Even Voorstellen

Eternity

Active Member
4 dec 2017
43
27
Trophies
6
Goedemorgen iedereen,

Mijn naam is Dave, ik ben 26jaar en ben woonzaam in Beverwijk.
Doordeweeks monteer ik kunststofkozijnen en plaats ik dakkapellen bij particulieren.

Nu kwam een vriend van mij al een jaar of 2,5 geleden langs om zijn nieuw aangekochte airsoft spullen te laten zien. Hardstikke mooi natuurlijk wat hij allemaal had en ik zou dan ook een keer met hem meegaan.
Vlak daarna heb ik alleen een huis gekocht en had dus voorlopig weinig vrije tijd meer door de verbouwingen enzo. Het raakte dan ook een beetje in de vergetelheid.

Tot een week of 3 terug. Toen kwam ik op 9gag een filmpje tegen van novritsch dat hij aan het skirmen was in de sneeuw. Dit vond ik zo gaaf om te kijken dat ik eigenlijk de afgelopen drie weken zo ongeveer alle filmpjes van novritsch silo en cleanshot heb gezien...:p

Ik heb me van de week dan maar aangemeld bij de NABV en wacht momenteel op mijn VOG. Als het allemaal rond is dan hoop ik een rol als sniper te gaan vervullen. Ben nog wel een beetje aan het twijfelen over welke replica's. Ik zit te denken aan de novritsch ssg/Tokyo Marui vsr10 gspec en de Tokyo Marui mk23 of de Tokyo Marui Hi cappa.

Verder hoop ik hier een hoop leuke contacten op te doen, veel gezelligheid te vinden en misschien wel een vast team?

Groetjes!

• Leuk
Waarderingen: Jan en qlymax
Welkom op het forum.

Let er op dat bij een sniper aanschaffen (met uitzondering van de SSG) er wel meer komt kijken dan alleen kopen en mee naar het veld gaan. Out of the box schieten de sniper replica's of wel BASR's niet verder dan een gemiddelde AEG en wordt je door de hogere rate of fire van een AEG er zo uit geknald. Dusss je moet deze gaan upgraden om die tiental meters meer te schieten dan een AEG en hierdoor je voordeel eruit te halen. Je kan hierdoor ook beginnen met een relatief goedkopere clone van de TM VSR-10 zoals die van JG en het overige geld dan meteen in upgrade parts stoppen. Snipen hoeft niet veel duurder te zijn in totaal dan een AEG van 400 euro (sniper + basis upgrades), maar dat ligt geheel aan jezelf en hoe gek je het wil maken. De SSG24 schiet dan ootb wel aardig goed, maar een eigen geupgrade systeem schiet even goed of beter voor minder en daarbij kan je op een SSG24 nog best wel wat maanden wachten voordat hij werkelijk op de stoep staat, volgens mij was er iemand op het forum die toch wel 3(+) maanden heeft gewacht.

Iig wel al slim dat je een side arm hebt gekozen en daarbij nog 2 hele goede ook.

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Welkom op het forum.

Ik heb nu als 2e main replica ook een JG bar10 in Gspec style aangeschaft.

Dit koste mij 120 euro met scope en speedloader. De TM VSR 10 kost al gauw 115 euro meer. Dus dat geld heb ik nu over om mijn bar 10 te uppen.

Je zal snel genoeg achter komen dat je ook je SSG moet uppen om de schietvermogen te hebben van de filmpjes die jij gekeken hebt.. En dat bovenop de prijs van je SSG. Dacht iets van 700 euro incl import en de rest van het geneuzel.

@Rebelattack welke van deze twee sidearms geniet de voorkeur? :)

@Suriana Ik heb gelezen dat de tm vsr een stuk minder stevig is dan de ssg24 en dat ook de magazijnen er een stuk moeilijker uitgaan met handschoenen aan als bij de ssg24. En het schijnt dat novritsch zelf ook niet met een geüpgraded versie van de ssg speelt. Zou je misschien kunnen toelichten wat je bedoeld met uppen?

Dat zijn in ieder geval de redenen waarom ik neer neig naar de ssg24 dan naar de vsr. En omdat ik nog te weinig verstand heb van het sleutelen.:D

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Hey! Welkom op het forum,

Ikzelf speel met een Bar10 en dat bevalt nu prima. De Novritsch SSG24 is een prima sniper out of the box, maar is te duur en niet goed genoeg op lange termijn. Een goed geupgrade Bar-10 of VSR10 is beter en minder duur. Wat ik persoonlijk momenteel heel vervelend vind is de enorme hoeveelheid SSG's die worden gespeeld door slechte spelers. Mensen denken dat ze direct spelen zoasl Novritsch wanneer zij die sniper kopen. Iets wat niet het geval is, en al snel is het veld gevuld met snipers die eigenlijk niet zo veel kunnen. :oops:

Wat ik zou aanbevelen is een Bar10, omdat hij goedkoop en weinig weegt. 1.9KG kan je makkelijk de hele dag mee rond rennen en lekker skirmen. Omdat hij rond de 100 euro kost heb je genoeg budget om meteen de eerste upgrades te installeren. Een Action Army VSR10 hopup, Actionarmy Barrel en Mapleleaf diamond bucking en nub. Hier heb je al meteen goede range voor +-250 euro. Om het dan constant te gaan maken moet je de cilinder upgraden en ook de trigger unit. Dit kost je dan ongeveer 400 euro.

Ik zelf ga momenteel voor een HPA conversion naar Wolverine Bolt. Dit kost Inclusief fles, regulator , slang en bolt 600 euro. Het voordeel hiervan is dat HPA heel erg constant is en de stress uit je replica haalt. Oftewel je internals zullen veel langer mee gaan.

Verder over je sidearm twijfel ik ook nog heel erg tussen de: Mk23 , Hi-Capa en Glock18C. De MK23 is heel stil en kan je enorme range uit halen. Ik heb een MK23 gezien die 70M schoot wat enorm ver is. Maar met deze replica ben je wel een beetje een try-hard sniper.....

De Hi-Capa vind ik persoonlijk prachtig, alleen omdat hij geen extreme range of Full auto heeft vind ik deze het minst geschikt. Maar daar kunnen andere een andere mening over hebben.

De glock18C heeft Full auto, dus in een situatie met veel tegenstanders is dit heel handig.

Ik ben benieuwd wat je gaat kiezen! Alleen weet ik niet of een sniper als eerste replica heel verstandig is. Het lijkt mij handiger om eerst rifleman te doen. Zo kan je namelijk het spel en tactieken leren die je dan later kan gebruiken als sniper!

• Leuk
Snap niet dat mensen zeggen dat een TM!!! VSR-10 zwak gebouwd is, zolang je er niet bomen mee gaat staan om hakken dan gaat dat ding echt niet kapot. De SSG24 heeft een dikke body en daardoor kan je hem misschien wel van trappen af gooien maar wordt hij ook een stuk zwaarder meteen, daarbij zal hij een goede val toch niet overleven.

Ik denk dat Suriana wil zeggen dat je aan een SSG24 ook wel nog wat dingen wil veranderen om het wat beter te laten schieten nog, andere barrel (aluminium is niet super), andere hop up rubber misschien.

Let er op dat een SSG24 goedkoop lijkt maar dat je naar invoeren toch wel een mooie 650-700 euro hebt betaald. Als je een Bar-10 base neemt met upgrades ben je wss 200 euro goedkoper uit en dan heb je eigenlijk alles wel vervangen en dan heb je nog 200 over. Je zou dan nog hele dure dingen erin kunnen zetten zoals een EDGI barrel of een VSR-X outer barrel of andere dure upgrades.

Qua sidearm, Mk23 als je super sneaky wil zijn en een sidearm wil hebben waar je ook makkelijk 40-50m mee kan schieten zonder al te veel upgrades (of nog verder maar dat gaat vaak ten kosten van accuraatheid). Nadeel is een lange trigger pull vanwege NBB en daardoor vervelender voor dichtbij of suppresive fire. PS niet veel holsters voor die fijn zijn en vaak duur, zie DTD holster.

Hi-Capa, Glock of andere GBB als je iets agressievers wil, omdat je hier ook redelijk snel je positie mee weg geeft en sneller mee kan vuren.

• Leuk
@Rebelattack welke van deze twee sidearms geniet de voorkeur? :)

@Suriana Ik heb gelezen dat de tm vsr een stuk minder stevig is dan de ssg24 en dat ook de magazijnen er een stuk moeilijker uitgaan met handschoenen aan als bij de ssg24. En het schijnt dat novritsch zelf ook niet met een geüpgraded versie van de ssg speelt. Zou je misschien kunnen toelichten wat je bedoeld met uppen?

Dat zijn in ieder geval de redenen waarom ik neer neig naar de ssg24 dan naar de vsr. En omdat ik nog te weinig verstand heb van het sleutelen.:D

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Een VSR 10 of JG Bar 10 maak je niet zomaar stuk. Dat zal je dan als slagw@pen moeten gebruiken of een ongelukkige val hebben. Bij een ongelukkige val zullen weinig replicas stand houden.
En met uppen bedoel ik inderdaad wat @Rebelattack zegt. Je wilt straks al gauw je SSG upgraden om betere prestaties te krijgen. En dat zal je dan bovenop je out of the box prijs moeten gaan rekenen.

• Leuk
Welkom op dit gezellige en informatieve forum.
Als ik jou was zou ik inderdaad eerst met een AEG het veld in gaan en later er een sniper bij nemen.
Dit om teleurstelling qua airsoft spelen te voorkomen.
Een assault speler is intensiever bezig dan iemand met een sniperrol.
En zeker als je sniper nog niet optimaal is kan dit je beeld van de sport onterecht nadelig beinvloeden.

• Leuk
Goedemorgen iedereen,

Mijn naam is Dave, ik ben 26jaar en ben woonzaam in Beverwijk.
Doordeweeks monteer ik kunststofkozijnen en plaats ik dakkapellen bij particulieren.

Nu kwam een vriend van mij al een jaar of 2,5 geleden langs om zijn nieuw aangekochte airsoft spullen te laten zien. Hardstikke mooi natuurlijk wat hij allemaal had en ik zou dan ook een keer met hem meegaan.
Vlak daarna heb ik alleen een huis gekocht en had dus voorlopig weinig vrije tijd meer door de verbouwingen enzo. Het raakte dan ook een beetje in de vergetelheid.

Tot een week of 3 terug. Toen kwam ik op 9gag een filmpje tegen van novritsch dat hij aan het skirmen was in de sneeuw. Dit vond ik zo gaaf om te kijken dat ik eigenlijk de afgelopen drie weken zo ongeveer alle filmpjes van novritsch silo en cleanshot heb gezien...:p

Ik heb me van de week dan maar aangemeld bij de NABV en wacht momenteel op mijn VOG. Als het allemaal rond is dan hoop ik een rol als sniper te gaan vervullen. Ben nog wel een beetje aan het twijfelen over welke replica's. Ik zit te denken aan de novritsch ssg/Tokyo Marui vsr10 gspec en de Tokyo Marui mk23 of de Tokyo Marui Hi cappa.

Verder hoop ik hier een hoop leuke contacten op te doen, veel gezelligheid te vinden en misschien wel een vast team?

Groetjes!

Dave !!
Good morning..
Nice story, beiden replica's zijn gaaf.
Als eerste replica moet je niet te veel in een keer alles willen.
Bedenk goed wat je wil.
Zodra je alles hebt, wil je weer anders!
Mocht je ooit een keer mee willen, wij zijn ook maar met zn 3e =)

Gr
Danny

Welkom op het forum! En inderdaad, ik kan uit ervaring zeggen dat het heel anders speelt. Zelf ben ik ook met een AEG (E&L AKSU) begonnen en die gebruik ik om af te wisselen en voor indoor ;)

Ik zou ook het ''Help ik wil snipperen..'' forum lezen, daar staat ook veel goede info :D

Welkom op het forum. Alles is al zo'n beetje gezegt dua heb niets toe te voegen.

Welkom op het forum. Alles is al zo'n beetje gezegt dua heb niets toe te voegen.

Goedemorgen man,

6JAN gaan we Antwerpen.
Maar zou graag de keer erop met jullie meewillen.
Indien mogelijk.
Ik zoek gewoon een vastigheid etc.

Hoor het wel van je!

Thanks!!!