FPS meting

• Onderwerp starter Onderwerp starter PacoS
  • Startdatum Startdatum

PacoS

New Member
27 sep 2017
4
0
Trophies
1
Hoi allemaal,

Even een vraagje. Gister was ik bij het airsoft centrum in Geldermalsen, daar heb ik een FPS meting gedaan. De meting varieerde van 356 tot 362,9 FPS, met deze FPS is het natuurlijk spannend of ik mee mag doen bij mijn eerste skirm. Het replica is een ASG BT5 A5 (AEG) twee weken terug gekocht bij Shogun. In het airsoft centrum heb ik ongeveer 600 bb's geschoten. Moet ik heb downgrade, of moet ik hem nog verder inschieten?

Alvast bedankt,

Paco

Je zou hem gespannen weg kunnen leggen. Dat doe je door de trekker maar kort in de drukken zodat de motor geen kans heeft om de hele cycle af te maken. De veer blijft dan onder spanning staan en verliest dan iets van zijn sterkte en de fps zou dan een paar fps moeten zakken.

Dat heb ik ook eens toegepast, maar dat werkte helaas niet zo best.
Het makkelijkst is een andere veer erin doen. Zorg dat je dan rond de 345 fps zit om schommelingen op te vangen.

Hoi allemaal,

Even een vraagje. Gister was ik bij het airsoft centrum in Geldermalsen, daar heb ik een FPS meting gedaan. De meting varieerde van 356 tot 362,9 FPS, met deze FPS is het natuurlijk spannend of ik mee mag doen bij mijn eerste skirm. Het replica is een ASG BT5 A5 (AEG) twee weken terug gekocht bij Shogun. In het airsoft centrum heb ik ongeveer 600 bb's geschoten. Moet ik heb downgrade, of moet ik hem nog verder inschieten?

Alvast bedankt,

Paco
Raar. Als ik op de shogun website kijk staat er dat hij rond de 328 zou moeten schieten. Ik denk dat je het beste de veer kunt vervangen (heb hier niet zo heel veel verstand van)

Ik ga voor @ChaoSState z'n antwoord. Een veer gespannen wegleggen werkt, maar dan zou dat telkens moeten.

Daarnaast zijn fpsmeters niet aan elkaar geijkt, waardoor onderlinge verschillen soms 10-15 fps kunnen zijn.

Ga gewoon voor een solide 340 fps; zit je altijd goed.

Ik zit zelf ook een beetje te twijfelen of de replica wel goed is ingeschoten zijn 600 bb's wel voldoende of kan ik beter nog even doorschieten?

Hij kán nog wat zakken, maar dan hebben we het over 5 fps ofzo. Ik zou echt voor 330-340 gaan. Die 20 fps verschil op de maximale limiet merk je totaal niet, en jij zit veilig.

Als er zoiets als inschieten bestaat dan is dat meer om een bucking in te slijten.
Je veer zal niet echt spanning verliezen na een paar honderd bb's. Per skirm schiet ik er al 1000 doorheen en dan ben ik nog een van de zuinige schutters.

Of je probeert beide.
Leg de replica nu weg met gespannen veer.
Bestel een andere veer voor het verlagen van je FPS.
En dan als de nieuwe veer binnen is en je bent er aan bijna aan toe om de nieuwe er in te steken, ff FPSen kijken wat de oude gespannen veer tegen die tijd na een 100 schoten doet.

Ik zou Shogun vragen de replica een downgrade te geven? andere veer erin. Met behoud van garantie. Men zou in de winkel moeten weten dat deze niet boven de 360 mag. Meestal krijg je bij je replica een opgaven van de FPS met testschoten.

Ben ook benieuwd of bij AC de fps meter aan de hoge kant ligt of niet.
Iedereen zegt dat er 15 fps verschil in kan zitten, dus maby bij AC 360 fps maar ergens anders 345 Iemand enig idee?