GBB replica's en de Winter

Camilo

Well-Known Member
16 dec 2016
810
465
Trophies
20
Hey folks!


Ik had het probleem dat m'm TM G17 magazijn snel leeg loopt. Meestal kan ik m'n magazijn dan niet leegschieten. Nu kreeg ik vorige maand bij Bunker Hill het advies (van een mede TM G17 gebruiker) om er Nuprol 3.0 in te doen.

Op het moment gebruik ik de groene 2.0 versie (altijd gebruikt tot nu toe).

Is dit aan te raden, gezien het gas ''sterker'' is dan 2.0? Gezien ik een plastic slide heb opm m'n Glock.

En hebben anderen hier ook last van met hun GBB replicas? En zo ja, hoe gaan jullie dit tegen?


Ben benieuwd naar iedereen zijn ervaringen / tips&tricks! :D
Alle info is welkom ;)
 
Ik heb duster gas gebruikt laatst en kom gewoon een heel mag legen zonder problemen. Ik weet alleen dat je met sterker gas moet oppassen vanwege de internals, maar not sure tot waar je kan gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Ik heb afgelopen winter nuprol 3.0 gebruikt in mijn TM 4.3. Toen waren de temperaturen wel onder de 10 graden.
Hoe schiet je jouw magazijnen leeg? Als je hem in 1 keer leeg schiet kan het voorkomen dat het magazijn te koud wordt en niet goed meer werkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Ik heb duster gas gebruikt laatst en kom gewoon een heel mag legen zonder problemen. Ik weet alleen dat je met sterker gas moet oppassen vanwege de internals, maar not sure tot waar je kan gaan.

Daar was ik dus inderdaad bang voor, vandaar dat ik huiverig ben met 3.0
Weet inderdaad niet of het teveel stress op m'n internals zou zetten D:
 
Ik heb afgelopen winter nuprol 3.0 gebruikt in mijn TM 4.3. Toen waren de temperaturen wel onder de 10 graden.
Hoe schiet je jouw magazijnen leeg? Als je hem in 1 keer leeg schiet kan het voorkomen dat het magazijn te koud wordt en niet goed meer werkt.

Vaak wel i.v.m pushes en contact op korte afstand, dus dat zou inderdaad de cool-down kunnen opleveren. In huis heb ik er geen last van, had het andere keren al getest. Toen ging het wel beter qua hoeveelheid schoten per refill.
 
de zwaardere gassen 3 en 4.0 zijn bedoelt voor de grote jongens zoals m4 met bolts en de gassen zijn idd voor lagere temps

wat ik een keer gezien heb is dat een slede van tm er idd afvloog na 2 schoten dit was red met kamer temp en met black is het denk ik al helemaal rap klaar

denk zelf dat het kan op lage temps maar er zijn andere alternatieven
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
de zwaardere gassen 3 en 4.0 zijn bedoelt voor de grote jongens zoals m4 met bolts en de gassen zijn idd voor lagere temps

wat ik een keer gezien heb is dat een slede van tm er idd afvloog na 2 schoten dit was red met kamer temp en met black is het denk ik al helemaal rap klaar

denk zelf dat het kan op lage temps maar er zijn andere alternatieven

Zoiets dacht ik inderdaad ^^ En damn dat is echt niet best, daar was ik dus bang voor als ik 3.0 erin zou doen.
Klopt dat is nu ook het probleem, door de kou werkt het gas niet meer naar volle potentie.

Ik zag net in een video van Airsoftology dat er iets werd gezegd, over het ''verwarmen'' van de GBB magazijnen doormiddel van handwarmers. Dat zou ook voor GBBR moeten werken.
 
Update: Heb net ff getest. in huis 20/25 schoten. Dus in princiepe is m'n mag oke. Denk dat de kou inderdaad invloed heeft i.c.m de cooldown. Het magazijn voelt inderdaad koud aan

Edit: Dit was met enige tussentijd tussen de schoten door :p
@Rick191 ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Meen dat je ook propaan kan gebruiken? Schijnt beter kou bestendig te zijn? Of als het er is voor je replica een c02 nozzle/kit erin zetten en c02 gebruiken swinters
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Propaan is in principe hetzelfde als green gas, maar dan zonder smeermiddel.
CO2 wil je absoluut niet in een standaard TM.
Klinkt inderdaad als een cooldown effect. Normaliter kun je bijna 2 volle magazijnen verschieten op 1 fill.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Propaan moet je zelf aanmengen met smeermiddel. Dus eerst 2druppels silicone in de hals opening. Dan je vuladapter er op en vullen maar. Of over gaan op hpa door de gas ventielen te vervangen voor nippels.
In topic projecten heb ik hpg setting gemaakt. Maar deze is nog niet vol getest waardoor ik het cooldown effect nog niet weet. Maar door het grotere vollume zou dit ninder snel dan met gas in magazijn moeten zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Propaan is in principe hetzelfde als green gas, maar dan zonder smeermiddel.
CO2 wil je absoluut niet in een standaard TM.
Klinkt inderdaad als een cooldown effect. Normaliter kun je bijna 2 volle magazijnen verschieten op 1 fill.

Oke goed om te weten, ik zal het nog een keer goed testen. Met CO2 dacht ik inderdaad dat het teveel druk zou zijn, maar goed om een bevestiging te hebben ;)
 
Propaan moet je zelf aanmengen met smeermiddel. Dus eerst 2druppels silicone in de hals opening. Dan je vuladapter er op en vullen maar. Of over gaan op hpa door de gas ventielen te vervangen voor nippels.
In topic projecten heb ik hpg setting gemaakt. Maar deze is nog niet vol getest waardoor ik het cooldown effect nog niet weet. Maar door het grotere vollume zou dit ninder snel dan met gas in magazijn moeten zijn.

Wow een side-arm op HPA is mogelijk? Das wel vet haha, dat wist ik niet. Die zou dan (volgens mij) nooit last hebben van het koude weer, maar zou volgens mij wel prijzig worden.

Verder zou later misschien propaan inderdaad een goed alternatief zijn. Ik zag ook je topic over propaan gas, die houd ik ook in de gaten ;)
 
Prijzig valt wel mee, regulator, slang en tankje en dan de HPA taps, veel SpeedQB spelers gebruiken het, leuk voor een CQB veld maar voor outdoor niet echt praktisch zeker als je main geen HPA is, want dan loop je voor die paar keer dat je met je pistol schiet de hele dag met een HPA tank over het veld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Prijzig valt wel mee, regulator, slang en tankje en dan de HPA taps, veel SpeedQB spelers gebruiken het, leuk voor een CQB veld maar voor outdoor niet echt praktisch zeker als je main geen HPA is, want dan loop je voor die paar keer dat je met je pistol schiet de hele dag met een HPA tank over het veld.

Oké wel een cool concept though ^^
Maar inderdaad in mijn geval niet praktisch, gezien mijn primary's (AKSU = AEG & Dragunov SVD = Spring). Maar mocht ik dat ooit hebben, dan is het zeker een optie ;)
 
voor het veld kun je beter pure propaan in je mags doen. dat werkt dan beter. tenslotte gebruikt men in woodland zelden pistool. (ik neem hem vaak ook niet eens mee naar woodland events)
 
voor het veld kun je beter pure propaan in je mags doen. dat werkt dan beter. tenslotte gebruikt men in woodland zelden pistool. (ik neem hem vaak ook niet eens mee naar woodland events)

Goed om te weten, en klopt als Rifleman heb ik hem niet echt nodig. Maar als ik m'n SVD field dan wel, en dan gebruik ik hem vaak tijdens pushes/charges :)
 
Goed om te weten, en klopt als Rifleman heb ik hem niet echt nodig. Maar als ik m'n SVD field dan wel, en dan gebruik ik hem vaak tijdens pushes/charges :)

Sterker nog, dan ben je verplicht je sidearm bij te hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Maar dan moet je gedoseerd schieten ipv magazijn leeg te jagen. Anders grote kans op cooldown
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo