Even voorstellen

Tim Sparla

Member
23 okt 2017
7
1
Trophies
2
Hallo,
Ik ben Tim Sparla. 26 jaar oud en woon in Beek (lb). Samen met een aantal vrienden zijn we laatst bij unit 13 in Sittard gaan airsoften (CQB). En hebben ons zeer vermaakt. Daarom nemen wij de stap om volgende zomer onze eigen replica's aan te schaffen en naar andere skirms te gaan.
Omdat we dicht bij de shop in Sittard wonen. Lijkt het ons verstandig om alles daar aan te schaffen. Echter weten we niet heel goed wat we nu precies nodig hebben. Gezien we graag op het veld spelen als CQB.

Ik dacht zelf aan een m4 stijl replica van ICS. De ICS Mars zag er in de winkel wel gaaf uit. Heeft hier al iemand ervaring mee?

Deze replica komt in een aantal uitvoering met verschillende lengtes.
Komt meteen de vraag naar boven. Speelt de lengte van de loop een rol bij airsoft?

Zelf wilde ik waarschijnlijk de SBR versie gezien we ook CQB spelen. Of is de langere carebine versie aan te raden?


Later als de spaarpot weer vol is wilde ik ook graag een side arm. Daarbij kwam het merk tokyo marui naar boven. Iemand ervaringen of een echte aanrader?

Bedankt voor alle reacties. Ik wil namelijk geen miskoop doen als ik net met de sport wil beginnen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20170907-205438.png
    Screenshot_20170907-205438.png
    178,3 KB · Weergaven: 321
Laatst bewerkt:
Hoi Tim.

Welkom op het forum.

Eerste even een klein correctie puntje:
Wij spreken hier niet van Wapens, wij spreken hier van Replica`s, airsoft apparaten of AA
Dit om niet de verkeerde aandacht te trekken van buren, vreemden en andere mensen.

Unit13 skirm locatie wil ik snel weer eens heen. Ben benieuwd hoe het er tegenwoordig uitziet.
Unit13 als winkel is naar wat ik zelf van de webwinkel ervaren heb, en wat ik van anderen over de fysieke winkel hoor denk ik toch wel de beste uit de Benelux. Zeer ruim aanbod en goed personeel. prijzen zijn redelijk voor Benelux, maar de Poolse webwinkels zijn vaak wel goedkoper.

Zelf geen ervaring met de MARS serie, maar wel 4 modellen van ICS hier in huis. (M4, L85 2x, MP5 en APE) en eigenlijk zeer tevreden over alles. Alleen MP5 heeft een fiks min punt, de hop up afstelling.

Loop lengte heeft in tegenstelling tot het echte spul, nul komma niks aan invloed op je range of precisie
Kies dus lekker wat jij mooi vind en wat het beste bij jou speelstijl past.
Voor CQB is korter inderdaad handiger, maar niet noodzakelijk. Met meer lengte leer je ook wel om te gaan.

Side arm, ja tokyo marui (TM) is zeker elke cent waard, heb zelf de 5.1 high capa ( colt 1911 afgeleide, moderne variant) en heb er spijt van dat ik eerst andere goedkopere shit heb gehaald.
Koop deze en je zult er geen spijt van krijgen.

Succes met je nieuwe hobby, en nog meer succes met je nieuwe verslaving ;) neem maar vast afscheid van je bankrekening.

Greetings
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en BoomSmurf
Hoi Tim.

Welkom op het forum.

Eerste even een klein correctie puntje:
Wij spreken hier niet van Wapens, wij spreken hier van Replica`s, airsoft apparaten of AA
Dit om niet de verkeerde aandacht te trekken van buren, vreemden en andere mensen.

Unit13 skirm locatie wil ik snel weer eens heen. Ben benieuwd hoe het er tegenwoordig uitziet.
Unit13 als winkel is naar wat ik zelf van de webwinkel ervaren heb, en wat ik van anderen over de fysieke winkel hoor denk ik toch wel de beste uit de Benelux. Zeer ruim aanbod en goed personeel. prijzen zijn redelijk voor Benelux, maar de Poolse webwinkels zijn vaak wel goedkoper.

Zelf geen ervaring met de MARS serie, maar wel 4 modellen van ICS hier in huis. (M4, L85 2x, MP5 en APE) en eigenlijk zeer tevreden over alles. Alleen MP5 heeft een fiks min punt, de hop up afstelling.

Loop lengte heeft in tegenstelling tot het echte spul, nul komma niks aan invloed op je range of precisie
Kies dus lekker wat jij mooi vind en wat het beste bij jou speelstijl past.
Voor CQB is korter inderdaad handiger, maar niet noodzakelijk. Met meer lengte leer je ook wel om te gaan.

Side arm, ja tokyo marui (TM) is zeker elke cent waard, heb zelf de 5.1 high capa ( colt 1911 afgeleide, moderne variant) en heb er spijt van dat ik eerst andere goedkopere shit heb gehaald.
Koop deze en je zult er geen spijt van krijgen.

Succes met je nieuwe hobby, en nog meer succes met je nieuwe verslaving ;) neem maar vast afscheid van je bankrekening.

Greetings

Bedankt voor jouw reactie! Erg duidelijk. Dat wordt een dagje kwijlen en de replica's in real life vast houden.

Ik heb de tekst maar meteen aangepast naar replica ;)

Dan ga ik maar eens flink sparen voor een TM. Bedankt voor de info en tips.

Nog leuke speelvelden in Nederland en België?
Groeten
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
Welkom op t forum, U13 kan ik zeker aanraden als shop. Goed kundig personeel en goed aanbod.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tim Sparla
welkom

Over de looplengte wil ik nog even een aanvulling geven:
Bij AEG's maakt de lengte inderdaad nauwelijks iets uit echter bij replica's op gas wel. Daar geld: maak je de loop langer en/of nauwer dan stijgt je fps (en dat kan soms flink gaan). Dit is wel een handigheidje om te weten gezien veel airsoft dempers (toch wel een populair accessoire) verkapte barrelextenders zijn (vaak onder de noemer "power up").
 
  • Leuk
Waarderingen: Tim Sparla
Welkom!

Unit 13 ziet er inderdaad qua uitkleding te gek uit! Ook nog wel benieuwd naar ja.

Bedankt voor het beantwoorden van zijn vragen twinfromhell en de toelichting Oddball!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tim Sparla
Welkom hier :) en met betrekking of er nog leuke velden zijn in NL... Jazeker. Ik ben zelf een enorme fan van BunkerHill in Daarle. Zij organiseren elk laatste weekend van de maand een weekend skirm (je kan ook alleen een zaterdag of zondag gaan). Daarnaast is Balls&Arrow voor veel beginners een leuk veld.

Verder zou ik adviseren gewoon zoveel mogelijk velden af te gaan en zelf te kijken wat je leuk vindt en wat niet. Zo ontmoet je ook steeds meer gave mede airsofters.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tim Sparla