Even voorstellen, Mark

Dingofox

Well-Known Member
18 feb 2017
55
28
Trophies
5
Goedenavond,

Mijn naam is Mark, 27 jaar oud en werk en woon in Waddinxveen (Zuid Holland). Ik ben vorig jaar, via een personeelsuitje, in contact gekomen met airsoft en denk sindsdien regelmatig terug naar deze toffe ervaring; ik ben dan ook al enkele maanden het internet aan het afstruinen naar meer informatie over deze sport. Uiteraard bracht het magische internet mij naar de grootste airsoft club van Nederland! ;-)

Ik ben dan ook hard op zoek naar wat leuke connecties in de airsoftwereld om mij verder te helpen in deze geweldige sport! Inmiddels heb ik stiekem al wel een aanvraag voor een NABV lidmaatschap in gang gezet. Ook kwam ik toevallig een topic tegen over een skirm voor aanstaand weekend waar ik een reactie in heb geplaatst.

Mocht iemand nog opmerkingen, vragen, of ideeën hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag!

gr Mark

Heej Mark,

Welkom op niet alleen het grootste maar tevens ook het leukste airsoft forum!
Veel plezier in deze verslavende (dure) hobby.

Mocht je vragen hebben stel ze gerust
Of kijk even rond op het forum,de meeste vragen zijn al ooit gesteld en beantwoord.

Veel plezier en tot op het veld!

Welkom!

Waar heb je je uitje gedaan? Bij welke organisatie?

@Jan bij de Kneut in Ulicoten Limburg.

Ik heb al een hoop leuke ideeën voorbij zien komen voor een eerste apparaat, maar is er nu echt veel verschil in degelijkheid tussen een apparaat van € 500,- vs één van zo'n € 250,- ? Ik hoor namelijk dat dure apparaten het soms niet veel langer volhouden dan de wat goedkopere varianten.

En wordt de aanschaf van een "pistool" aangeraden voor beginners? Ik zag namelijk een prachtige sig p226 voorbij komen.

In ieder geval ben ik van plan om komende week eens langs Pirosport en COM-BAT te rijden om wat ervaring op te doen. Ook ben ik komende zondag te vinden de open skirm van balls and arrows, dus als je mij ziet lopen, schiet gerust een keer mis ;).

Ik hoop jullie snel op het veld te zien!

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
Welkom Mark

Over het "250 euro vs 500 euro" apparaat: Airsoft replica's blijven een mechanische machine, en zoals bij alle mechanica kan het gebeuren dat er iets kapot gaat. Over het algemeen geld in airsoft de regel "you get what you pay for".
Ga je dadelijk kijken voor je eigen replica doe dan wat onderzoek, bekijk meerdere merken en, indien niet duidelijk, vraag jezelf af waar het prijsverschil vandaan komt (en dat kan je natuurlijk hier op het forum ook doen en dan zal iedereen je graag advies geven).

Is het aan te raden voor een beginner om een side arm aan te schaffen? Hangt er van af wat je budget is en waar je van plan bent het meest te spelen. kwestie van prioriteiten ook qua wat je nodig hebt. Ga je veel cqb doen dan heb je meer aan een side arm als aan een camouflage pak bijvoorbeeld, maar ga je veel woodland doen dan is het weer andersom. Ik adviseer bij een gbb sidearm wel altijd minimaal 1 extra magazijn aan te schaffen.

He van harte welkom, grappig dat je het als uitje gedaan hebt.
Ik had als bedrijf/afdeling uitje H.E.L Shooter aangegeven, had gelijk een gesprek met PNO :).
het blijft me zo i zo eens leuk om te gaan doen ik kom uit Woerden dus ja , maar je hebt minimaal 4 en max 8 man nodig om te spelen.
dus het word ooit . https://www.helshooter.nl/wat-is-h-e-l-shooter/

• Leuk
Waarderingen: Jan
He. Welkom hier en leuk dat je een goede eerste ervaring hebt gehad!
Ik woon 15min van ulicoten vandaan en das idd echt geen limburg :p

Qua apparaten zijn specna arms mooi om te beginnen en niet meteen 600 euro uit te geven. Ze gaan goed mee en samen met een flat hop haal je er al snel meer uit zonder hem open te maken.
Ga je goedkoper krijg je al snel plastic internals en dat wil je voorkomen.
Ga je veel outdoor is goede kleding belangrijker dan een sidearm want je wilt niet na 1 schuiver al een nieuwe broek kopen.
Bespaar niet op schoenen en een bril!!

Ga je meer binnen is de regel van schoenen en een bril nogsteeds van toepassing maar dan kan je ook alleen met pistol spelen en 4 mags bij voorbeeld. Je zit allemaal wat dichter op elkaar en gaat veel sneller dan buiten.
Ook wil je dan meestal geen lange AA maar zo kort mogelijk (p90. L85a. Cqb m4. Ak74u...)
Er is veel keus en pas je budget aan op waar je het vaakst gaat spelen en in de jaren breidt je dat rustig aan uit.
Of niet en je koopt meteen alles :)

Ik heb het lang zonder side-arm uitgehouden. Nooit echt nodig gehad (behalve bij de wapen hits waar je je replica mag weg hangen en over mag op side-arm), maar het zijn wel hele toffe replica's om te hebben.

Wat Oddball zegt zijn wel goede tips. Hangt van je gekozen skirm setting af.

Welkom!

Waddinxveen, lekker dichtbij :D
Ik ga binnenkort mijn rijbewijs halen dus als je eens mee wilt naar een skirm mag je best met mij mee, of andersom (carpoolen!).

Zelf heb ik net mijn pas binnen en ga ik over een aantal maanden mijn eerste replica halen (Ja, eerst rijbewijs dan airsoft ;)).

Ik heb wat reacties gemist zie ik. @Alex X, @Oddball, @Jan, en @Rebelattack ontzettend bedankt voor de handige tips en reacties! In ieder geval zijn er een hoop afwegingen om te maken, maar ik merk zeker dat bij eigenlijk iedereen comfort, na veiligheid uiteraard, voorop lijkt te staan.

Ik heb inmiddels besloten dat ik woensdagmiddag naar Geldermalsen rijdt om eens bij COM-BAT rond te snuffelen. Nu zit het airsoft centrum van het NAVB ook in Geldermalsen, is het het waard om daar eens een kijke te gaan nemen?

@mwilliam carpoolen mag altijd! Ik ga deze zondag toevallig naar een open skirm in Lelystad, en de week erop misschien ook met twee vrienden. Je bent in ieder geval welkom om mee te gaan. Let wel dat carpoolen met mij je 2 redbull en een hamburger kost ;)

Welkom, ik heb even heel hard gelachen om je profiel plaatje, hij is geweldig!

Welkom op het forum! Het veld dat je beschrijft heet Critical Hit en de broodjes daar worden verzorgd door café de Kneut ;)
Maar tof dat de ervaring is blijven hangen, het is echt een geweldige hobby! Begin maar vast met een hoop geld te sparen, want iedereen begint met: "1 replica en dat is wel genoeg", maar dat breidt zich heel snel uit :P
Als je vragen hebt, stel ze gerust! ^^

• Leuk
Waarderingen: Stey