Gezichtsbescherming

I can't add anything here because all good guys give you really good tips and several option. but only one more thing i love to show you up.
NEVER PLAY CQB without full face protection, i didn't play it before but i can tell you it has high risk level.
Good luck!

Sander;22438 zei:
Hangt geheel af van de definitie van prijzig.
Zo heb ik zelf een bril op sterkte. En een 2e in de maak omdat de eerste bril 15 jaar oud is en de sterkte niet meer klopt.

Ik heb sterkte -8, ik kan een bril van bijvoorbeeld wiley halen met inserts, want de brillen met glazen op sterkte kan ik niet met mijn -8. Dan moet ik eerst een bril a 120 euro kopen en daarna nog glazen op sterkte voor die inserts laten maken. Ik vind 120 euro voor een bril voor een sport een hoop geld. Zeker als ik dan nog goede glazen voor de inserts wil maken die me waarschijnlijk ook nog 4 a 5 keer die bril zelf gaan kosten. Dat zou me dan 500-700 euro gaan kosten voor een airsoft bril. Daarnaast ik werk nog niet en ben student dus ik kan dat niet zo maar even ophoesten. Ik weet niet wat jij hebt betaald?

Ik heb bij Wiley-x een offerte opgevraagd voor een bril op sterkte, nu zit ik op -1.75 en -1.25 met cilinder en kwam rond de 350 ish uit.
Daarna ben ik naar mijn eigen opticien gegaan en heb daar een offerte met bollé montuur voor 150. Dus was de keus ook niet moeilijk :wink:
Ik kon trouwens ook nieuwe glazen in mijn oude montuur laten zetten voor 100. Maar wilde toch wat nieuws.

Sander;22444 zei:
Ik heb bij Wiley-x een offerte opgevraagd voor een bril op sterkte, nu zit ik op -1.75 en -1.25 met cilinder en kwam rond de 350 ish uit.
Daarna ben ik naar mijn eigen opticien gegaan en heb daar een offerte met bollé montuur voor 150. Dus was de keus ook niet moeilijk :wink:

Nee kijk dat is waarschijnlijk een groot verschil en ik zou ook nog kijken bij mijn opticien of ze mogelijk dat kunnen doen met een bolle montuur maar denk dat voor -8 het een stuk moeilijker wordt :|. Daar zit het mij vooral in. Mogelijk maar eens in verdiepen als ik echt wil veranderen of lenzen.

Dan heb je bollé op sterkte? Dat is niet slecht.
Ik draag ook een bril, maar met lage afwijking. Airsoften kan wel zonder, maar ik zie niet scherp in de verte met links en soms switch ik van kant met mn replica.

Yes voor 150 heb ik een bolle op sterkte. Met een niet al te grote afwijking. Ik kan ook zonder bril, maar met bril is toch net ff scherper lol

Ik heb overigens met mijn mesh mask en goggle combinatie geen moeite om door de sights en scope heen te kijken. Het is nu meer mijn GoPro (ondersteboven mount) en helm die in de weg zitten ;) Is eventueel op te lossen met een riser.

Ik geloof zeker dat die SISU werkt, maar ik ben dan wel weer zon zeikerd dat ik niet geloof dat ie het echt beschermd. Het is heel dun dus kan die de kracht genoeg opvangen om je tanden heel te laten?

En what about de ondertanden? Kan je twee SISU's in? onder en boven? ;)

@Jan je boventanden zitten voor je ondertanden :P
Met boksen heb je ook geen onder bitje nodig en een klap daar komt denk ik wat harder aan dan een bb.
Ik zou eerder bang zijn voor een bb die je mond in vliegt en in je luchtpijp terecht komt.
Dus het best is om je mond niet te ver open te doen :P Of alleen te praten als het veilig is xD

P.s. 2 sisu's is ook wel badass, lijk je net jaws xD

@ChaoSState bij boksen is het contact oppervlak ook ongeveer 1000 keer zo groot als dat het bij een bb zal zijn. Doordat de bokshandschoen groot is wordt de energie van de klap verdeelt over het gehele oppervlakte van de handschoen wat in contact komt met je lichaam. Bij een bb daarentegen is het contactoppervlak zo klein dat het een puntlast veroorzaakt en die puntlast zorgt er voor dat alle energie, die de bb op dat moment zo graag wil overdragen aan jou, op een oppervlakte ter grootte van een speldeknop overgedragen wordt en dan kun je dus genieten van je "oops I cracked my tooth" momentje.

Dus in dat opzicht is Airsoft een stuk gevaarlijk voor je keramiek dan boksen (bare knuckle fighting ff buiten beschouwing gelaten)

Hmmm! Dus eigenlijk hebben we nu min of meer weer twee tegenstrijdige ideeën dan wel opvattingen.

Boventanden die over de ondertanden heen gaan: Goed punt @ChaoSState Chaos! Maar ik adem regelmatig met open mond binnen deze sport. Dus dan zijn ze weer niet beschermd jammer genoeg.

Wat @Blade zegt is ook een goed punt inderdaad! De energie is natuurlijk veel meer gefocused, dus is misschien toch een dubbele sisus (Jaws inderdaad <3) optie het veiligst X'D

Balaclava met sisu dan! Zijn je tanden beschermd en kan je geen bb's inademen :joy:
Maar ik ga ze iig aanschaffen.

Ik heb 2 hits op mijn bitje gehad van pakweg 15 a 20 meter. Mijn tanden zijn nog heel. De kans dat je op je onder tanden geraakt word is kleiner omdat je lip daar nog voor zit. Als ik adem of praat zie je mijn onder gebit niet. En nee ik heb geen extreem grote lippen.

Nope toch niet nee hahaha,
In door de neus en uit door de mond.
Alleen bij airsoft niet altijd verstandig. Met name in een vuurgevecht beter je mond dicht houden :tongue:

Hmmm! Misschien toch maar een keer aanschaffen dan! Ziet er natuurlijk veel beter uit dan met een meshmask!

@Jan, misschien een leuk topic voor het kanaal om wat opties te behandelen qua tanden/gezichts bescherming?

En met een sisu kan je een tactical beard laten groeien zonder dat hij vast gaat zitten in je mesh mask \,,/

@ChaoSState baclava houd je adem ook tegen waardoor je vocht daar vast houd wat vaak richting je bril gaat en deze gaat beslaan.

@Rebelattack zeker! Het wordt alleen wat lastig om dit "wetenschappelijk" te maken. Kan dan alleen laten zien welke opties er zijn, maar niet 100% de bevestiging welke nou de beste is.

@Toothpick klopt, maar niet zo erg als mn helm deed. Met een beetje antifog gaat het prima.