, is dat niet weer iets extras wat kapot kan gaan?

Bedankt trouwens voor het inhoudelijk in gaan op mijn dilemma!

Ik ben niet echt een type wat regelmatig op forums actief is, maar even voor de duidelijkheid... is het een probleem dat dit onderwerp verder word besproken in de “stel je voor” thread?

Geeen idee, ken amper iets van hpa. Aeg vind ik persoonlijk leuker. Krytacs zijn idd niet gemaakt op makkelijk te upgraden. Ma ze hebben ook echt geen upgrades nodig.

• Leuk
Mocht HPA een liefde zijn? Kijk eens naar de Tipmann M4. De tank en luchtslang zal je wel al hebben.

• Leuk
Mocht HPA een liefde zijn? Kijk eens naar de Tipmann M4. De tank en luchtslang zal je wel al hebben.
Een vriend van mij heeft er een en is er erg blij mee... ik ben er niet zo weg van ondanks dat ik best geloof in de goede prestaties ervan.
Het enige voordeel is dat hij stock hpa is, ik al een hpa fles heb en hij geen lpr regulator nodig heeft.
Toch bedankt voor het attenderen!
Zojuist mijn NABV-pas uit de brievenbus gehaald, nu snel een keuze mAken:rolleyes: