Foodie's Bar 10 sniper build

Update 10-10-2016:

Om de build compleet te maken moet ik nog een aantal dingen doen:

1) De FPS binnen de perken krijgen
Ik heb Reliku nogmaals gecontacteerd en hij geeft aan dat de FPS waarschijnlijk nog zal stijgen wanneer ik de hopup instel (vanwege de opbouw van een VSR). Dat betekent dat mijn 520 FPS niet meer binnen de perken te krijgen is. Ik heb hem om advies gevraagd maar ik denk dat het neerkomt op de veer verder verkorten. Wel vreemd, zo'n hoge FPS met deze setup. Een M150 zou op ongeveer 505 FPS moeten uitkomen, niet 530 (mijn inschatting met de huidige airseal). Maar ja, misschien heb ik het gewoon heel goed gedaan :D

2) De stock verzwaren
Om de stock te verzwaren (geluid te reduceren / gewicht balanceren) zal ik deze opvullen met de mooie kinderklei waarvan ik eerder een foto heb geplaatst :D Ik ga zien of ik dit vanavond alvast kan doen.

3) De replica spuiten
Bij Benscore heb ik vandaag wat Fosco legerverf gekocht (Forest Green, Mud Brown en Desert). Een bus primer (ook van Fosco) had ik al. Met deze combo en wat plantjes en bladeren als stencil zal ik de replica binnenkort gaan spuiten.

mooie build man, ben je nog van plan om je sniper een likje verf te geven? of blijft ie zwart?
misschien als je je ideale balans vind met het klein in je stock dat je schuim toevoegt om zo te verkomen dat je klei verschuift.

• Leuk
Waarderingen: Foodie88
Likje verf gaat er zeker komen! Check even mijn post net boven de jouwe :p

Update 11-10-2016:

Ik heb gisteren nog even (omdat ik het niet kon laten :P) de klei in de stock toegevoegd. Nu bleek dat aanvankelijk iets lastiger dan ik had gedacht. De ruimte wordt namelijk steeds smaller (richting de grip) dus je kan er op een gegeven moment niet meer bij. De oplossing was gewoon een grote bol klei maken en deze stukje bij beetje met een stuk lang gereedschap (in dit geval een waterpomptang - dat lag het dichtste bij :D) erin duwen. Na 6 complete potten kinderklei erin geduwd te hebben was de stock helemaal vol.

Ik ben er blij mee, de replica is een stuk zwaarder geworden maar zeker niet te zwaar. Het zwaartepunt ligt nu ongeveer bij de trigger guard en dat is perfect. Ook tordeert de body helemaal niet meer en is het 'speelgoedgevoel' er af. Het voelt nu als een solide replica en ik merk dat deze ook stabieler vast te houden is, nu hij wat zwaarder is. Naast de stock heb ik met een beetje klei ook nog enkele holle ruimtes opgevuld die onder de outer barrel zitten. Naast de betere feeling is het ook iets stiller geworden. Het 'ploem' geluid bij het schieten is heel wat verminderd doordat de stock de klap van de piston tegen de cylinder head veel beter absorbeert.

• Leuk
Waarderingen: Maple en Sadiek
Even over die M150 veer die harder schiet dan wat je zou verwachten. Is dat de veer die bij de AirsoftPro trigger-set zat?
Ik geloof dat ik er toen meerdere ringen af heb moeten halen voordat hij onder de 500FPS kwam.

Btw, leuk topic om te volgen, lees al eventjes mee :)

Hoi Marc en welkom! Vergeet niet een intro post te maken in het forumdeel dat daarvoor bedoeld is ;)
EDIT: Ik zie net dat je al sinds december 2015 lid bent maar gewoon nog niet zo vaak gepost heb, dus het zou kunnen dat je dat al gedaan hebt!

Nee, het is geen AirsoftPro veer maar een Action Army M150 veer. Ik heb me laten vertellen dat de ASP veren nogal ruk zijn dus ik heb ervoor gekozen om een Action Army veer te gebruiken.

Dank je!

Mijn handen kriebelen bij het lezen... vet om te zien dat je al zo ver bent. Ik ben zelf nog bij stap 1...

• Leuk
Waarderingen: Foodie88
Hoi Marc en welkom! Vergeet niet een intro post te maken in het forumdeel dat daarvoor bedoeld is ;)
EDIT: Ik zie net dat je al sinds december 2015 lid bent maar gewoon nog niet zo vaak gepost heb, dus het zou kunnen dat je dat al gedaan hebt!

Had ik inderdaad al een tijdje geleden gedaan: http://www.airsoftclubnederland.nl/community/threads/voorstellen.1190/

Eind van de maand moet ik nog even een paar laatste onderdeeltjes halen voor mijn BAR-10 en dan is mijn build ook zo goed als klaar. Oa nog barrelspacers (Geen zin om zelf te maken), barrel en goede BB's.

@MarcB klinkt goed. Heb je ook al een bucking + nub? Bij barrel i.c.m. bucking moet je wel even goed kijken of de barrel bridged is of niet. VSR buckings passen nl. alleen op non-bridged barrels. Action Army VSR barrels zijn non-bridged dus daar kun je gewoon VSR buckings mee gebruiken. Als je een bridged barrel heb, kan je altijd het stukje metaal er nog af halen.

Ik heb een Maple Leaf Decepticon bucking en bijbehorende nub besteld. Qua barrel zat ik aan dezelfde te denken als die jij ook hebt.

Ik heb nog een Orga barrel voor de vsr 10 liggen. Non bridged.
Als je interesse hebt..

Update 11-10-2016 - 2:

Een maat van me is vandaag aan de gang gegaan met het 3D printen van twee onderdelen voor de sniper. Hij gebruikt daarvoor een Ultimaker 2 extended +.

Het eerste onderdeeltje is een MagPull Fast magtab. Deze zal ik onder op het magazijn lijmen, aansluitend met de ronde inkeping. Deze maakt het makkelijker om het magazijn te verwijderen. Onderdeel twee is de 'supersecret' LRB .. de print loopt nog en duurt in totaal zo'n 16 uur. To be continued :D

0 (1).jpg

0.jpg

• Leuk
Waarderingen: Sadiek
InnoFil PLA 2,85mm met 0,4mm nozzle - zit met hem op Mumble dus kon het direct vragen :p

• Leuk
Waarderingen: Sadiek
Die magtabs kwam ik van het weekend ook tegen, ben benieuwd naar je bevindingen.

@Stey: LRB = Long Range Barrel, een mod om je setup accurater te maken. Het werd naar mijn weten al gebruikt voor de uitvinding van de hopup unit maar tegenwoordig ook icm met een hopup, voor nog betere resultaten.

Het onderdeel is een vervanging van de normale endcap voor een VSR10 Pro / Bar 10 Pro. Aan de binnenkant zit straks een schroef die aan de bovenzijde op de inner barrel drukt. Bij een goede afstelling (te ver doordraaien is inner barrel krom :p) buigt de laatste 1/3 van de inner barrel ongeveer 1mm naar beneden. Dat stabiliseert de BB wanneer hij de barrel verlaat; omdat de inner barrel naar beneden buigt, rolt hij dan aan het einde precies naar het midden van de barrel en wordt 'ie eigenlijk geslingshot. Dan geef je iets meer hop dan normaal en heb je nog meer consistentie en accuratie.

Ik ga deze pas installeren als alle andere stappen klaar zijn, inclusief afstellen. Het is namelijk zo'n laatste 5% dingetje.

• Leuk
Waarderingen: Sadiek en Stey
Leuk topic om te volgen Foodie! Duidelijk beschrijving van al je activiteiten. Ben benieuwd naar het eindresultaat.