Gas komt uit de slide van hi capa

Jan willem

Member
18 jul 2020
20
2
Trophies
3
hé ik had een vraag of nou ja eigenlijk 2.
Soms als ik met mijn hi capa gold match wil gaan schieten en ik hem te schuin houd vliegt er wat gas ergens uit de slide. Is dit normaal of een fout in de hi capa want ik heb hem pas een paar dagen

En de tweede vraag was of ik het gas in mijn tm magazijn moet laten zitten of zorgen dat ik al het gas eruit schiet voordat ik hem weer opberg

hé ik had een vraag of nou ja eigenlijk 2.
Soms als ik met mijn hi capa gold match wil gaan schieten en ik hem te schuin houd vliegt er wat gas ergens uit de slide. Is dit normaal of een fout in de hi capa want ik heb hem pas een paar dagen

En de tweede vraag was of ik het gas in mijn tm magazijn moet laten zitten of zorgen dat ik al het gas eruit schiet voordat ik hem weer opberg

Een klein pufje gas is voldoende in combinatie met een beetje siliconen olie (dun) zorgt bij mij altijd voor goede afdichting .

Dat een klein beetje gas via je slede de replica verlaat is normaal.
- Er wordt gas gebruikt om de slede naar achteren te klappen. Dit gas moet ook weer de slede uit.
- Op het moment dat de (interne) hamer op de valve van je magazijn slaat begint het gas te spuiten, tijdens het naar achteren gaan van de slede raakt deze een sear die de hamer weer terug laat gaan en op dat moment dus ook de gastoevoer afsluit. In die tijd kan het voorkomen dat er wat gas uit spuit.

Dat een klein beetje gas via je slede de replica verlaat is normaal.
- Er wordt gas gebruikt om de slede naar achteren te klappen. Dit gas moet ook weer de slede uit.
- Op het moment dat de (interne) hamer op de valve van je magazijn slaat begint het gas te spuiten, tijdens het naar achteren gaan van de slede raakt deze een sear die de hamer weer terug laat gaan en op dat moment dus ook de gastoevoer afsluit. In die tijd kan het voorkomen dat er wat gas uit spuit.
Waarom doet die het dan maar af en toe?

Dit is een voorbeeld van wat die doet.
Alleen bij mij gebeurd het dan maar bij 1 schot.

Silicone boven in het gas magazijn en het is meestal weg er hoort niet elke x een wolk gas uit te komen inderdaad .

Thank, bedoel je dan op de nozzle rubber of ergens anders?

Klopt helemaal een beetje siliconen spray er in en wat in de release valve , dit er in spuiten terwijl er geen gas in zit , daarna klein pufje gas er in dat ie onder druk staat even weg leggen , de volgende dag is het meestal in orde , je wilt geen gas kwijt raken tijdens het schieten want gooit ook je fps omlaag .

Dit werkt voor mij meestal na 4 jaar airsoften ;)

• Leuk
Waarderingen: Jan willem
Klopt helemaal een beetje siliconen spray er in en wat in de release valve , dit er in spuiten terwijl er geen gas in zit , daarna klein pufje gas er in dat ie onder druk staat even weg leggen , de volgende dag is het meestal in orde , je wilt geen gas kwijt raken tijdens het schieten want gooit ook je fps omlaag .

Top dankjewel zal het maar is gaan proberen

• Leuk
Waarderingen: Trooper

Ik heb het getest en het probleem is nu verholpen. Thanks!

• Leuk
Waarderingen: Trooper
Ik heb nu wel een ander probleem met mijn hi capa dat vgm niet met het magazijn te maken heeft maar met de hi capa zelf. Elke keer dan ik wil schieten lukt het nog niet eens om 1 magazijn leeg te schieten voordat het gas alweer op is. Voorheen had ik dit niet. Heb sind 2 dagen ook nog een extra magazijn erbij maar daar doet die dit ook bij. Weet iemand wat er mis is met mijn hi capa? Of vul ik het magazijn misschien verkeerd aan?

Misschien handig om te vermelden hoe je het magazijn vult, en of er nog aanpassingen zijn gedaan aan de magazijnen of niet ;)

Misschien handig om te vermelden hoe je het magazijn vult, en of er nog aanpassingen zijn gedaan aan de magazijnen of niet ;)
Aan het magazijn zijn geen aanpassingen gedaan.
Het magazijn vul ik gewoon op de standaard manier vgm. Dus de gas fles klein beetje schudden dan op de kop houden en het magazijn vullen tot het vol is.

Wat voor soort gas gebruik je? Heb je al geprobeerd je volledige magazijn leeg te laten lopen? En daarna opnieuw te vullen? Dus niet leeg schieten maar leeg halen met je vinger, doe je door middel van dat deel indrukken waar je hamer op slaat. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik een nieuw magazijn had wat ook niet lekker vulde, dit heb ik opgelost door hem eerst helemaal leeg te laten lopen en vervolgens weer opnieuw te vullen.

Wat voor soort gas gebruik je? Heb je al geprobeerd je volledige magazijn leeg te laten lopen? En daarna opnieuw te vullen? Dus niet leeg schieten maar leeg halen met je vinger, doe je door middel van dat deel indrukken waar je hamer op slaat. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik een nieuw magazijn had wat ook niet lekker vulde, dit heb ik opgelost door hem eerst helemaal leeg te laten lopen en vervolgens weer opnieuw te vullen.
Ik gebruik nuprol green gas 2.0, maar ik heb het probleem met nuprol 1.0 en met nimrod green gas. Het leeg laten lopen van het magazijn heb ik net even geprobeerd alleen het probleem blijft. Ik denk ook dat het probleem in mijn airsoft apparaat zelf zit. Het probleem heb ik bij alle twee mijn magazijnen vanaf hetzelfde moment namelijk.

Hé ik heb weer een probleempje met mijn hi capa. Het probleem hoort niet echt bij dit topic maargoed.

Ik heb een nine ball fluted outer barrel gekocht alleen toen ik hem op mijn hop up plaatste en de schroevjes in de barrel deed leek die super strak te zitten want ik kon hem niet verder draaien. Daarna zette ik mijn apparaat weer in elkaar en ging ik ermee schieten alleen toen schoot mijn outer barrel ineens los en gleed die uit mijn slede. Hoe kan dit? Is dit een bekent probleem bij nine ball?