Foodie's Bar 10 sniper build

Update 28-10-2016:

Na even wat stilte nu dan weer een update. Ik heb de sniper gisteren even meegenomen naar Airsoft Center en samen met eigenaar Bas naar de piston O ring gekeken. Inmiddels had ik er een nieuwe van de bouwmarkt ingedaan maar daarmee had ik 0% seal. Ik hoorde zelfs niet eens iets sissen bij de airseal test, de druk was meteen weg.

Na de cylinder opengemaakt te hebben, bleek ook deze O ring meteen al stuk te zijn. Aan één kant begon hij al te chippen, terwijl de replica maar zo'n 5 keer gespand en ontspand was. Nu blijken de 5 ports in de piston head toch een functie te hebben: als de O ring precies de juiste dikte heeft en vooral ook niet te klein in diameter is, zal hij door de luchtdruk m.b.v. deze ports tegen de binnenkant van de cylinder aangeperst worden. Dus dan heb je helemaal geen teflon tape onder de O ring nodig maar doet de luchtdruk dit. Domme ik. Wel was dit niet gelukt met de originele O ring, die was gewoonweg te dun om goed in de groef te passen - de lucht zou er aan de zijkanten van de ring langs gaan.

Gelukkig waren er allerlei O ringen in de shop op voorraad, in meerdere soorten en maten. Van drie ringen bleek er één heel goed te passen. Die geïnstalleerd en bam, 100% airseal zonder ook maar enige teflon tape te gebruiken. Ook de bolt pull is een stuk soepeler en minder stroef geworden. Waarschijnlijk zal de originele O ring zo hard tegen de zijkant geperst zijn dat deze tijdens de bolt pulls is afgesleten.

Het lijkt nu dan eindelijk opgelost te zijn. Nu moet deze O ring alleen nog een dagje schieten doorstaan :D Binnenkort meer, nadat ik hem op de eerste skirm gebruikt heb.
 
Laatst bewerkt:
Wowwww wat een zoek- en denkwerk!
Er moet maar net een lampje gaat branden wat betreft de airports.
Lekker bezig, hopen dat ie nu blijft schieten!
 
@Stey Yes! Ben er erg blij mee. Ik zal binnenkort nog even wat gaan afstellen; ik merk bovendien dat de scope nog heel iets uit het lood staat.
 
Terug
Bovenaan