Even voorstellen :)

willemvz

New Member
3 sep 2014
3
0
Trophies
1
<font face="Arial, Verdana" size="2" style="font-family: Arial, Verdana; font-size: 10pt; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: normal; line-height: normal;">Hallo Allemaal,</font>
Ik lurk hier al een tijdje rond en zal me maar eens voorstellen :)
Mijn naam is Willem ben 29 en woon in Amersfoort.Ik werk als systeembeheerder en ben een aantal jaar geleden in aanraking met airsoft d.m.v redwolf airsoft filmpjes op youtube. Ik heb hier verder nooit wat mee gedaan omdat airsoft in nederland niet legaal was en belgie niet om de hoek ligt. Nu ben ik kort geleden erachter gekomen dat airsoft al een tijdje legaal in nederland mag en had gelijk mijn nabv aangevraagt.
Ondertussen al 2 keer bij Balls and Arrows geweest en gelijk verslaafd :)
Mijn replica is een Specna Arms SA-B03 met een aantal upgrades:Modify Hopup chamberModify flat hop buckingM110 springDe replica schiet momenteel rond de 347 fps en hier komt nog een nieuwe inner barrel in (Ben nog aan het rondkijken wat ik hierin ga zetten)
Als sidearm heb ik een Kjw kp02 P226
Nou hoop jullie eens tegen te komen op een airsoft locatie in nederland :)
Hier nog een actie schot(Ja weet dat ik me arm niet goed heb:) )
<font face="monospace">
9BhXtLL.jpg
</font>
 
Welkom op het forum Willem.
Tja het is ook niet zo raar dat je ook al verslaafd bent. Dat effect heeft airsoft op de meesten ;)
Ben je toevallig op de intro skirm van Toothsquad geweest? Je komt me enigs sinds bekend voor op de foto namelijk...
Zo te zien ben je ook wel aardig handig, of durf je dingen snel uit elkaar te halen, als ik lees dat je al het één en het ander hebt geupgraded.  Maar 347 FPS met een M110... Dan laat je airseal nog wel wat te wensen over. Dit zeg ik niet om je replica af te kraken. Maar om het volgende leer punt aan te duiden ;)  .. Dus daar zal je nog een keer naar kunnen kijken..
Tot in het veld!
Groeten,
Evil 
 
Nee ik was niet op de skirm van toothsquad :)
Wat betreft de fps het zou goed kunnen dat er ergens iets is met de airseal heb nog een hoop te leren :) Het was iig rond de 218 220 met de m90 spring die erin zat.
Ga eens kijken wat ik nog kan verbeteren hieraan bedankt voor de tip :)
Gr, Willem
 
Aangezien je zo leergierig reageert, zal ik gelijk het gelijk wat toelichten.....
Met een M90 zou je rond de 320 uit horen te komen.. ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit van de replica ect...zo heeft mijn broer een PPSH die met een M130  krap de 360 aantikt... 
Het nadeel hiervan, is dat de gears, en de piston. Ook meer kracht moeten verwerken... Waardoor alles in zijn geheel meer belast word. En dus sneller slijt.
Je kan het een beetje vergelijken met een auto waarbij de remmen constant iets aanlopen.. Het rijden kost je meer bezine, je motor moet meer vermogen leveren, om dezelfde snelheid te halen.. Waardoor alles minder lekker loopt... En sneller slijt..
Hopelijk heb je hier wat aan ;)
 
Welkom op de forum!
Airsoft is nou eenmaal een zeer verslaafde hobby, voor je het weet heb je alweer 1000 euro uitgegeven aan spullen haha.
Je hebt je specna arms al aardig geupgrade zeg! Met een bettere inner barrel en wat Eviltwin zegt kom je al echt een eind mee!
 
Welcome Willem,
Zoals andere al zeggen klinkt het als een vette replica, echter heb ik hetzelfde probleem met mijn spring.
Ik ga niet zeggen dat mijn airseal 100% maar met tests, vooral met Cylinder, piston en nozzle kan ik mijn piston niet naar voren krijgen. Dat zou betekenen dat de lek ergens anders zit......ik zoek nog ff verder.
 
Een beetje of topic.. Maar aangezien Topic Starter er mogelijk ook wat aan heeft... post ik het toch even hier..
Tweeq.. Waarschijnlijk houd jij je vinger op de nozzle met dat je de piston aanduwt... Probeer de nozzle eens verder aan de voorzijde van de cilinderbuis te houden (dus richting de barrel..).. Dit is namelijk ook de stand als je schiet en mogelijk lekt hij dan wel. Heb het zelf ervaren bij onze M14. Mogelijk hoef je dan enkel een upgrade nozzle te halen (MET o-ring).
Als je het in je andere onderdelen wilt zoeken (nozzle, hop-up en barrel), kun je de nozzle, hopup-rubber  en barrel pakken (hop-up rubber mag je gewoon op je barrel laten zitten).. Steek je nozzle achter in je hopup rubber.  Vervolgens houd je de nozzle dicht, en blaas je in de barrel (ander som mag ook, maar dan heb je mogelijk vet aan je mond).. Ook daar zou je geen lekken mogen hebben..
 
Welkom! Ook een specna arms! Niet slecht ^_^ Hoe bevalt hij tot nu toe? Geen losse hop-up zoals die van mij had? 
 
Welkom! Ook een specna arms! Niet slecht ^_^ Hoe bevalt hij tot nu toe? Geen losse hop-up zoals die van mij had? 

Thx,
Opzich bevalt hij me goed. Hop up zelf deed niet veel bij mij kon aan het wieltje draaien maar er veranderde niets aan de richting van de bb dus die is er al eerste uitgegaan. 
Heb er nu een Modify Hop up inzitten (deze http://www.unit13shop.eu/index.php?action=article&aid=9916&group_id=10000022&lang=nl) En dat gaat stukken beter. Ik miste ook het ringetje om de barrel die in de hop up gaat....
Zondag bij veluwe airsoft eens kijken hoe hij nu schiet :)
 
Aaaah ok! Dus ook een fabrieksfoutje dus. Maar mooi dat je het al hebt opgelost ook. Succes bij Veluwe! 
 
Hoi Willem en welkom op het forum.
Ik wil je AA wel even zien komende zondag. Ik ben wel nieuwsgierig hoe je hem hebt geupgrade.
Tot dan!
 
Bedankt!
Ik heb hem bij me dus je kan kijken/vragen :).
Vandaag komen nog wat spulletjes binnen dus kan zondag mooi alles uitproberen :p