fps te hoog ssg24

Pfff halve dag bezig geweest... Twee keer naar den haag gereden. Uiteindelijk een 130 veer erin gehad maar die schoot maar 380, een 140 hadden ze niet, en de 150 die ik van ze had schoot zelfs bijna 600 fps.

Uiteindelijk dus geknipt en geknepen tot ik nu op 490 fps zit.

Heeft wel heel wat voeten in aarde gehad... Dol gedraaide schroeven op de rail, gat in de rail, door een dolle schroef, moeten boren om de loop nog los te kunnen draaien.
Daar ging de nieuwigheid...

Hopen dat dit nu goed genoeg is.
 
Zo duur en dan al meteen een dolgedraaide schroef?
Ja was ook wel behoorlijk teleurgesteld dat de schroeven, iig de schroeven op de rail, van dit soort schrootijzer is gemaakt.
Als je bedenkt dat je voor het onderhoud deze altijd los moet kunnen draaien...
 
Ik heb helaas het zelfde probleem. Met afgestelde hopup 525-530 fps met hopup open 495. Maar ja wat is de eis. Hopup dicht of open.... veel verschillende terreinen hebben een andere mening. Ik moet nu dus ook mijn veer aanpassen denk ik om een redelijke fps te houden (480-490) laat me even weten wat het beste is.
 
Tegen mij is nog nooit gezegd hoe ik de hop-up af moet stellen bij de chrono.
Bij mijn DMR is het juist tegenover gesteld. Met hop-up op open schiet ik 460 fps en met hop-up zoals ik speel schiet ie 435 fps. Daar kan ik wel mee leven.
 
Het is in principe heel simpel
Je mag NOOIT boven de 500 uitkomen.
Stel je krijgt een fps check in het veld dan helpt geen enkel excuus
 
vandaar dat ik aan de knutsel ben gegaan, ik wil gewoon niet het risico lopen en ook niet wegkomen met een cheat. Daarbij heb ik ook geen zin om elke keer na een chrono opnieuw m'n hop up af te moeten stellen. Goed is goed.
 
Tegen mij is nog nooit gezegd hoe ik de hop-up af moet stellen bij de chrono.
Bij mijn DMR is het juist tegenover gesteld. Met hop-up op open schiet ik 460 fps en met hop-up zoals ik speel schiet ie 435 fps. Daar kan ik wel mee leven.

Oftewel cheaten, klinkt lullig maar het is gewoon zo, 360 FPS max is hoe dank ook max 360 FPS of het nou met of zonder hop is en officieel is het volgens NABV zonder hop.
 
Oftewel cheaten, klinkt lullig maar het is gewoon zo, 360 FPS max is hoe dank ook max 360 FPS of het nou met of zonder hop is en officieel is het volgens NABV zonder hop.

't is een DMR rebel ;) maar dan nog is 450 de max.... maar met afgestelde hop is het oké... dus tja...

Bij Critical Hit moet je tegenwoordig FPS meten met de BB's waarmee je speelt en kijken ze naar de baan van de bb. Schiet hij naar de hemel of is het gelijk een voetzoeker mag je je hop up afstellen en terugkomen...

Persoonlijk denk ik dat veel mensen iets wat FPS geil zijn... ga gewoon lekker 30 FPS onder de max zitten en je hebt nooit gezeik!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Maar als je dan dus 330fps tikt op zeg 0.33 gram en je heb een dmr en hij is wel recht hoe doen ze dat daar dan gaan ze om rekenen ofzo en als je je hop up niet goed krijgt wat dan
 
't is een DMR rebel ;) maar dan nog is 450 de max.... maar met afgestelde hop is het oké... dus tja...

Dmr ook prima dan nog 460 op open hop is niet correct, ik chrono al me replica's thuis met open hop onder de 360, want dat zijn de regels. Het is gewoon simpel hij schiet te hard volgens de officiele nabv regels, maar op een veld zul je er nooit iets van horen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
't is een DMR rebel ;) maar dan nog is 450 de max.... maar met afgestelde hop is het oké... dus tja...

Bij Critical Hit moet je tegenwoordig FPS meten met de BB's waarmee je speelt en kijken ze naar de baan van de bb. Schiet hij naar de hemel of is het gelijk een voetzoeker mag je je hop up afstellen en terugkomen...

Persoonlijk denk ik dat veel mensen iets wat FPS geil zijn... ga gewoon lekker 30 FPS onder de max zitten en je hebt nooit gezeik!

Amen to that! Correlatie tussen FPS en range is minder dan velen denken. Ga er gewoon 20-30 fps onder zitten en je zweet geen peentjes meer als je in de rij voor de FPS staat.

Ik hoor iedere skirm weer opnieuw, voor en achter me, zwetende gasten die bang zijn dat ze 't net niet halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Maar als je dan dus 330fps tikt op zeg 0.33 gram en je heb een dmr en hij is wel recht hoe doen ze dat daar dan gaan ze om rekenen ofzo en als je je hop up niet goed krijgt wat dan

Jep liggen tabellen met verschillende gewichten en verschillende klasse (360, 450 en 500).

Valkuil is natuurlijk wel dat mensen liegen over het gewicht, maar als je dat doet hoor je naar mijn idee helemaal niet thuis op een airsoftveld!!

Ik verlies liever op een eerlijke manier, als dat ik moet winnen door vals te spelen. De regels zijn er niet voor niks en mogen van mij zelfs nog wel wat aangescherpt worden op sommige punten...
 
  • Leuk
Waarderingen: Crumble
Snap ik helemaal je moet je ook gewoon aan de regels houden. Tis alleen jammer dat je voor bijna 700€ een sniper besteld en denkt een premium product te hebben en dat je er dan achterkomt dat je te hard schiet. Hierdoor moet de gehele replica uit elkaar .

Ach ja omgaan met teleurstellingen.
 
Snap ik helemaal je moet je ook gewoon aan de regels houden. Tis alleen jammer dat je voor bijna 700€ een sniper besteld en denkt een premium product te hebben en dat je er dan achterkomt dat je te hard schiet. Hierdoor moet de gehele replica uit elkaar .

Ach ja omgaan met teleurstellingen.

Tja.... weet niet of je het zo moet zien... de FPS is afhankelijk van zoveel factoren dat het naar mij idee praktisch onmogelijk is deze altijd perfect te hebben bij een, inmiddels, massaproductie. Bij enkele stuks kan je het 1 voor 1 testen en bijstellen, maar dan zou de prijs waarschijnlijk nog hoger zijn...

Je hebt alsnog een premium product waarvan je zelf de finetuning moet doen. Als je het wilt vertalen naar misschien iets tastbaarders is het namelijk te gek voor woorden dat de autobranche verschillende uitvoeringen van "dezelfde" motor uit brengt en enkel door het optimaliseren van de motor er meer vermogen uit perst en deze dus duurder verkoopt... waarbij het zelfs vaak zo is dat de motor met meer vermogen bij hetzelfde rijgedrag vaak ook nog eens zuiniger en milieuvriendelijker is!!

Je hebt een perfect op elkaar afgestemde replica, schroef er een andere veer in (wat volgens mij erg simpel is bij de SSG) en knal iedereen terug de spawn in!

Groet,
Peter
 
...

Je hebt een perfect op elkaar afgestemde replica, schroef er een andere veer in (wat volgens mij erg simpel is bij de SSG) en knal iedereen terug de spawn in!

Groet,
Peter
Is inderdaad super simpel, was het niet dat de winkel hier in de buurt geen M140 meer op voorraad had en de 380 fps die ik met de M130 kreeg vond ik echt te laag. Dus was gedoemd een M150 te knippen, den dat ik hem nu redelijk heb... maar als iemand toevallig nog een M140 heeft liggen en naar Bunker Hill komt dit weekend :) neem mee!!
 
Nouja de reden waarom ik het vroeg was omdat hij dus 430 op 0.2 doet nu en hij op 420 zat met open hop up dus bij mij vliegtie elke keer door de grono omhoog en recht zit ik met 330 op 0.33 dan mag ik ervanuit gaan dat ik niet jok

Maar als je zwaardere bbs pakt erover jokt bij een grono dan ben je niet goed snik maar dat ben ik