Even voorstellen!

RobinEssie

Member
27 jun 2017
10
4
Trophies
2
Hoi iedereen,

Mijn naam is Robin Eskens, ik ben 25 jaar en woon in Wijk bij Duurstede.
Met de opleiding Outdoor and Advanture als achtergrond vind ik het geweldig om buiten te zijn en te bewegen. Na dat ik gestopt ben met mijn opleiding is het sporten een beetje komen te vervallen. Ik ben al enige tijd opzoek naar een nieuwe sport wat ik buiten en in teamverband kan doen (want indoorklimmen is het toch niet helemaal).

Na veel Youtubefilmpjes kijken en zoeken op het internet (en natuurlijk alle welbekende oorlogsgames) wordt het is tijd om Airsoft te ervaren.
Zou ik met iemand een keer mee kunnen als introducé of kunnen jullie mij tips geven waar ik binnenkort Airsoft een keer kan ervaren.

Alsvast bedankt en misschien tot op het veld.

Groet Robin
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Welkom op het forum Robin! Het gaat lekker zo, veel nieuwe kanonnenvoe... ehm ik bedoel recruiten! :p
Hou het Skirm forum in de gaten, vaak zijn daar mensen die daar posten als ze op skirm gaan, je kan je dan daar gewoon aansluiten!

B&A in Lelystad is een leuke ervaring naar mijn mening, ben daar wekelijks te vinden, ben dan ook meer een outdoor type speler ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL
Ik heet je ook welkom @RobinEssie.

@Imakittymeow geeft het zelf al aan Balls & Arrows is een leuke locatie om je eerste skirm te ervaren.
Je kan jezelf gewoon opgeven en huurkid reserveren. De rest wijst zich vanzelf.
Contact maken doe je altijd wel in de safety en op het veld daar maak ik me niet druk om. Uiteindelijk hebben we allemaal dezelfde hobby, namelijk Airsoft :)
 
  • Leuk
Waarderingen: RobinEssie
Welkom op het forum en bij deze fantastische sport. Je zult vast mensen op het forum vinden waarmee je af kan spreken op een open skirm. Dat is hier vrij gemakkelijk.

Veel plezier en wellicht tot op het veld.

Zoals voorgaande leden al aangeven, bij B&A zit je zeker goed voor een 1e airsoft ervaring.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en RobinEssie
@RobinEssie tipje zorg voor goeie schoenen (kisten) zodat je enkels goed zitten, want dat is wel een dingetje met Airsoften. En kneuzen van je enkels is geen fijne bezigheid :).
Verder als je niet precies weet wat je wil. Ga neuzen op het internet, ga een Airsoft shop bezoeken. Ruik, proef, voel. Vraag in de winkels over het hoe en wat en waarom.
Ze vertellen je het met alle liefde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
@Wijnand Schoenen komt helemaal goed. Die heb ik nog van mijn outdoortijd. Ik zou uiteindelijk graag willen sniperen maar dat zou vast wel de moeilijke tak van de sport zijn. :D Heb je nog tips waarmee ik zou kunnen beginnen. En weetje of je bij een huurkit ook keuze heb?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris en Wijnand
@Wijnand Schoenen komt helemaal goed. Die heb ik nog van mijn outdoortijd. Ik zou uiteindelijk graag willen sniperen maar dat zou vast wel de moeilijke tak van de sport zijn. :D Heb je nog tips waarmee ik zou kunnen beginnen. En weetje of je bij een huurkit ook keuze heb?

Qua huurset is niet zoveel keuze, volgens mij heb je bij sommige organisaties keuze tussen een m4 of g36c. Naar mijn weten heb je geen sniper huurkit helaas. Als je echt wilt snipen kan je natuurlijk snipen, maar het wordt afgeraden aangezien je veel tijd/ervaring nodig hebt om "echt" goed en effectief te zijn. Daarom wordt eerst gewoon assault rol met replica aangeraden, en van daaruit beetje te upgraden waarbij je meer ervaring krijgt in de techniek etc. Als je echt helemaal sniper gek bent en je wilt niks anders, ja dan kan je gewoon snipen. Beetje hetzelfde als support rol aannemen, als je helemaal gek bent van LMG's dan moet je ervoor gaan.

Maar mensen maken de fout om meteen te gaan snipen of lmg te gaan, gewoon omdat het "cool" lijkt, maar dan in het veld valt het vies tegen. Als newbie sniper raak je geen target, of als newbie support valt het tegen om +7kg replica mee te slepen. En voor je het weet staat je gear op marktplaats.
 
@Wijnand Schoenen komt helemaal goed. Die heb ik nog van mijn outdoortijd. Ik zou uiteindelijk graag willen sniperen maar dat zou vast wel de moeilijke tak van de sport zijn. :D Heb je nog tips waarmee ik zou kunnen beginnen. En weetje of je bij een huurkit ook keuze heb?

Sniperen is een dure keuze :). Lijkt qua replica's niet duur. Maar daar zit hem gelijk de crux. Alles wat er intern is zit gaat eruit en moet vervangen worden met goed spul. Dus je bent €100,- a €300,- kwijt voor je replica en dan ben je vervolgens nog een 4 a 500 euro lichter aan upgrades.
Sniperen is niet makkelijk dat klopt. Je moet het spel kunnen lezen. Dus mijn advies is kijk eerst lekker rond als assaulter en ga vandaaruit verder neuzen.
Mocht je echt het idee hebben ik wil gaan sniperen. Is er genoeg 2de hands te vinden waar de upgrades al zijn uitgevoerd. En die je voor een zachtere prijs kan kopen. Maar denk dan nog altijd aan een €400,- a €500,- voor een replica.
Bedenk dat je op veel velden ook verplicht bent om als sniper nog een side arm (pistool) te dragen. Dus sniperen is al met al een dure grap :).
 
Welkom op het forum!
B&A is zeker een leuk veld voor de 1e keer, vindt het na een paar skirms nog steeds een leuk veld :)

En inderdaad wat er boven gezegd werd, je kan altijd mee-taggen met mensen en een team vormen. Ik kon ook meteen meedraaien met de russen, altijd gezellig met die gasten ^^
 
  • Leuk
Waarderingen: RobinEssie
Welkom! :D

Inderdaad aansluiten met een huurkit bij een ander clubke airsofters is vaak heel eenvoudig. De meeste airsofters staan open voor nieuwe spelers en nemen ze mee het veld op.

Veel plezier!
 
Welkom in deze sport en op dit forum.
Voor komend weekend zijn er verschillende skirms gepland.
Kijk even in het skirms topic of er een locatie voor je bij zit.
Sniperen lijkt leuk maar het is een heel andere manier van spelen en beleven dan bijv.een rol als assault speler.
Ik heb mijn snipert ook verkocht en heb me helemaal toegelegd op de rol van assault.
 
Dank jullie wel voor alle reactie. Helaas ga ik dit weekend naar een festival maar sowieso in Juli ga ik met een Skirm mee doen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
He @RobinEssie! Het meeste aan advies is volgens mij al beetje gegeven hier.. het enige wat ik nog kan toevoegen is als je een keer naar een skirm wil en wilt meerijden, ik woon in Utrecht dus kan je makkelijk ophalen met Boris the Battlebus! Het is een oude Volkswagen T3 die ik langzaam aan beetje omdompel tot airsoft armoury (ssst.. niet tegen m'n vriendin zeggen)

Dus als je binnenkort een keertje wilt gaan dan is mijn passagierstoel open voor je!
 
  • Leuk
Waarderingen: Yadus, Jan en RobinEssie