Gezichtsbescherming

@jan maakt niet zo uit lijkt, maar mogelijk handig voor beginners om te weten dat er naast een mesh masker ook nog andere opties zijn. Misschien wat voor en nadelen noemen?

Agree, het is uiteindelijk een kwestie van smaak en wat je het prettigst vindt.

Hey allen,

Ik lees hier over mesh maskers die je aan je helm kunt bevestigen, welke zijn dat? Liever zou ik geen helm dragen, maar ik wil nou eenmaal filmen dus is dat toch het meest stabiele platform... en als het dan mooi aan elkaar zit geeft dat denk ik wat minder schuring dan beide los om je hoofd?

Ik ben de laatste beetjes uitrusting aan het verzamelen om nu toch op kort termijn met eigen kit te kunnen skirmen.

Ik wilde eigenlijk de T'Farge van Division Six aanschaffen, maar die guy heeft zn site en shop nu offline om deze en de facemask te verder te verbeteren. Vervelende timing! =\

Volgens mij kun je die zelf ook zo zonder al te veel problemen zelf fabriceren met een meshmask en wat camo tape.

Meshmask die direct aan de helm bevestigd zijn volgens mij niet te koop.
Ik heb de mijne zelf gemaakt dmv verwijderen van het harnas op de mesh en vervolgens met drukknopen aan de kin bandjes van de helm bevestigen.

Blade;22549 zei:
Volgens mij kun je die zelf ook zo zonder al te veel problemen zelf fabriceren met een meshmask en wat camo tape.

Hoi Blade,

Veel mensen denken inderdaad dat de T'Farge een volledig gaasmasker is met wat canvas om het gaas heen, maar dat is niet correct.

De T'Farge heeft alleen gaas voor de mond. Voor de wangen zit enkel een stuk stevig canvas. Hierdoor past ie vele malen beter om de vorm van je gezicht en kan je met je gezicht dichter op je kolf komen.

Sander;22552 zei:
Meshmask die direct aan de helm bevestigd zijn volgens mij niet te koop.
Ik heb de mijne zelf gemaakt dmv verwijderen van het harnas op de mesh en vervolgens met drukknopen aan de kin bandjes van de helm bevestigen.

Nice one! Heb je er een foto of video van?

Thanks!

@Bootcamp bedoelde het meer als alternatief sinds het origineel op het moment niet te krijgen is, maar aangezien jij het masker waarschijnlijk graag wil hebben vanwege de opbouw ipv the looks, gaat het zelf maken met tape en meshmask niet op hahah

Bij de emmerson helm zaten bij mij extra stukjes. Hierbij zitten ook 2 clipjes die je aan de zijkant kan vast klikken. Een band van je mesh maak je vast aan de clipjes en klaar. Wil je wat eten kan je m zo los klikken

Zie hier voor item voorbeeld
http://www.evike.com/products/50130/

Wat @Toothpick zegt is inderdaad een oplossing die ik zelf kort heb gebruikt. Michiel gebruikt deze nog steeds, met een uitbouw naar drukknopen.

Ik heb zelf nu de band van mijn mesh mask laten voorzien van klittenband. En die plak ik dan achter op mijn helm waar ik ook een strip klittenband heb zitten.

Ik heb sindskort ook zn bitje als @Sander en deze zitten goed en afgelopen weekend ook een hit op de mond / tanden...nergens last van.

Ik heb er een besteld en ga het morgen ondervinden ^^
En uiteraard kijken of deze ook met boksen gebruikt kan worden.