Hallo heren,
Zo te zien ontstaat er veel discussie rondom "de joule creep". Nu moet ik zeggen dat even onderzoek heb gedaan en ik heb gezien dat je weldegelijk voordeel hier uit kan halen (zoals bekend). Het feit is dat je voordeel hebt, of dat nu oneerlijk is laten we alsjeblieft (om de goede vrede te bewaren) in het midden. Een replica bouwen rondom een voordeel wat andere spelers niet hebben is zeer goed mogelijk (denk aan acceleratie icm barrel lengte, etc.). Nogmaals laat ik het graag in het midden of het 'eerlijk' is.
Een FPS limiet kennen we van de meeste velden. Namelijk, 360 FPS met 0,2 g BB's. Een Joule limiet (voor zo ver ik weet) niet. Echter kennen we wel dit (Reglement NABV):
Waarin dus staat dat er een limiet is van 3,5J.
Ook kunnen we zien dat we niet met de HOPUP mogen mogen spelen, om zo nog de FPS te beïnvloeden.
Dit zijn eigenlijk wel de feiten op een rij.
Ben je nu een "anti-joule-creeper" , een "pro-joule-creeper" of ben je neutraal? Het feit is dat er een hogere kracht mag worden behaald, dit door middel van de natuurwetten (acceleratie icm barrel lengte, noem maar op).
Wat kun je hier nu mee? Als speler niets, als team kun je regels maken en als veldbeheerder kun je extra regels maken.
Graag zou ik jullie er aan herinneren dat dit een "gentleman's sport" is. Ik hoop dan ook dat we de oplossing, samen en in vrede kunnen vinden.
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Joost
Zo te zien ontstaat er veel discussie rondom "de joule creep". Nu moet ik zeggen dat even onderzoek heb gedaan en ik heb gezien dat je weldegelijk voordeel hier uit kan halen (zoals bekend). Het feit is dat je voordeel hebt, of dat nu oneerlijk is laten we alsjeblieft (om de goede vrede te bewaren) in het midden. Een replica bouwen rondom een voordeel wat andere spelers niet hebben is zeer goed mogelijk (denk aan acceleratie icm barrel lengte, etc.). Nogmaals laat ik het graag in het midden of het 'eerlijk' is.
Een FPS limiet kennen we van de meeste velden. Namelijk, 360 FPS met 0,2 g BB's. Een Joule limiet (voor zo ver ik weet) niet. Echter kennen we wel dit (Reglement NABV):
Waarin dus staat dat er een limiet is van 3,5J.
Ook kunnen we zien dat we niet met de HOPUP mogen mogen spelen, om zo nog de FPS te beïnvloeden.
Dit zijn eigenlijk wel de feiten op een rij.
Ben je nu een "anti-joule-creeper" , een "pro-joule-creeper" of ben je neutraal? Het feit is dat er een hogere kracht mag worden behaald, dit door middel van de natuurwetten (acceleratie icm barrel lengte, noem maar op).
Wat kun je hier nu mee? Als speler niets, als team kun je regels maken en als veldbeheerder kun je extra regels maken.
Graag zou ik jullie er aan herinneren dat dit een "gentleman's sport" is. Ik hoop dan ook dat we de oplossing, samen en in vrede kunnen vinden.
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Joost