Feeding issues, soms low fps

Bartje

Member
20 mrt 2018
9
0
Trophies
1
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar heb een probleem met mijn m4 waar ik hulp bij nodig heb.
Het betreft een ics m4 waar enkele upgrades in zitten:

Mosfet met deans ( Gate nano SSR)
Sp90 veer
ICS POM piston
7.4 2000mah lipo batterij
ICS metal o-ring nozzle
Flat hop prometheus

Af en toe feed de AA niet goed en schiet hij erg zacht (fps rond de 100), terwijl hij anders rond de 330 fps schiet. Als ik in semi schiet verschilt de stand van de piston aanzienlijk. De ene keer is de piston naar achteren bij het beginnen van een cycle, de andere keer naar voren. (Het lijkt een beetje op pre-cocking). In semi schiet de AA ook af en toe 2 keer achter elkaar. De nozzle lijkt ook niet mooi heen en weer te bewegen en het verschilt in welke positie de nozzle eindigt na een schot in semi.
Heb de oude nozzle erop gezet, maar dit maakt geen verschil.
Ik zat zelf te denken aan overspin, maar weet niet hoe ik dit zou moeten aanpakken als dit het geval is.
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
Bijgaand een video van de gearbox:

Groeten,
Bart

hoi bart en welkom hiero ik heb je filmpje bekeken met je setup en je zit aardig in de goede richting met je analyse

heb je de upgrades zelf gedaan of een shop? als het nr 2 is zie onderstaande text.

de gearbox heb een pinion bevel spur sectorgear en als laatste de piston.

de sector gear is key hier

bij de sectorgear heb je eenhalf maandje tanden en een halfje rust en als je op semi dit heb dan heb je je de kans dat de bb niet goed in de hop up kamer komt waardoor je dus fps loss heb soms de taplet plate heb een goede push nodig van de sector gear

oplossing hiero goedkoop is zwaardere veer(meer weerstand voor je sectorgear maken)
oplossing hiero duurder titan ecu instaleren of goedkoper jefftron ecu

dit zijn apparaatjes die je de juiste cycles geven en het allemaal beter laten werken

disclaimer als ik iets verkeerds zeg corrigeer me netjes aub :)

Dankje voor de reactie.:)
Helaas zou een sterkere veer niet de oplossing zijn, omdat ik dan waarschijnlijk over de fps limieten ga.
Ik heb me er een beetje in verdiept en ik begrijp dat ik een keuze heb uit een paar ECU's. De ASCU, Titan of een jefftron.
Heeft iemand ervaringen met het installeren van één van deze ECU's in een ICS split gearbox. Voordat ik een van deze upgrades koop, wil ik eerst even wat ervaringen/meningen horen, vooral in combinatie met de ICS split gearbox.

Overspin kan ook komen door slechte cut off door de cut off lever en/of trigger trolley, mogelijk dat zelfs een simpele mosfet dit al verhelpt. De inconsistente fps is moeilijk, mogelijk dat de nozzle niet goed aansluit op de bucking, misschien proberen de hop up strak tegen de gb aan te zetten met wat o-ringen.

De cut off lever is recentelijk vervangen en er zit al een simpele gate mosfet in. De fps varieert denk ik zelf door het niet goed heen en weer bewegen van de nozzle als gevolg van overspin. De hop up zit trouwens al strak tegen de GB met enkele o ringen. Toch bedankt voor de nieuwe inzichten!;)

Overspin mag volgens mij niet uit maken voor je fps.
Halve slag kan namelijk enkel effect hebben op de pull van de piston, niet op een release. Release is altijd "niet" of juist volledig (bij uitzondering van PME, maar dan heb je een groter probleem ) .

Heb zelf 3 ICS replicas en mijn ervaring is dat ICS de prometheus bucking slecht of niet pikken.

ik dacht(correct me if i'm wrong) dat de nozzle door deze overspin ook niet in een goede positie eindigt. Daardoor dacht ik dat er dan heel veel lucht kan ontsnappen. ik heb de hele barrel setup (hop up bucking etc.) een keer omgewisseld met eentje in een andere (werkende) ics om te kijken of het probleem daar aan lag. Dit was alleen niet het geval. Daarom denk ik dat het probleem niet aan de bucking, barrel of hop up ligt, maar eerder bij een upper of lower gearbox probleem.

Maakt niet uit. Het systeem is zo ontworpen dat de tapped plate net voor de piston naar voren schiet al aansluit op de barrel. Hier voor zorgt de sectorgear.

Dan heb ik waarschijnlijk domweg pech met de prometheus bucking.

Dus dat de nozzle niet goed heen en weer beweegt maakt dus niet uit voor de fps? Dit zou dan ook niet aan de sectorgear kunnen liggen?
Ik wil het liefst zo snel mogelijk weer het veld op:rolleyes:. Dus als iemand weet hoe ik het probleem van mijn AA kan oplossen, hoor ik het graag!

Kan wel dat de nozzle niet op de juiste plek komt. Maar dan zou de tappedplate eerder te stroef gaan ofzo.
Het is in ieder geval geen gevolg van de overspin.

Kan wel dat de nozzle niet op de juiste plek komt. Maar dan zou de tappedplate eerder te stroef gaan ofzo.
Het is in ieder geval geen gevolg van de overspin.

Of als de nozzle teveel beweging heeft, heb air seal issues gehad in een scar met een 29mm nozzle doordat deze teveel beweging had, heb de nozzle gelijmd in de tappet plate en heb de tappetplate gesand zodat deze iets meer naar voren ging en toen geen problemen meer.

Mmmm oke. De tappetplate werkt zover ik weet vrij soepeltjes. Ook heb ik hieraan nooit iets veranderd, dus dit lijkt me het probleem niet te zijn. De veer werkt ook prima.

Tijdens het assembleren, is het veertje ook weer om de barrel of voor de hopup unit gekomen? Het missen van dit veertje is ook een garantie voor misfeeds.

met de ascu van specna hoor ik alleen maar horror verhalen over kan zijn dat een batch goed is /recentelijk

anyway de cremde la creme is de titan en bc spectre en bijden kunnen passen het is alleen belangrijk om je goed in te lezen op dremel werk en er echt rustig de dag de tijd er voor nemen

@Twinfromhell klinkt heel gek maar dit is puur mijn mening/bevinding
de sector gear heb buiten de halve maantjes natuurlijk nog een palletje op zich om elke keer de nozzle terug te trekken in mijn vrijetijd heb ik een de sector gear vergeleken met bijvoorbeeld een dsg en er zit een algoritme in
klinkt heel gek iknow daarom ook mijn mening expres erin maar kijk maar eens heel goed naar de positie van het palletje bij een perfecte rotatie

Ik heb werkelijk waar echt geen idee wat je punt nu eigenlijk is Chris.

Ja er zit een bepaalde logisch systeem voor de tapped plate in. Maar dat wist ik al.......

• Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL
Ah overheen gelezen. Maar een goede tip. Zat ik bij mij ook eens proberen :) thanks

Ik gebruik zelf 8mm inner diameter met 2mm snoer dikte, zijn op sites per 100 stuk te kopen voor 5 euro.

Also ben wel geïnteresseerd waar jij een logaritmisch verband ziet in het palletje voor de tappet plate op de sector gear.

Laatst bewerkt:
Maar niemand heeft ideeën over wat er voor de rest mis zou kunnen zijn (na kijken van het filmpje?) En hoe ik het zou kunnen oplossen?