fps te hoog ssg24

Robbie

Well-Known Member
9 aug 2017
200
119
Trophies
8
Ik zit nu om en nabij de 525 fps... ff te hoog om dit weekend bij BH te spelen.

Is de veer knippen of vervangen mijn enige optie?

Edit: Er zit een M150 in die 490fps (2,31 joules) zou moeten geven... Hij is natuurlijk nog helemaal nieuw.
 
Laatst bewerkt:
Oke als ik compleet overhop dan zit ik op de 525, compleet onderhop (is dat eigenlijk een woord?) kom ik uit op 498...
 
Ik meende ergens gelezen te hebben dat de fps gemeten moest worden met de hop-up goed ingesteld of helemaal uitgedraaid. Maar als ik nu in het NABV reglement kijk dan staat daar dat de hop-up niet gebruikt mag worden om de fps omlaag te krijgen, hoe je dat ook zou willen interpreteren. Sowieso zou ik 498 te kantje boord vinden. Als de chrono van de org een afwijking heeft ga je nat.
 
wacht, als je overhopt heb je 27 fps extra? Dat is raar, meestal verlies je fps met meer hop.
 
wacht, als je overhopt heb je 27 fps extra? Dat is raar, meestal verlies je fps met meer hop.
Ja vond het ook gek... Heb heb nu met gespannen veer ff weg gezet. Kan namelijk geen 300 schoten lossen zoals de site voorschrijft.
 
Ik meende ergens gelezen te hebben dat de fps gemeten moest worden met de hop-up goed ingesteld of helemaal uitgedraaid. Maar als ik nu in het NABV reglement kijk dan staat daar dat de hop-up niet gebruikt mag worden om de fps omlaag te krijgen, hoe je dat ook zou willen interpreteren. Sowieso zou ik 498 te kantje boord vinden. Als de chrono van de org een afwijking heeft ga je nat.
Ja misschien gewoon een andere veer halen? Of knippen? M140 zou al goed moeten zijn right?
 
Vraag blijft, krijg ik de fps om en nabij 30 omlaag met het gespannen laten van de veer? Heb het gevoel dat ik het er bij de chrono op Bunker hill niet op kan wagen zo... Wil ook niet 'cheaten' met de hop up...
 
Zoveel zal de fps daarmee niet gaan zakken. Netste oplossing zou een andere veer zijn, maar een afgeknipte veer klaart de klus ook. Wel even het afgeknipte randje afwerken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robbie
Als je persé wilt spelen met je basr dit weekeind is het het makkelijkst om ff een M140 halen, anders kan je ook een kartonnen doos vullen met kranten en op de bank voor de tv 300 balletjes .2g weg tikken op de doos. (.2g omdat je dan niet dure bbs verspild.) Knippen zou ik niet doen omdat je veer dan nóg zwakker word na een tijdje.
 
Ik ga morgen even kijken of ik ergens in de regio een M140 op de kop kan tikken.
 
je hoeft geen .2 weg te tikken
Vlam die novritsch bbs de doos in, die mag je toch niet gebruiken gezien ze niet bio zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Ties en Robbie
Mocht ie zoveel zakken dan zou ik hem terugsturen haha. Want dan is er iets niet goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robbie
Een veer kan gerust zo veel zakken hoor, echter de meeste fabrikanten hebben de veer al "ingewerkt", hoe veel verschilt dan ook weer per fabrikant.
 
H
Als je persé wilt spelen met je basr dit weekeind is het het makkelijkst om ff een M140 halen, anders kan je ook een kartonnen doos vullen met kranten en op de bank voor de tv 300 balletjes .2g weg tikken op de doos. (.2g omdat je dan niet dure bbs verspild.) Knippen zou ik niet doen omdat je veer dan nóg zwakker word na een tijdje.
Haha, zo herkenbaar dit :)
Ik krijg ze altijd op mijn kop van mijn vrouw als ze bij het oud papier weer dozen ziet staan vol met gaten.
Schoenendozen werken daar prima voor, vol gestopt met folders die ik nooit open maak.