G&G CM16 Predator

Brandon7512

Active Member
16 okt 2018
36
12
Trophies
5
Hallo allemaal,

Vandaag mij G&G CM16 Predator meegenomen naar een skirm. Bij het FPS meten lijkt het erop dat mijn gearbox vast loopt. Omdat we nog niet zeker waren eerst maar eens een andere batterij geprobeerd, helaas ook geen resultaat. Daarna vroeg marshall of ik nog een keer wou proberen en hij deed het, alleen was dat maar van korte duur want na 5-6 shots weer vast.

Batterij die geprobeerd is is een Lipo 7.4v 1200maH.
Replica is stock niks aan gedaan.

Wat kan dit zijn? Morgen ga ik zowiezo nog contact op nemen met de retailer want dit zou toch niet moeten kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Als je een versie 1 hebt is waarschijnlijk je piston gestript. Komt best vaak voor valt mij op. 2 x mee gemaakt met 4 predators.

Indien je garantie hebt gewoon contact op nemen. Dan wordt het vast goed opgelost.
 
Versie 1 en 2 kan je onderscheiden door de veer die om de loop gaat. Versie 1 heeft die wel versie 2 niet.
 
Als het goed is heb dan de versie 1 met de veer op de loop.

Maar even uit nieuwsgierigheid: Als de piston gestript zou zijn moet je dan toch nog motor horen draaien bij ieder schot toch?
Misschien was dit ook even handig om erbij te zetten, maar tijdens het spel schoot hij dus soms maar voor de helft dus lijkt en erop of hij dan de piston naar achter trekt en dan bij 2de keer schieten piston los laat.Dit was het meest voorkomend maar hij heeft ook een keer helemaal niks gedaan enige wat ik dan nog kon horen als ik replica iets dichter bij mijn oren hield was een klik niet meer.
 
Dat klinkt niet als een gestripte piston inderdaad. Kan zijn dat er iets niet lekker loopt in je gearbox of dat je batterij niet voldoende spanning geeft.

Maar met garantie gewoon terug gaan. Heeft bij ons 1x een hele nieuwe predator opgeleverd. De andere hebben we zelf voorzien van een nieuwe piston.
 
Had voor de zekerheid nog eens gechecked en een lipo 7.4 15c zou goed genoeg moeten zijn ervoor, fire rate is dan wel wat lager maar dat maakt me niet zoveel uit (dacht 17 / seconde). Heb vandaag met de retailer gebeld morgen hem op de post doen en dan maar hopen dat hij snel en gemaakt terug is.
 
7.4V 15C zegt alleen niet veel zonder de mAh waarde van de batterij, maar goed meeste lipo's met 1000+ mAh en degelijke C waardes zullen het probleem niet zijn. 2 keer schieten op een replica met hier dan dus een triggerboard heeft vaak te maken met de cut off lever die niet goed loopt.
 
7.4V 15C zegt alleen niet veel zonder de mAh waarde van de batterij, maar goed meeste lipo's met 1000+ mAh en degelijke C waardes zullen het probleem niet zijn. 2 keer schieten op een replica met hier dan dus een triggerboard heeft vaak te maken met de cut off lever die niet goed loopt.
Is 1200 mAh dus dat moet wel goed zijn. Als de replica daar is dan zal ik ook wel te horen krijgen wat het precies was en heb ik ook weer wat bijgeleerd. Zal ook hier even plaatsen wat het precies was dan.
 
Heb te horen gekregen dat de cut off lever bleef vast hangen, ze hebben me aangeraden om met een 11.1v te gaan spelen met een discharge van 20-25c. Als het goed is heb ik hem dan vandaag terug binnen :):)
 
Er is geen logische relatie tussen het probleem volgens de winkel, een vast hangende cut off lever, en de aangeraden oplossing, een 11.1V gaan gebruiken. Als de cut off echt te strak zit zou die iets losser maken al genoeg moeten zijn en zou de batterij dus geen invloed hierop hebben. Het is niet logisch om een mechanisch probleem op te lossen met een sterkere batterij.
 
Laatst bewerkt:
Er is geen logische relatie tussen het probleem volgens de winkel, een vast hangende cut off lever, en de aangeraden oplossing, een 11.1V gaan gebruiken. Als de cut off echt te strak zit zou die iets losser maken al genoeg moeten zijn en zou de batterij dus geen invloed hierop hebben. Het is niet logisch om een mechanisch probleem op te lossen met een sterkere batterij.
Jaa ze hebben aangeraden een 11.1v lipo te gebruiken met 1450 maH en 20/25c. Ik heb niet zoveel verstand ervan maar zou het dan mogelijk kunnen zijn dat de 7.4V 1200maH 15C een te laag ampere afgeeft ?

Vraag is meer om zelf een inzicht te kunnen hebben waar het nu daadwerkelijk aan kan liggen en natuurlijk leer ik dan ook nog wat bij haha.
Ik ga in elk geval vandaag wel een 11.1 lipo halen eentje zoals ze aanbevolen hebben want heb morgen een skirm waar ik toch graag eens mijn eigen replica kan gaan gebruiken.
 
Dat zou niet logisch zijn gezien je dan ook gewoon een 7.4V kan pakken die meer ampere kan leveren. Daarbij wederom ze linken een mechanisch probleem die totaal niet afhankelijk is van de batterij aan de sterkte van een batterij. Heb je uberhaupt nadat ze het hebben gefixed of het nu wel werkt op een 7.4V? Ik zou in de winkel vragen of je mag testen met de 7.4V en 11.1V van nuprol, gezien nuprol de enige is die 1450 mAh packs verkoopt.

Als de cut off lever werkelijk te strak zat om de cycle fatsoenlijk te regelen, dan was die schroef iets losser maken af genoeg geweest. Stock replica's trekken nooit zoveel stroom dat 18A niet genoeg is op FA.
 
Als de cut off lever werkelijk te strak zat om de cycle fatsoenlijk te regelen, dan was die schroef iets losser maken af genoeg geweest. Stock replica's trekken nooit zoveel stroom dat 18A niet genoeg is op FA.

Daar ben ik het niet mee eens.
We hebben een keer een stock JG G36 los getrokken en hebben dit gemeten. Maar hadden piek waarden gemeten tussen de 28 en 32A
 
Daar ben ik het niet mee eens.
We hebben een keer een stock JG G36 los getrokken en hebben dit gemeten. Maar hadden piek waarden gemeten tussen de 28 en 32A

Piek stroom ja, daarom zeik ik al dat het in full auto niet snel meer dan 18 Ampere trek. Die 15C is hoogst waarschijnlijk continu stroom en meestal hebben ze dan wel 25C burst leveren, oftewel de piekstroom kan hij dan ook gewoon leveren. Zou die 15C niet continu zijn en geen 25C burst hebben dan is de lipo potentieel niet adequaat.
 
De 7.4v lipo zijn 15c continu en waren beide nieuw. Heb vandaag een 11.1v 25c 1300mahgekocht, aangezien zij die van 1450mah van nuprol niet hadden waar ik ze kon kopen en deze getest in de replica. Geen probleem na het legen van een magazijn.

Burst staat niet vermeld welke C is het dan is bij 7.4 lipo.