Even voorstellen hoor!

Michael

New Member
19 dec 2014
1
0
Trophies
1
Mijn naam is Michael, ik ben 22 jaar en woon in Rhoon, in omgeving Rotterdam.

Ik hoop aan komende week mijn NABV-pas te ontvangen en heb al het één en ander in mn hoofd wat ik wil gaan kopen.

Welkom op het forum!

Haal het eens uit je hoofd, ik ben wel benieuwd. ;)

Ik denk het wel ja!

Ik ben van plan om een Well MB01C te kopen. Ik ben al in een winkel wezen kijken en heb lang nagedacht over een G&G CM16 Raider, aangezien men op forums veel spreekt over het beginnen met een AEG.

Toch merk ik dat de liefde voor de sniper toch meer in me zit dan wat dan ook. Ook door het veel spelen van games. Ik heb ook begrepen dat er flink wat geupgrade moet worden en dat neem ik maar voor lief.

Nou heb ik wel een aantal vragen waar ik benieuwd naar ben en kan ik dat hier doen of moet ik daar ergens anders een topic voor starten?

Bedankt voor het welkom heten!

Vragen stellen kan hier maar misschien verstandig om in de andere topics te kijken of ze misschien daar al staan.

Hey Mr NightWidow! 

Welkom op ons forum :D 

Hmmm! Je hebt gelijk dat we eigenlijk altijd zeggen dat beginnen met een AEG handig is. Dat is vooral zodat je het "spelletje" leert kennen aan het front. Zodat je later als sniper beter kunt inschatten waar je nodig bent en wat je moet doen. 

Maar als je graag wilt beginnen als sniper, houdt niemand je natuurlijk tegen! 

Ga je ook gelijk in full blown ghilllie suite? 

Hey Welkom.

Je kan natuurlijk ook altijd nog voor een combinatie gaan.

Een DMR - Designated marksman rifle.

Deze mogen harder dan normale AEG`s, maar net als een sniper single shot only.
Sommige velden stellen hier nog wat meer eisen aan.

Bijvoorbeeld 2 seconden vertraging. (Mosfet)

En het hardware matig onmogelijkmaken automatisch te schieten.

Net als een sniper zijn DMR`s voor CQB meestal niet toegestaan.

En sommige buiten velden willen helemaal geen DMR.

Als je het goed aanpakt zorg je voor een AEG waarvan je heel makkelijk de veer kan veranderen zodat je deze ook gewoon in CQB mag gebruiken.

En CQB mag toch alleen single shot, dus als je de auto fuctie toch al onklaar hebt gemaakt is dat geen probleem.

Greetings

@ Jan, daar ben ik wel ook voor aan het zoeken! Lijkt me erg tof.

@ Twinfromhell, ik zal eens kijken wat dat DMR precies inhoud. Ben er niet bekend mee, maar is het dan juist niet aan te raden aangezien je aan veel regels moet voldoen?

Ik koop wellicht later nog een AEG erbij om te gebruiken voor CQB enz. Aangezien ik begrepen heb dat je met een sniper uit de doos redelijk slecht schiet, en je nog aardig wat upgrades moet kopen om hem goed te laten schieten, ga ik eerst liever investeren in de sniper.

Thanks voor de feedback allemaal!

Hallo
ik ben yannick ik ben nu nog 17 jaar oud
en ben geinteresseerd geraakt in airsoft door de video's van ACN en Scoutthedoggie
ik ben al flink aan het sparen voor mijn replica en mijn gear maar twijfel heel erg tussen de AUG variant AEG of toch voor n sniper de VSR-10 als jullie nog tips hebben hoor ik het graag

Gr

He Yannick, ik ben er nog niet helemaal in thuis, maar ik denk dat de AUG ook te gebruiken is voor CQB, meer aan het front en eventueel als sniper voor niet al te lange afstanden en de VSR-10 is echt een sniper die waarschijnlijk na de juiste upgrades echt veel verder kan schieten dan de AUG. Dat is volgens mij dus net de keuze wat je zelf leuker vind!

Dit heeft er natuurlijk ook meer te maken met dat AEG's volgens mij maar 360 fps mogen en een sniper als de VSR-10 door de wel 500 fps, waardoor hij veel verder kan schieten.

Of je moet even kijken naar wat Twinfromhell hiervoor heeft gezegd.

De aug die ik dan wil kopen is de GFG31 para assault rifle replica op gunfire.pl

Maar die komt met n 1.5x zoom en n kortere barrel als de gewone assault replica
Ook moet ik de replica downgraden ivm de 400 fps die hij heeft
Maar n nadeel aan de aug varianten is dat ze geen mid cap magazijnen hebben en je dus om de zoveel shots moet rewinden dus mischien toch beter gaan kijken voor n m16 of m4 variant

Mocht je tips hebben
mijn replica budget ligt tussen de 100 en de 200 euro

Gr

Ik ga voor een G&G CM16 R8 L

Die ziet er super awesome uit
en is degelijke kwaliteit zoals ik heb gelezen

Als je meer naar een M16 wil kijken kan je ook eens kijken naar de G&G CM16 Raider op gunfire.pl. Daar heb ik veel goede verhalen over gehoord!

Inderdaad michael maar de ASG AUG A3 is ook echt vet

Te veel keus uit epische replica's

Ik moet gewoon eerst is gaan huren voor ik zelf mn replica koop ;)

Is het lastig om paintjobs te doen met replica's ?

Want denk dat n tan camo te veel opvalt in t bos ( uiteraard minder als zwart)

Ligt er aan wat je wilt doen qua camo. Het kan van makkelijk (spuitbus er overheen) tot moeilijk (compleet strippen, onderdelen behandelen etc,)

Dat kan opzich prima. Met schilderstape kom je een heel eind. Er zijn op youtube genoeg filmpjes te vinden met instructies.

Om een beste resultaat te krijgen strip je je replica en spuit je dan de onderdelen los. Je kunt ook vragen of iemand het voor je wil doen.

David van ACN gebruikt een airbrush, maar zijn service kost ook wat.