Geheel nieuw vanuit Arnhem

Elwin

New Member
29 jul 2024
3
2
Hallo allemaal, Elwin Molenaar is mijn naam, kom uit Arnhem en samen met mijn jongste zoon beginnen we het Airsoft avontuur. Wij zijn compleet nieuw met Airsoft, maar ben er nu flink mee bezig aangezien mijn jongste zoon vanaf zijn 12e al helemaal leip is van deze sport.

Nu 2 jaar later zijn we er achter gekomen dat je in Duitsland al vanaf 14 jaar mag Airsoften. Dus een keer in Hemer (het is even 2 uur rijden maar wel heel tof) geweest en daar speel je in een oude fabriekshal. Hier huren we ook de replicas die op 0.5 joules afgesteld zijn, aangezien alles CQ is.

Blijkbaar zit er in Weeze, vlakbij het vliegveld, ook een buiten locatie,. Dus daar ben ik nu ook aan het kijken aangezien dat een heel stuk dichterbij is en je ook daar vanaf 14 jaar al mag spelen.

Ik ben nu bezig met mijn aanmelding bij de NABV zodat ik ook een replica kan kopen. Dus hier nu ook even de vraag, zijn er AEG replicas die af te stellen zijn tussen 0.5 en de normale (wat is het?) 1.2 joules?

Ik hoor graag van jullie en wie weet zie ik jullie ooit eens op een baan.

• Leuk
Waarderingen: EBU1968
Welkom!

Voor het afstellen van fps is hpa de enige optie denk ik. Wel zijn er aegs met quick spring change systemen. Je kan dan binnen een paar min de veer vervangen.

Hoi!

Zover ik weet kan zo'n afstelling, zoals @Eviltwin-NL al aangeeft, alleen met HPA of AEGS met Quick spring change systemen.

Uit je verhaal haal ik in ieder geval dat je focus op Duitsland gaat liggen voor skirms? Je zult dan wel replica's in Duitsland moeten kopen, omdat volgens de Duitse Wet airsoft replica's een speciaal F-mark moeten hebben. Binnen mijn kennis is het dan gewoon simpelweg het makkelijkste om een replica te kopen in Duitsland, aangezien deze hiervan standaard voorzien zijn.

Verder is het wel zo dat Duitse Airsoft replica's gemodificeerd zijn: Boven de 0,5 joule kunnen replica's alleen Single Fire schieten. Dat is trouwens geen achteruitgang om in Nederland mee te spelen: veel binnenvelden hebben bijvoorbeeld standaard alleen single fire only en je ziet ook steeds meer buitenvelden die Full Auto proberen in te perken.

Speel persoonlijk trouwens ook eigenlijk alleen single fire only. Scheelt van een hoop geklaag, plus vindt het veel leuker spelen dan full-auto.

Ik denk dat het trouwens dan het handigste is om zowel een aparte replica aan te schaffen voor 0,5 joule en 1,2 joule. Geeft je het minste gedoe, denk ik.
Maar dat is aan jou.

• Leuk
Waarderingen: Elwin
Hallo en welkom tot de sport. @Kroeskoppie en ik hebben net een soort gelijk gesprek met iemand gehad die wilde wisselen tussen DMR 1.7 joule en AR 1.2 joule en wisselen tussen joules is gewoon onhandig vooral met een AEG

• Leuk
Waarderingen: Elwin
Hoi!

Zover ik weet kan zo'n afstelling, zoals @Eviltwin-NL al aangeeft, alleen met HPA of AEGS met Quick spring change systemen.

Uit je verhaal haal ik in ieder geval dat je focus op Duitsland gaat liggen voor skirms? Je zult dan wel replica's in Duitsland moeten kopen, omdat volgens de Duitse Wet airsoft replica's een speciaal F-mark moeten hebben. Binnen mijn kennis is het dan gewoon simpelweg het makkelijkste om een replica te kopen in Duitsland, aangezien deze hiervan standaard voorzien zijn.

Verder is het wel zo dat Duitse Airsoft replica's gemodificeerd zijn: Boven de 0,5 joule kunnen replica's alleen Single Fire schieten. Dat is trouwens geen achteruitgang om in Nederland mee te spelen: veel binnenvelden hebben bijvoorbeeld standaard alleen single fire only en je ziet ook steeds meer buitenvelden die Full Auto proberen in te perken.

Speel persoonlijk trouwens ook eigenlijk alleen single fire only. Scheelt van een hoop geklaag, plus vindt het veel leuker spelen dan full-auto.

Ik denk dat het trouwens dan het handigste is om zowel een aparte replica aan te schaffen voor 0,5 joule en 1,2 joule. Geeft je het minste gedoe, denk ik.
Maar dat is aan jou
Bedankt voor de uitleg, onze focus zal op dit moment inderdaad meer op Duitsland zijn ja. Mijn zoon mag hier al spelen en er zo mooi kennis mee maken.
Zag al Graziani gunshop in Duitsland vlakbij ons die 0.5j replicas verkoopt, dus daar eerdaags maar eens gaan kijken aangezien mijn aanmelding bij NABV er door is en ik nu dus officieel lid ben.

Hallo allen, even een update.
We hebben in Duitsland bij Graziani Gunshop 2 replica's gekocht, dus allebei netjes met de F mark.
1 Specna Arms RRA SA-E03 M4a1 Edge 2.0 en 1 Specna Arms SA-F21 (0.5joules) van mij maar bedoelt voor mijn zoon in Duitsland.
Deze hebben allebei de easy spring release van Specna Arms, dus nu nog ff opzoek naar nog een 0.5joule veer zodat die in mijn replica kan.
Super vette dingen en mijn zoon heeft voor de zijne al een red dot besteld

• Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie
Welkom Elwin, en veel plezier met je zoon met deze hobby.
Nu je NABV lid bent, kun je dus ookj in NL shoppen.
Dus zou je ook gewoon een extra replica kunnen kopen die je hier kunt gebruiken, maar in DLD niet ;-)