Evike.com complete review

Nou ik wacht inmiddels al een maand op mijn pakketje. Volgens de track & trace heeft deze op 6 jul de U S of A verlaten, maar tot op heden ons land nog altijd niet bereikt.

Ik dacht lekker geld te besparen met hun budget shipping optie gezien het geen groot pakket was, maar begin nu toch te twijfelen of ik niet beter een paar dollar meer had kunnen uitgeven.

Evike geeft aan dat deze shipping methode tot wel 120 werkdagen kan duren...
 
Ik heb er laatst een bestelling geplaatst op 19 juli, had keurig op 4 augustus het pakket binnen. Zou zelfs sneller kunnen als de douane niet lastig had gedaan. Kreeg namelijk een brief met daarin het verzoek om een kopie van mijn NABV pas en een aankoop bewijs toe te sturen omdat een en ander mogelijk onder de wet wapen en munitie zou kunnen vallen.

Evike is wat dat betreft dus inderdaad bekend bij de douane. Ik had er voor 168 euro aan producten + verzending besteld en mocht uiteindelijk aan de deur nog een goede 53 euro aftikken. Mijn advies zou dan ook zijn om daar alleen producten te bestellen die je echt nergens anders kan vinden.

Goed om te weten dat het verzenden met International Super Saver dus zo lang kan duren, daar kan ik dan rekening mee houden in de toekomst.
 
Ja ik verwacht inderdaad ook zo'n brief omdat er ook een replica in zit en ondanks dat ik gevraagd heb een kopie van mijn NABV pas in doos te stoppen.

Ik heb er ook alleen maar besteld omdat die replica alleen in de USA wordt geleverd. En gelijk nog wat ander klein spul erbij besteld wat ik hier nog niet ben tegengekomen of overal out of stock is.
 
@michielvdz en @Sadiek,

Welke betaalmethode hebben jullie gebruikt, als ik vragen mag?
Laatste wat ik over Evike hoorde, was dat je schijnbaar alleen via wiretransfer zou kunnen betalen, gezien hun geschiedenis met Nederlanders...

Vandaar dat ik het vraag.
 
Bij mij replica was het zo dat ik via banktransfer vooruit moest betalen ivm historie nederlanders
 
@Toothpick, hoelang geleden heb jij je replica daar besteld? Misschien is er in de tussentijd iets veranderd bij Evike qua betalingen?
Jan '16. Eerst met paypal betaald en toen bericht dat ivm ervaring met NL's mijn geld teruggestort wordt en ik via banktransfer moest betalen. Via paypal ook bericht gehad dat het geld retour gestort was.
Na betaling via transfer enkele dagen erna bevestiging gehad en dat hij opgestuurd werd.
 
Even een kleine update hier

Ik heb onlangs iets gekocht bij Evike wat verzonden is met de verzendmethode "Evike International Super Saver" ($15).
Het langst heb ik moeten wachten op Paypal daar ze vervelend deden en het een uitgestelde betaling werd i.p.v. een directe betaling.

Anyway, 26 augustus door Evike verstuurd en vandaag vrij gegeven door douane dus als het goed is snel in huis.
Is weer iets anders dan de 30-40 dagen die eerder in dit topic genoemd werden. Had ik zeker niet verwacht dus dat is positief.

Voor kleine bestellingen dus zeker wel interessant die verzendmethode. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Damn... Ik heb dus nog steeds niks ontvangen en het is ook nog niet eens in NL gearriveerd...
 
Damn... Ik heb dus nog steeds niks ontvangen en het is ook nog niet eens in NL gearriveerd...

Ik zou gewoon de PostNL chat eens contacten, weet je iig of het al aan deze kant van de oceaan is. Zo kwam ik er ook achter dat mijn pakketje uit Hong Kong was terug gestuurd zonder mij er iets te van laten weten :|.
 
Ik zou gewoon de PostNL chat eens contacten, weet je iig of het al aan deze kant van de oceaan is. Zo kwam ik er ook achter dat mijn pakketje uit Hong Kong was terug gestuurd zonder mij er iets te van laten weten :|.

Heb ik al eens gedaan, maar die verwezen mij toen naar de site
https://www.internationalparceltracking.com

Daar kan je je internationale T&T code invoeren en zien of hij al in NL is aangekomen en wat de PostNL code is geworden.
Die kende ik zelf al, en had ik ook al gechecked, maar die geeft aan het pakket niet te kennen. Aka nog niet in NL aangekomen.

Weet niet of jij daar toen ook al had gekeken. Zo niet, misschien kan je dan eens voor de grap jouw HK code daar invullen en kijken of daar wel iets vermeld staat over de retourzending.
 
Nah want PostNL geeft jammer genoeg geen informatie meer vrij aan de Hongkong post waar het mee is verstuurd dus ik ben al blij dat ze me iig konden vertellen dat het terug gestuurd is, want exact vertellen waarom dat konden ze dan weer niet :(. Zou dus ook geen code krijgen waarschijnlijk. Is een beetje ontzettend irritant want dan moet je dus wachten totdat het terug is bij verzender om te horen wat de reden was.
 
Nah want PostNL geeft jammer genoeg geen informatie meer vrij aan de Hongkong post waar het mee is verstuurd dus ik ben al blij dat ze me iig konden vertellen dat het terug gestuurd is, want exact vertellen waarom dat konden ze dan weer niet :(. Zou dus ook geen code krijgen waarschijnlijk. Is een beetje ontzettend irritant want dan moet je dus wachten totdat het terug is bij verzender om te horen wat de reden was.

Maar deze site is van PostNL zelf he ;)
Als ik daar mijn hongkongpost code van EhobbyAsia invul krijg ik mooi te zien wanneer ze hem ontvangen hebben en wanneer hij is vrij gegeven door de douane.
 
Zojuist met PostNL gechat, die geven aan nog niks ontvangen te hebben. (En die kijken btw ook gewoon op die website die ik aangaf :confused:) Dus daar werd ik ook niet wijzer van.

Vervolgens met dank aan @michielvdz de track en trace stappen van zijn pakketje kunnen bekijken en daardoor ben ik er nu vrij zeker van dat mijn pakketje nooit de USA heeft verlaten... :(

Dus heb ik zojuist met Evike gebeld en de situatie uitgelegd. En hij is ook bang dat er ergens bij USPS iets verkeerd is gegaan. Mocht ik eind van de week nog niets ontvangen hebben dan moet ik weer contact met ze opnemen en dan gaan ze mijn bestelling waarschijnlijk opnieuw sturen.

Ik zal jullie op de hoogte houden van hoe dit verder gaat.

Ik denk dat een of andere hater jaloers was op mijn bestelde H8r revolver en hem zelf heeft gehouden :p
 
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz
Maar deze site is van PostNL zelf he ;)
Als ik daar mijn hongkongpost code van EhobbyAsia invul krijg ik mooi te zien wanneer ze hem ontvangen hebben en wanneer hij is vrij gegeven door de douane.

Ah je hebt gelijk, beetje krom dat ze mij dit dan niet vertellen. Ach ook daar word ik niet wijzer van, 14 augustus aangekomen en sinds dan staat er niks, maar weet dus dat hij is terug gestuurd for no obvious reason, want zat een piston in en een aantal mid caps.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sadiek
Ah je hebt gelijk, beetje krom dat ze mij dit dan niet vertellen. Ach ook daar word ik niet wijzer van, 14 augustus aangekomen en sinds dan staat er niks, maar weet dus dat hij is terug gestuurd for no obvious reason, want zat een piston in en een aantal mid caps.

Heb ik ook weleens gehad, achteraf bleek dat de verzender in hongkong vergeten was mijn huisnummer op het pakket te plakken.
Mijn telefoon nummer stond er wel met koeienletters op.
Dus op mijn vraag waarom postnl niet gewoon even gebeld had moesten ze me een antwoord schuldig blijven.