Evike.com complete review

Valmijaan

Well-Known Member
7 sep 2016
433
167
Trophies
14
Hallo allen,

Gister wat spullen besteld op evike.com
Las in een oud topic van 2015 dat ze geen Nederlandse PayPal acepteren.

Tot nu toe gaat alles nog goed zal jullie hier up to date houden.
Let wel op dat je invoerkosten moet betalen als je hier besteld, mijn bestelling is totaal 190 incl verzenden en als het goed is komen er ongeveer 50 euro invoerkosten bij.

Bestelde items :
Facemask
Gun sling
Dump pouch
Tactical vest van matrix
Tactical Holster for 1911

Update 14-09-16 : bestelling word niet verder verwerkt tot betaling binnnen is. ( PayPal duur ongeveer 12 werkdagen)

Update 16-09-16: PayPal heeft het bedrag al afgeschreven van mijn rekening :s ze hadden deze week peper in de kont ofzo hahaha

Update 15-09-16 : korte vraag gesteld over import licence of die nodig was bij de bestelling aangezien het alleen om gear gaat.

Update 16-09-16: al snel antwoord gekregen op vraag van licence, is inderdaad niet nodig bij mij bestelling is meer een automatisch bericht voor als je een replica of replica onderdelen bestel.

Update 24-09-16: uitgestelde betaling is voltooid, echter zal maandag pas zijn dat de order verder verwerkt word. dus hopelijk word het snel een keer verstuurd.

Update: 27-09-16: betaling is binnengekomen order word verder verwerkt duurt weer 3-5 dagen voordat het eindelijk verstuurd word.

Update 28-09-16: shipping label is aangemaakt en zal vandaag worden opgehaald door usps om verstuurd te worden

Update 08-10-16:
Pfff waar te beginnen, eindelijk is het moment zover dat het pakket morgen geleverd gaat worden. Vanaf woensdag ligt het pakket al bij de douane en kreeg hier een brief over in de post, waarin stond dat het om beperkingen volgens de wet wapen en munitie ging.
Om hier geen punt over te maken want ik wou naartuurlijk mijn pakket snel hebben, heb ik alle gegevens dus netjes snel toegestuurd.
Na een paar keer heen en weer bellen ging wat er mis met kopie van NABV pas ofzo dus belle om alles te regelen, maar alles goed gekomen dus post nl heeft het pakket nu eindelijk ontvangen en gaan dus morgen leveren :).

Update 8-10-16:
Bestelling binnnen alles netjes verpakt
Zeer mooi vest ben er zeer tevreden mee.


Eindbeoordeling: ik ben zeer tevreden met de spullen die ik gekregen heb, echter ging het verloop van de bestelling niet helemaal soepeltje en had het sneller binnen kunnen zijn.
Hier paar tips die dus bij mij Mis gingen:
Tip 1: zorg dat je geld op je PayPal hebt staan zodat het niet 14 dagen duurt.
Tip 2: stuur dus altijd gelijk je nabv pas op als je bij evike besteld zodat Het bij de douane snel kan doorlopen.
Maar toch nog alles binnen een maand gekregen dus ben zeer tervreden.
De invoer kosten waren 49,35 dus totaal prijs kwam op 226,87 euro.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Michiel en Jan
Waarom bestel je dit dan niet bij EU shops zie geen speciale dingen die ze hier niet zouden hebben?

Voornamelijk voor het vest omdat ik dit niet echt in eu web winkel kon vinden of wel iets gelijks maar niet de goede camo, of gewoon veels te duur en zonder pouches.

Prize: 95$
Color: Digital Woodland
Material: High quality 600 Denier nylon fabric
Vest system includes: Plate carrier, 3X single M4 magazine pouch(kunnen 6x m4 mag in), Double M4 Magazine pouch, Utility pouch, Radio pouch, Hydration pack (bladder included)
 
vest-mea-dw.jpg

Hier nog even een foto
 
Okey, ja dat zou ik ook niet zo weten waar je het kan halen, maar komt vooral omdat ik me niet heel erg verdiep in camo en etc. 95 dollar is de aanschafprijs via de website maar dat is niet met BTW, vraag me af of je het na volledige verrekening ook niet voor die prijs kon halen.
 
Okey, ja dat zou ik ook niet zo weten waar je het kan halen, maar komt vooral omdat ik me niet heel erg verdiep in camo en etc. 95 dollar is de aanschafprijs via de website maar dat is niet met BTW, vraag me af of je het na volledige verrekening ook niet voor die prijs kon halen.

Ga ik meer richting ranger achtige vesten en niet beschikbaar in MARPAT

Prijs incl BTW: 140
 
Haha zo te horen heb je het goed uitgezocht, dan bemoei ik me er verder niet meer mee XD. Wel een cool vest BTW, weer eens wat anders, heb MARPAT nog niet zo veel gezien geloof ik, of ik kijk niet goed :).

Mooi daar ga ik voor om niet hetzelfde als iedereen te zijn :)
 
heb MARPAT nog niet zo veel gezien geloof ik, of ik kijk niet goed :).

Het is dan ook een goed werkende camo ;)
Ben zelf ook aan een MARPAT set begonnen (mandrake is toch te licht in sommige bossen) en een goed vest is lastig te vinden. Ziet er idd erg mooi uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Valmijaan
Bedankt voor de update over evike michel! Marpat buddy ;)
 
Jazeker! :D Ik ben een USMC loadout aan het opbouwen dus heb geen marpat vest er op hangen maar coyote brown. Maar mijn onderlaag is marpat ^_^
 
  • Leuk
Waarderingen: Valmijaan
Waarschijnlijk omdat het niet om aanschaf van NABV plichte spullen gaat kan het zo via paypal.
als het wel NABV plichtig is zal het moeilijke het
paypal terugboeken gebeuren waarna je vua bank moet overboeken.

Mooi dat het bij jou bestelling zo makkelijk ging.
 
@Sander Hey mieschien wil je dit topic verplaatsen naar reviews?
En ik kan geen conversatie met jou starten dus dan maar via deze manier :p
 
Nope dit gaat over de webshop Evike dus hoort onder Webshops.

Tenzij je de producten gaat reviewen maar dan adviseer ik om daar een nieuw topic voor te maken.

Edit: als het goed is kan ik nu pb ontvangen
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Valmijaan
Maar waarom werd zo moeilijk gedaan bij de douane? Een vest valt toch niet onder verboden waar? Of bestelde je 'wapen gerelateerde' spullen?
 
Maar waarom werd zo moeilijk gedaan bij de douane? Een vest valt toch niet onder verboden waar? Of bestelde je 'wapen gerelateerde' spullen?

Waarschijnlijk omdat evike bekend bij hun staat, echter hebben ze het pakket wel geopend. Had inderdaad alleen uitrusting besteld dus had op mijn strepen kunnen staan, alleen zou dit niet echt positief voor de levertijd zijn geweest denk ik. nu duurde het maar 4 dagen bij de douane.