Familie/vrienden laten schieten?

Rick Heijnen

Member
10 okt 2019
14
2
Trophies
2
Is het toegestaan om op eigen terrein familie/vrienden te laten airsoften?

Ik heb op internet hier niks over kunnen vinden alleen dat het bewaren van wapens alleen op het adres van de nanv pas houder mag.

groetjes?

Rick
 
Enkel als introducé op een aangemaakt (privé) evenement.
In Nederland woonachtige niet nabv leden zijn namelijk enkel gerechtigd airsoft replica's te hanteren indien aangemeld als introducé.
 
Dus wat Oddball zegt; je moet even de spelregels van introducees en de spelregels van prive-events uitpluizen en combineren.

Even in kort;
-Qua prive-event dus vooraf aanmelden -24 uur van te voren.
Niet van straat zichtbaar. Buren moet er van op de hoogte zijn dat er airsoft replicas aanwijzig zijn..

-Introducees; niet meer als 2 per NABV lid.
Een introducee kan niet meer als 6 keer per jaar zo een event meemaken.

Dus je familie een keer je replica laten uitproberen is geen probleem (met bovenstaande regels inachtneming.)
Je eigen skirms thuis spelen, met niet-NABV leden, gaat iets moeilijker worden. Of je moet je kunnen houden aan de verhouding van 2 introducees op 1 NABV lid en niet meer als 6 keer per jaar zoiets willen organiseren, op een geschikte locatie.

Wil je er wat dieper op in gaan, moet je kijken op https://www.nabv.nl/lidmaatschap/contact/faq
En dan kijken bij het kopje "Is het toegestaan om huis of op eigen terrein te trainen?" en gelijk daar onder "Hoe meld ik een introducé aan?"
 
Volgens mij, maar dat weet ik zo niet 100% zeker, dus correct me if i'm wrong is het niet de bedoeling privé een wedstrijd element eraan toe te voegen, thuis iemand laten schieten met de replica dat is natuurlijk gewoon mogelijk wanneer je bovenstaande stappen in acht neemt, echter mag je volgens mij niet zomaar een wedstrijdje hiervan maken, ook al blijf je in de perken van de reglementen. Volgens mij moet er namelijk een organisatie bij komen kijken wil jij iets gaan doen met een wedstrijd (en dus ook een mini skirm in je eigen achtertuin)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick Heijnen
Je mag binnenshuis altijd trainen, daar dient geen evenement voor te worden aangemaakt.

In je tuin schieten mag, maar dan dien je wel een privé evenement aangemaakt te hebben.
Daarbij moeten enkele dingen in acht worden genomen:
  • Het privé evenement moet 24 uur van te voren worden aangemaakt.
  • Vanaf de openbare weg mag het niet zichtbaar zijn (anders toestemming vereist van Bijzondere wetten).
  • Buren op de hoogte stellen.
Mocht je dus vrienden of familie willen laten schieten met je replica's moet je ze aanmelden als introducee (max 2 per nabv-houder) bij de door jou minimaal 24 uur van te voren aangemaakte privé evenement (met inachtneming van het maximaal aantal keer dat een introducé mag meedoen in een jaar).

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om wat serieuzere introducees mee te nemen naar het NAC in Geldermalsen om wat targetpractise te doen of je kan ze ook meenemen naar een skirm als introducee.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rick Heijnen
Volgens mij, maar dat weet ik zo niet 100% zeker, dus correct me if i'm wrong is het niet de bedoeling privé een wedstrijd element eraan toe te voegen, thuis iemand laten schieten met de replica dat is natuurlijk gewoon mogelijk wanneer je bovenstaande stappen in acht neemt, echter mag je volgens mij niet zomaar een wedstrijdje hiervan maken, ook al blijf je in de perken van de reglementen. Volgens mij moet er namelijk een organisatie bij komen kijken wil jij iets gaan doen met een wedstrijd (en dus ook een mini skirm in je eigen achtertuin)

Van de NABV website:

EIGEN TERREIN:
#1: Indien het terrein op enerlei wijze zichtbaar en/of toegankelijk is vanaf de openbare weg, moet er toestemming gegeven worden door Bijzondere Wetten.

#2: Het terrein moet geheel afgesloten zijn en het moet niet mogelijk zijn dan BB’s op de openbare weg terecht komen en personen kunnen verwonden.

#3: De training dag moet als evenement bij de NABV zijn aangemeld.

#4: De spelers moeten lid zijn van de NABV of als introducé zijn aangemeld.

#5: Er mogen maximaal 20 deelnemers zijn.

#6: De training gebeurd op niet-commerciële basis


Dus het wedstrijd element lijkt mij geen probleem. Zeker als ze 20 man toestaan. ;)
Als er maar geen commercieel element aanhangt.