GBB replica's en de Winter

Maar dan moet je gedoseerd schieten ipv magazijn leeg te jagen. Anders grote kans op cooldown

Klopt, ben zowiezo niet van het sprayen :P Al was het die dag iets boven 0, dat zou destijds ook wel invloed gehad hebben ;)

Camilo zei:
Klopt, ben zowiezo niet van het sprayen :p Al was het die dag iets boven 0, dat zou destijds ook wel invloed gehad hebben ;)
Ow ze bestaan nog. Ik dacht dat ik als eenige nog gedoseerd schiet ipv spayen :p:D;)

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Even terug naar de 3.0 discussie. Is dit in de winter ook nog gevaarlijk? Omdat het sterkere gas dan zwakker is vanwege de temperatuur en mogelijk op het niveau van een 2.0 is komen te zitten?

Mijn M9 kan namelijk ook totaal niet omgaan met koude temperaturen :(

• Leuk
Even terug naar de 3.0 discussie. Is dit in de winter ook nog gevaarlijk? Omdat het sterkere gas dan zwakker is vanwege de temperatuur en mogelijk op het niveau van een 2.0 is komen te zitten?

Mijn M9 kan namelijk ook totaal niet omgaan met koude temperaturen :(

Volgens iemand op BH (een onbekende mede TM Glock gebruiker) zei van wel, en de zijne liep niet meteen leeg. Maar ben zelf nogal huiverig wegens de internals D:

Full metal en gas gaat niet samen in de kou, vaak genoeg meegemaakt dat TM's plastic lekker doorknalt en dat mensen dan vragen hoe dat kan :p

• Leuk
Waarderingen: Jan en Camilo
Full metal en gas gaat niet samen in de kou, vaak genoeg meegemaakt dat TM's plastic lekker doorknalt en dat mensen dan vragen hoe dat kan :p

Goed om te weten haha, dat wist ik nog niet :P
Was van plan er een metalen op te zetten, maar ik las dat dat ook extra stress zet op je internals. Klopt dit? En zo ja, zijn de internals te ''versterken'' hiervoor?

Bij een glock wordt er geen extra stress op je internals gezet. Alle interne onderdelen die met elkaar/over elkaar bewegen blijven tenslotte hetzelfde. Het frame van een glock schijnt wel gevoelig te zijn voor breuken bij de punten waar de schroeven ingaan. Guarder en Guns Modify maken frames die hier verstevigd zijn.

Verder is na de TM Hi-Capa/1911 serie de TM glock het pistool waar de meeste after market parts voor te krijgen zijn, vrijwel alles is te vervangen door beter spul, dus op de vraag of je je internals kunt versterken is het antwoord: Ja ;)

• Leuk
Bij een glock wordt er geen extra stress op je internals gezet. Alle interne onderdelen die met elkaar/over elkaar bewegen blijven tenslotte hetzelfde. Het frame van een glock schijnt wel gevoelig te zijn voor breuken bij de punten waar de schroeven ingaan. Guarder en Guns Modify maken frames die hier verstevigd zijn.

Verder is na de TM Hi-Capa/1911 serie de TM glock het pistool waar de meeste after market parts voor te krijgen zijn, vrijwel alles is te vervangen door beter spul, dus op de vraag of je je internals kunt versterken is het antwoord: Ja ;)

Nice! Thanks das goed om te weten, dan ga ik dat upgraden/verstevigen waar mogelijk. Ik zal ook even kijken naar de modiy's ;)

En de Hi-Capa vindt ik zelf ook een pracht replica (ben zelf ook groot fan van het 1911 ontwerp). Die staat ook nog op m'n wens lijstje ipv de WE Makarov. En had inderdaad eerder gelezen dat er veel upgrades mogelijk zijn, en spare parts. Dat vindt ik zelf een groot voordeel i.v.m reparaties en upgrades :D

Edit: Wat voor side-arm heb je zelf @Oddball ?

Upgrades zou je verder niet nodig moeten hebben. Echter stonden de sledes van Guarder er wel bekend om niet altijd een goede fit te hebben en dus nog wat schuur en vijlwerk nodig hadden. Hoe ze het er tegenwoordig van af brengen weet ik niet.

Over mijn sidearms: Ik heb een hele berg, maar speel met TM glocks (waar ik dan weer 3 after market sledes voor heb van Detonator, Nova en Guns Modify)

• Leuk
Ik heb even 2 van mijn sledes gewogen (detonator en nova) en beide kwamen op rond de 80 gram uit. Aluminium is heel licht dus dat is wel logisch. Neemt niet weg dat ze nog altijd 2x zo zwaar zijn als de originele slede (37 gram). Wil je nog zwaarder (staal) dan kan dat, maar uiteraard zit daar een idem zwaar prijskaartje aan.

De slede die jij gepost hebt zou ik geen vertrouwen in hebben voor een clean fit. Hij is geen cnc dus waarschijnlijk gegoten met alle nadelen die erbij horen.

Helaas ken ik geen europese webshops die sledes verkopen van merken als Nova, Guns Modify, Shooters Design, Prime of Detonator.

• Leuk
Ik heb even 2 van mijn sledes gewogen (detonator en nova) en beide kwamen op rond de 80 gram uit. Aluminium is heel licht dus dat is wel logisch. Neemt niet weg dat ze nog altijd 2x zo zwaar zijn als de originele slede (37 gram). Wil je nog zwaarder (staal) dan kan dat, maar uiteraard zit daar een idem zwaar prijskaartje aan.

De slede die jij gepost hebt zou ik geen vertrouwen in hebben voor een clean fit. Hij is geen cnc dus waarschijnlijk gegoten met alle nadelen die erbij horen.

Helaas ken ik geen europese webshops die sledes verkopen van merken als Nova, Guns Modify, Shooters Design, Prime of Detonator.

Goed om te weten, dan speur ik nog even verder. Wel goed om te weten, gegoten is inderdaad niet zo precies als cnc ;)
Ik zal ook even de andere merken opzoeken, ben namelijk op zoek naar een zwarte slede met markings.

Waar heb jij ze gehaald/besteld?

De detonator heb ik bij impulse101 uit Japan laten komen (was toentertijd de enige die ze op voorraad had)
De andere 2 komen van Boom Arms en Bunny Workshop

Jan,mijn M9 bevriest zelfs midden in de zomer nog bij snel achter elkaar vuren.
Ik heb nu voor hem een fles Nuprol 3.0 gehaald.
Ik moet alleen nog iets vinden op het lekken van het gas langs de metalen vulnippel bij het vullen.
Iemand sugesties?

• Leuk
Waarderingen: Jan