Gezichtsbescherming

thomaseven

New Member
8 sep 2014
2
0
Trophies
1
Hoi iedereen,

Ik had een vraag met betrekking tot gezichtsbescherming. De standaard keuze is om een mesh masker te nemen (of voor degene die niet gehegt zijn aan hun tanden, helemaal niks :-p) maar zijn er ook andere goede alternatieven? Heeft iemand bijvoorbeeld ervaring/ verhalen van bitjes, en werken deze ook voldoende? Of wellicht een manier om die vreselijk vervelende mesh maskers minder vervelend te maken. Hoeveel ik er ook aan buig en verknip, ik heb altijd wel iets aan mijn neus of wangen kapot van het schuren van dat ding.

Alvast bedankt!

Thomas

Ik heb wel ongeveer 10 minuten met een bitje gespeeld en dat werd niks. Buiten het feit dat ik onverstaanbaar was stikte ik bijna in mijn eigen spuug. Ik speel cqb met een mesh die aan mijn fast helm vast zit en op die manier ongeveer 1cm voor mijn gezicht hangt. Wat ook werkt is een shemagh die gebruik ik soms in woodland situaties.

Wat Sander zegt. Helm met mesh werkt prima.

Ik gebruik zelf enkel een mesh met wat Dubbelzijdig foam tape. Door wat zeep er over heen te halen plakt hij aan 1 kant niet meer. Maar het vangt wel mooi de druk op.

hier ook een mesh aan de helm, het beslaan van je bril hierdoor is mijn grote probleem. Ik draag in woodland nu niets meer als mondbescherming en daardoor beslaat ook mijn bril niet meer. en dat brengt op zich ook weer een stukje veiligheid terug want ik moest echt mijn bril af en toe schoonmaken omdat ik gewoonweg niets meer zag.

aanwennen om je mond dicht te houden :-) is de oplossing maar  valt voor sommige niet mee. LOL

Ik speel continu met een mesh omdat ik mn tanden wel lief vindt. Ik hoor van mn vriendin die bij de mondzorgkunde klinieken van Hogeschool Utrecht werkt, dat een opzet stukje (als een tand gebroken is geweest) heel irritant is en vaak breekt. Dus het liefst speel ik zo lang mogelijk met mijn eigen tanden ;) Maar dan wel achter een mesh mask. Ziet er minder milsim/tacticool uit, maar het is me het (nog) niet waard. 

Bitje heb ik ook geprobeerd en in plaats van "HIT!" kreeg ik er net een "HMGPM!" uit samen met een lading spuug en kon ik bijna mijn bitje ontdoen van bladeren en zand. Er zijn genoeg spelers die wel met een bitje spelen.

Joris heeft een orthodontistisch achtig bitje dat heel smal is en niet in de weg zit. Zoiets lijkt me ideaal, maar kost alleen wat. 

Sjaal en Shemag is voor mij te warm, helemaal met de normalere temperaturen van de lente en de zomer. 

Wat Protect zegt is wel een goede tip mocht je niet aan de mesh willen beginnen. Alleen gaat uit hijgen dan gewoon lastig ;). Dat zijn de twee momenten geweest dat ik op mijn tanden ben geraakt (gelukkig niets aan de hand).

Ik had me in België idd al aangeleerd om bij hoeken (en sowieso te schieten) met een gesloten mond te richten.

. Ik hoor van mn vriendin die bij de mondzorgkunde klinieken van Hogeschool Utrecht werkt, dat een opzet stukje (als een tand gebroken is geweest) heel irritant is en vaak breekt.

Ik ben zelf op de basis school een keer gevallen met skeeleren, en heb toen een stuk van mijn voortand afgebroken. Deze is na die tijd volgens mij 6 a 7 keer afgebroken, door het eten van een appel, drop, boterham of dergelijk. Dus dat het een zwakpunt blijft klopt wel.. Echter ervaar ik het opzet stukje zelf nooit als irritant :O  Behalve dat het irritant vaak afbreekt ;)  Maar dat heeft het gelukkig de laatste 10 Jaar ook al niet meer gedaan.  (nu snel wat hout zoeken en afkloppen ;)  )

Ik heb bij chambers wat tanddelen achter gelaten en sinds dien mesh masker. Heb deze ook aan mij fasthelm hangen.
Condens geen last meer van. Heb anti condensdoekjes gevonden die WEL werken in tegenstelling tot vele die dat niet doen. Ben aan het kijken om deze bij de airsoftwereld te introduceren.

Condens geen last meer van. Heb anti condensdoekjes gevonden die WEL werken in tegenstelling tot vele die dat niet doen. Ben aan het kijken om deze bij de airsoftwereld te introduceren.

Hoe eerder hoe beter! Kan niet wachten om ze te proberen. En velen met mij denk ik.

ok, thnx iedereen voor de tips! Ik krijg binnenkort ook (als ie eens wordt verstuurd) mn helm dus dan ga ik daar wat mee knutselen

Inderdaad @toothpick kom maar op met die doekjes! Ik heb van Bollé een sampeltje gekregen die ook niet echt deden wat ze moesten doen... Dus dubbele lensen of andere condens doekjes wil ik nog graag proberen! 

Ik draag zelf een volledig masker, misschien niet het meest realistische, maar ik ben iedere keer weer blij dat ik em op heb als ik in mijn gezicht geraakt wordt. Nou vraag ik me ook wel eens af of ik nou juist door dat masker vaker op mn gezicht geraakt wordt als wanneer ik geen masker zou dragen, maar dat even terzijde XD 

Nou vraag ik me ook wel eens af of ik nou juist door dat masker vaker op mn gezicht geraakt wordt als wanneer ik geen masker zou dragen, maar dat even terzijde XD 

Mijn ervaring is, dat dit voornamelijk aan het veld ligt. Bij veluwe airsoft zijn head-shots meer regel dan uitzondering, maardat komt door dat alle cover en heuveltjes die hoogte hebben, waardoor je dus snel op je bakkes wordt geschoten.   Bij bunkerhill daar in tegen, word ik bijna nooit op mn gezicht geschoten, omdat je daar achter een boom staat, of boven op een bunker.. 

Voor de mensen die het lastig vinden om met een bitje in te spelen vanwege onverstaanbaarheid, speekselproductie (slijmbek), niet kunnen drinken, etc, etc, etc. Kan ik jullie echt de Sisu Mouth guard aanraden! Slecht 1.6mm dik, zit ontzettend comfortabel, je kan er bijna gewoon mee praten, je kan ermee drinken en dat alles zonder te gaan lopen kwijlen als een hond... En ook nog eens behoorlijk betaalbaar (€25,-), ideaal!

Het op maat maken:
https://www.youtube.com/watch?v=LdW_FAlyMAA

Review (incl een voorbeeld met spraak):
https://youtu.be/nTk3qUfmRkk?t=224

Ik heb m gekocht bij Suckerpunch met gratis verzending:
http://sckrpnch.com/en/mouthguards/135-sisu-mouthguard-16-aero.html

Klopt ik gebruik hem zelf ook sinds januari dit jaar. Heb al meerdere hits op mijn tanden gehad zonder problemen. ook ik ben erg tevreden met de sisu mouthguard.

Voordeel over face mask, beter mikken door sights? Ook al kan ik hier niet echt van profiteren omdat ik gebruik moet maken van een goggle wat dat dan ook weer belemmert.

Wooah, die ga ik ook halen! Ik heb een bitje van boksen, maar daarmee stik ik ook in mn eigen speeksel en klink ik onverstaanbaar.
Dikke like!

@Rebelattack hoezo moet je gebruik maken van een goggle? Niks moet.

@ChaoSState
Klopt met dit ding kun je normaal functioneren. Je voelt dat er iets op je tanden zit maar irriteert niet. Je gaat een klein beetje slissen maar bent nog steeds erg verstaanbaar.

@sander rebel moet volgens mij gebruik maken van goggles, omdat hij bril dragend is.

Sander;22429 zei:
@Rebelattack hoezo moet je gebruik maken van een goggle? Niks moet.

Hahah nee gelukkig moet ik niks, maar door mijn hoge sterkte heb ik mijn bril echt nodig, daarom zijn goggles toch een van de weinige opties. Er zijn nog andere maar die zijn aardig prijzig, zoals brillen met inserts of full masks. In de toekomst wel iets waar ik naar wil kijken omdat foggen een issue is waar ik zeker met mooi weer snel zal tegen aan lopen, maar voor nu zit mijn huidige Bolle goggle nog prima.

Echter misschien is een bitje wel een iets betere oplossing dan een face mask vanwege het kijken door sights, maar dat hoor ik graag van de mensen die het hebben want ik heb zelf nooit hockey gespeeld :P.

Hangt geheel af van de definitie van prijzig.
Zo heb ik zelf een bril op sterkte. En een 2e in de maak omdat de eerste bril 15 jaar oud is en de sterkte niet meer klopt.