Foodie's Bar 10 sniper build

Je moet alleen niet je barrel te ver verbuigen dat je hem kapot maakt :p, zie je ook vaak genoeg voorbij komen, maar vet hoe je helemaal in DIY mods duikt :).

Klopt dat zag ik ook al. In ieder geval goed dat ik een AA barrel van 3 tientjes gebruik en geen eDGi of Prometheus o.i.d.. Ik ben een passen-en-meten iemand dus zal ook nauwkeurig de buiging meten zodat ik niet te ver ga :oops:
 
Nu zit ik erg te dubben over hoe ik de paintjob ga doen. Ik zit eraan te denken om iets te doen zoals onderstaand (alleen dan uiteraard niet in desert kleuren maar in woodland kleuren):

1f4a4ed09f3c4e8ed95bbef1a3fd04f7_large.jpg


yjarusus.jpg

Foto's komen van airsoftsniperforum.com

Dus een onderlaag van desert, daarna groen toevoegen en dan met bladeren en takjes bruin en nog wat meer groen.

Nog een voorbeeldje:

DSC00624.jpg

Foto komt van airsoftsniperforum.com

Opinions? :D
 
Njet, rifle is fine.

Zwart laten dus volgens jou? :confused: Maar dat ziet er zo 'wilde-graag-scherpschutter-in-het-leger-worden-maar-werd-geplaatst-bij-een-of-andere-afgedankte-politieeenheid' uit.. En het staat als een vlag op een modderschip bij mijn digi flora :D

Ik zal straks eens een foto maken van hoe de rifle er nu uit ziet.
 
Yes because good camouflage works, bij bunker hill lag er ook een sniper op de grond waardoor ik en 2 andere bijna tegen zijn replica aan schopte het was dat ik voorop liep en nog net op tijd op zij kon springen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stey
Camo is heel erg plaats, tijd en licht afhankelijk.
Andere plaats, andere vegetatie.
Andere tijd, andere kleuren in de natuur.
Ander licht, en je valt sneller op dan dat je wegvalt.
 
Daar ben ik van bewust :) Ik neem daarom een onderlaag desert (tan) voor de highlights en dan patronen in forest green en mud brown eroverheen. Vegetatie voor het 'chaos' effect. Deze kleuren zouden op de meeste Nederlandse buitenvelden goed moeten werken, maar natuurlijk houd je dat het op één veld super werkt en op een ander veld misschien iets minder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stey
Update 12-10-2016:

De originele JG mag die erbij zit, staat erom bekend in de magwell te klemmen. Dat wil zeggen, je krijgt hem er moeilijk uit - je moet behoorlijk wrikken terwijl je de mag release knop indrukt. Toen ik het magazijn bekeek zag ik al snel waarom, aan de voorkant (richting het einde van de barrel) zaten wat spuitgiet-overblijfselen en aan de achterkant was het magazijn niet helemaal netjes recht. Beide kanten even behandeld met wat schuurpapier en hop, prima werkend magazijn. Nog steeds strak vast maar nu gaat hij er wat makkelijker uit.

Naamloos-1.jpg
 
Let ook op met de Deepfire magazijnen voor dit platform. Ik had zelf geen problemen met de originele BAR-10 mag, maar had 3 Deepfire magazijnen extra waarvan er eentje muurvast zat in m'n replica. Heb deze uit elkaar moeten halen om het magazijn er uit te kunnen halen. De twee andere Deepfire magazijnen paste gek genoeg zonder problemen.
 
@MarcB ik heb ook slechte dingen gehoord over die Deepfire magazijnen. Ik ga ze niet gebruiken, alleen JG of TM.
 
Update 13-10-2016:

Vandaag nogmaals langs Airsoft Center geweest en dit keer gechrono'ed met de hop nét aan. Dus alleen genoeg dat de BB de barrel niet uitrolt - blijkbaar de vorige keer toch de hop te ver aangedraaid. De replica schoot nu een nette 480-483 FPS, heel mooi consistent. Dat betekent dan wel dat ik bij de chrono mijn hopup uit moet draaien maar voor VSR's schijnt dat redelijk normaal te zijn. Perfect dus! De sniper is daarmee klaar voor gebruik. Dit weekend kan ik niet aan het projectje werken maar ik ga volgende week maandag beginnen met het spuiten van de replica.

Tot slot, omdat ik het had beloofd :) een foto van de replica zoals deze er nu uit ziet, met scope.

IMG_20161013_185550.jpg
 
Dat betekent dan wel dat ik bij de chrono mijn hopup uit moet draaien

Ga je hem daarna weer aandraaien?
Dat zou cheaten zijn. In principe dien je de chrono test te doen met afgestelde hop-up.

Het opzettelijk helemaal dicht draaien /opendraaien is officieel niet toegestaan en valt onder cheaten.
Aangezien je daarna de hop-up zo zet dat hij weer te hard schiet.

Dat zou het zelfde zijn als bij hpa de regulator wat verder openschroeven of bij een ptw een andere cilinder erin stoppen na de chrono.
 
Ik heb het vermoeden dat foodie het juiste op de goeie manier bedoelt.
En misschien door het beetje onbekend zijn met de regels en gang van zaken, juist de hop elke keer los wil draaien en daar door harder schiet dan tijdens het skirmen. voor een zo'n eerlijk mogelijk resultaat.

En volgens mij zijn het zelfs de officiële regels dat de hop up juist helemaal open gedraaid dient te worden voor het chronoen.
Kan me vaag iets herinneren dat daar zelfs een officiële mail over is geweest. Maat weet ik niet zeker
 
Zoals ik het lees schoot hij eerst te hard, vervolgens draait hij de hop "los" en schiet niet te hard.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk maar goed. Juist door hop strakker te draaien gaat de fps omlaag en niet omhoog.

Het lijkt me eerder dat de veer gesetteld is door hem een week te laten zitten. En dat de fps nu lager is. Dan voorheen toen de veer nog nieuw was en niet gesetteld.
 
Het zit ergens in het midden. Bij AEGs betekent meer hop = minder fps. Bij een VSR is het juist andersom - De FPS stijgt met meer hop. Ik weet op dit moment nog niet wat het met afgestelde hop zal doen, maar dat zal zo rond de 500 FPS rond zijn.

Cheating? Ik denk het niet, de FPS hoort met de hopup uit te gebeuren - maar met een VSR werkt het gewoon anders. Mijn eerdere situatie leek 530 FPS met hop uit te zijn, dus dat zou echt teveel zijn. Nu zit het gewoon goed en het kan ook een gedeelte settling van de veer zijn, zoals je zegt.
 
Cheating? Ik denk het niet, de FPS hoort met de hopup uit te gebeuren

In mijn optiek wel.
Als jouw replica zonder hop 480 schiet maar met afgestelde hop 530 schiet dan ga je dus met 530 het veld in. Dus schiet je te hard.

Komt op hetzelfde neer dat als ik de druk van mijn tippmann opschroef na de chrono test zodat hij ineens 390 of hoger schiet in plaats van 360
 
Dan komt het door de bijzondere werking van de vsr 10.

En ja dan ben ik het met Sander eens.
Dan is het eigenlijk cheaten.
 
quote uit het NABV reglement:

"Het is niet toegestaan om middels gebruik van de HOPUP de FPS te beïnvloeden om door een FPS meting heen te komen. Een correcte FPS meting, die voorafgaand aan een evenement wordt gehouden, dient dus te gebeuren met geheel losgedraaide of afgestelde HOPUP."
 
Terug
Bovenaan