Full Thrust boys.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bats
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind het een interessante ontwikkeling. Helaas voor ons als Nederland niet van toepassing doordat ze bij de NABV niet snappen dat 0.3g met 2.3J even veel zeer doet als als 0.58g met 2.3J...

Los wat iedereen van Nov vindt, dit is wel dé kans om af te stappen van die 6mm bb en eens verder te gaan kijken. Het is een grote naam die het introduceert met de juiste kanalen, en daardoor heeft het in mijn ogen meer kans van slagen dan dat een ander het introduceert.

Wat ik persoonlijk niet zo goed snap is dat hij niet voor een grotere diameter gaat. Want het klinkt nu (in mijn oren) een beetje alsof dit het nu is, dat we niet zwaarder kunnen. Want hij gebruik precies hetzelfde spul als bij de 0.46g maar dan in een grotere bol gespoten waardoor het 0.58g is. Ik denk dat als dit van de grond komt, dit ook snel weer went en dat men nog zwaarder wil. Maar dat zal de tijd leren.

• Leuk
Waarderingen: Colkap
Het materiaal dat we voor (bio) bbs gebruken, moet je al zwaarder maken middels vul middelen en dus een veel hogere dichtheid behalen op een 6mm met dezelfde kwaliteit is niet mogelijk en dus wss ook niet op 6.44. Daarbij komt nog eens dat deze krengen niet eens verder komen bij een geljjke mondingsenergie. Als dit zo speciaal en beter was dan had de 8mm bb niet zo gefaald. Daarbij gaan de grote fabrikanten echt niet opeens massaal overstappen, omdat de mr apple van airsoft een nieuwe gimmick heeft gevonden om door de strotten van zijn loyale volgers te douwen.

• Leuk
Waarderingen: Goovscoov
niet eens verder komen bij een geljjke mondingsenergie

Dat hoeft van mij niet eens zo zeer. Maar het feit dat hij rechter zou moeten vliegen en minder last van wind is wel echt heel interessant voor een sniper.

• Leuk
Jammer dat er gelijk zo kinderachtig gereageerd moet worden op een normale post van een nieuw product in de airsoft wereld.
Blijkbaar is objectief kijken naar producten bij Nov-haters niet mogelijk.
Ik denk niet dat mijnheer youtuber niet alles uit z'n nek loopt te lullen voor wat extra geld.

En nee, ik ben geen nov-fan.

Jammer dat er gelijk zo kinderachtig gereageerd moet worden op een normale post van een nieuw product in de airsoft wereld.
Blijkbaar is objectief kijken naar producten bij Nov-haters niet mogelijk.
Ik denk niet dat mijnheer youtuber niet alles uit z'n nek loopt te lullen voor wat extra geld.

En nee, ik ben geen nov-fan.

Kinderachtig hoe? Het is gewoon echt een apple strategie om hun fans super hyped voor iets te maken dat niet speciaal is gezien andere het al eerder hadden of geprobeerd en het niet waard was. D Je betaald een hoop voor een heel specifiek project, wat waarschijnlijk uiteindelijk dan niks verbetert, zolang je geen misbruik maakt van JC. Oh wss moet je ook nog eens meer stress op je systeem zetten want meer volume nodig of hogere druk.

Maar goed wie ben ik om je tegen te houden, spendeer vooral het geld eraan. In NL gaat het toch niet worden gebruikt zolang we de huidige regels aanhouden en zelfs dan nog, is er nergens in de wet waar wordt gespecificeerd dat een replica aan 6mm moet voldoen? In een hoop landen wel dus zou me niet verbazen als dat hier ook is.

Volgens de WWM vallen bb's niet onder munitie, wat uiteraard logisch is;

''Projectielen, verschoten met een lucht- gas- of veerdrukwapen vormen geen munitie in de zin van de Wet wapens en munitie. Airsoftapparaten maken derhalve geen gebruik van munitie in de zin van de Wet wapens en munitie. Omtrent de 'munitie' van airsoftapparaten worden dan ook geen (aanvullende) regels gesteld.''

De NABV heeft wel eisen gesteld aan de bb's;

''34. Eisen aan BB’s 7 | Veiligheidsreglement (goedgekeurd 28.03.2019; geldig per 01.04.2019) Alle BB’s die gebruikt worden dienen aantoonbaar biologisch afbreekbaar te zijn en kennen een maximum gewicht van 0,40 gram. Spelers die (i) non-bio BB’s gebruiken of (ii) BB’s gebruiken die zwaarder zijn dan toegestaan of (iii) gebruik maken van BBBMAX 0,27 gram BB’s van Bioval, dienen door de organisatie van het speelveld te worden verwijderd en binnen 24 uur na afloop van het evenement te worden gerapporteerd bij de NABV middels het ‘formulier overtredingen’.''

In Nederland zal het dan ook niks worden, tenzij de regels ooit een keer worden aangepast. Ik zou het zelf ook niet halen, omdat ik het onzin vind voor Nederland. Neemt niet weg, dat het een ambitieus project. Ik ben benieuwd wat het gaat opleveren.

Ik ben het wel met Bax eens, dat je altijd een negatief antwoord klaar hebt als het nov betreft en dat vind ik een beetje kort door de bocht.
Ieder zijn eigen mening en ik ga er dan ook niet verder op in.

Volgens de WWM vallen bb's niet onder munitie, wat uiteraard logisch is;

''Projectielen, verschoten met een lucht- gas- of veerdrukwapen vormen geen munitie in de zin van de Wet wapens en munitie. Airsoftapparaten maken derhalve geen gebruik van munitie in de zin van de Wet wapens en munitie. Omtrent de 'munitie' van airsoftapparaten worden dan ook geen (aanvullende) regels gesteld.''

De NABV heeft wel eisen gesteld aan de bb's;

''34. Eisen aan BB’s 7 | Veiligheidsreglement (goedgekeurd 28.03.2019; geldig per 01.04.2019) Alle BB’s die gebruikt worden dienen aantoonbaar biologisch afbreekbaar te zijn en kennen een maximum gewicht van 0,40 gram. Spelers die (i) non-bio BB’s gebruiken of (ii) BB’s gebruiken die zwaarder zijn dan toegestaan of (iii) gebruik maken van BBBMAX 0,27 gram BB’s van Bioval, dienen door de organisatie van het speelveld te worden verwijderd en binnen 24 uur na afloop van het evenement te worden gerapporteerd bij de NABV middels het ‘formulier overtredingen’.''

In Nederland zal het dan ook niks worden, tenzij de regels ooit een keer worden aangepast. Ik zou het zelf ook niet halen, omdat ik het onzin vind voor Nederland. Neemt niet weg, dat het een ambitieus project. Ik ben benieuwd wat het gaat opleveren.

Ik ben het wel met Bax eens, dat je altijd een negatief antwoord klaar hebt als het nov betreft en dat vind ik een beetje kort door de bocht.
Ieder zijn eigen mening en ik ga er dan ook niet verder op in.

Prima ik dacht dat er ook een regel was voor de diameter. Je zit een maand op het forum en nu durf je al te concluderen dat ik altijd negatief over nov doe? Mensen zijn niet realistisch over zijn producten, wat voorheen allemaal rebrands (upgrade kit, bbs, hicapa, M24) waren en als je dat aan de fanboys verteld werd je meteen voor hater uitgemaakt. Voor de rest heb ik eerder al gezegd dat ik heel goed snap waar hij mee bezig en heb ik daar ook gewoon respect voor. Echter ik blijf sceptisch en dus "negatief" over wat hij op de markt brengt en dat komt vooral door wat zijn andere producten.

Prima ik dacht dat er ook een regel was voor de diameter. Je zit een maand op het forum en nu durf je al te concluderen dat ik altijd negatief over nov doe? Mensen zijn niet realistisch over zijn producten, wat voorheen allemaal rebrands (upgrade kit, bbs, hicapa, M24) waren en als je dat aan de fanboys verteld werd je meteen voor hater uitgemaakt. Voor de rest heb ik eerder al gezegd dat ik heel goed snap waar hij mee bezig en heb ik daar ook gewoon respect voor. Echter ik blijf sceptisch en dus "negatief" over wat hij op de markt brengt en dat komt vooral door wat zijn andere producten.

Wat maakt het uit hoe lang ik op het forum zit? Er valt veel te lezen hier, maar goed het is niet bedoeld als aanval o.i.d.

Nov is een ontzettend slimme marketer, maar het is totaal irrelevant voor de Nederlandse markt.

het is geen 6mm dus het mag niet, het is niet bio dus het mag niet, het is veel te zwaar dus het mag niet. 0,58gr bb's houden bovendien hun energie veel meer vast, dus zouden op afstand veel harder aankomen dan een lichtere bb. Bijvoorbeeld (ik heb niet de precieze berekening) een 0,4 gr bb heeft op 50 meter nog 1 Joule energie (van de 2,2 J), dan zou een 0,58 nog 1.4 J hebben. Jij dacht dat mensen nu al klaagden? Wacht maar totdat ze dit voor hun kanus krijgen.

Je bent bovendien geheel 100% afhankelijk van de heer Nov als je dit systeem gebruikt, van de loop tot de bb. Goede business om je eigen 'monopolie' zo te maken (dat meen ik serieus), maar het niet niet een goede ontwikkeling voor de airsoftsport. Bovendien betwijfel ik of je hier nu echt zoveel mee wint. Ja je schiet waarschijnlijk verder, maar hoeveel verder? Bovendien zal je bb veel langzamer gaan. Je zal dus misschien iemand op 100 meter kunnen raken, maar omdat je bb zo langzaam gaat zal deze echt een tijdje moeten blijven zitten wil je kunnen raken. Kortom: er zijn goede redenen om skeptisch te zijn buiten dat dit systeem niet in Nederland mag.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Peter en Dodgy
Hierbij had je het kunnen laten, want mensen zitten nu in 2 topics te strijden om iets wat nog een ver-van-mijn-bed-show is.

Ach, ik denk dat het belangrijk is dat mensen alle redenen weten waarom je dit niet kan gebruiken, niet alleen de belangrijkste.

Daarbij gaan de grote fabrikanten echt niet opeens massaal overstappen

TNT heeft net officieel aangekondigd dat ze ook barrels en buckings gaan maken voor het 6.44mm systeem. Dus blijkbaar zien mensen er toch wat in

Je bent bovendien geheel 100% afhankelijk van de heer Nov als je dit systeem gebruikt, van de loop tot de bb.

Ik ben het met je eens dat het niet een goeie zaak is als we 100% procent afhankelijk zijn van 1 persoon of fabrikant. Maar iemand moet het in de markt zetten dus laat het Nov maar doen dan, en dan hopen dat er veel andere aanhaken. TNT heeft nu al aangegeven dat zij het gaan doen, misschien volgen er zo nog wel veel meer :)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Hierbij had je het kunnen laten, want mensen zitten nu in 2 topics te strijden om iets wat nog een ver-van-mijn-bed-show is.

Btw @Rebelattack ik ben super blij met mijn Apple producten! :D

Ik ook met mijn telefoon, maar dan vooral om het gebruiksgemak en niet omdat ze super innoverend zijn of speciaal.

Voor de rest bemoei ik me er niet mee, de calculaties staan op het airsoft sniper forum voor de geinteresseerde.

Status
Niet open voor verdere reacties.