Goedkopere replica's

Wat raad jij aan?

• Totaal aantal stemmers
    16

iDylan

Well-Known Member
25 nov 2018
68
17
Trophies
12
Een hele goedeavond

Als beginnende airsofter is het soms wel even moeilijk om te kiezen...

Nu was mijn vraag, zijn de replica's uit de goedkopere klasse (specifiek CYMA & WELL) zo slecht
als mensen beweren dat ze zijn, omdat ze uit de goedkopere klasse komen?

Ik wil namelijk een aantal nieuwe replica's aankopen als beginner, om een klein arsenaal
aan replica's te kunnen beginnen. Aangezien replica's niet heel goedkoop zijn wou ik in de
lagere prijsklasse wel eens kijken.

Specifieke replica's die ik wou gaan aankopen zijn de CM.127 van CYMA, MB03 van WELL of een carbine van CYMA

Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
Goedkopere replica's hoeven absoluut niet slecht te presteren. Maar meestal is het wel allemaal meer plastic-achtig en voelen ze onrealistisch aan. Iets waar ik zelf niet zo van houdt. Wat betreft de MB-03 zul je zeker moeten upgraden (maar dat moet met iedere sniper) om mee te kunnen draaien.

• Leuk
Waarderingen: iDylan
We spreken niet over w@pens maar replica's. Dit om verwarring te voorkomen.

Ik zou het geld van de 3 genoemde replicas in een goed model stoppen. Zeker als beginner zou ik niet een sniper kopen. Je bent zo 400 euro verder voordat die echt goed schiet.

2x een goedkope replica die kapot gaat binnen een jaar is duurder dan 1x een goed model kopen. Kijk eens naar specna arms replica's bijvoorbeeld

• Leuk
Waarderingen: iDylan en Pietjepuk123
Een hele goedeavond

Als beginnende airsofter is het soms wel even moeilijk om te kiezen...

Nu was mijn vraag, zijn de replica's uit de goedkopere klasse (specifiek CYMA & WELL) zo slecht
als mensen beweren dat ze zijn, omdat ze uit de goedkopere klasse komen?

Ik wil namelijk een aantal nieuwe replica's aankopen als beginner, om een klein arsenaal
aan replica's te kunnen beginnen. Aangezien replica's niet heel goedkoop zijn wou ik in de
lagere prijsklasse wel eens kijken.

Specifieke replica's die ik wou gaan aankopen zijn de CM.127 van CYMA, MB03 van WELL of een carbine van CYMA

Alvast bedankt :)
naar mijn mening kan je beter voor en goede merk kiesen als je de wapen gebruikt om ermee te spelen.als je en verzamelar bent maakt het niet zo veel uit.ga eens naar het tweedehands aanbot kijken!

Airsoft prijs en kwaliteit zijn niet altijd met elkaar verbonden.
Je hebt soms goedkope replica's die het heel goed doen, of de ''standard suspects'' die goede prijs / kwaliteit leveren.
Specna m4's en Cyma AK zijn heel erg geprezen over hun ''value proposition''.

Persoonlijk vind ik dat er heel snel super positief over bepaalde merken word gedaan en perse negatief gedaan word over anderen.
Beetje van het niveau; als je geen nike hebt, heb je troep.
Terwijl we allemaal weten dat dure sportschoentjes ook geen lang leven beschoren zijn.
Wanneer een ''goedgekeurd'' merk slecht presteert word het weggeschreven als een lemon, wanneer een ''fout'' merk problemen heeft, is het logisch en te verwachten etc.
Tenminste dat is mijn r/airsoft ervaring. Hier lijken de mensen toch een stuk nuchterder en eerlijker ^_^

Het is en blijft een gokje, dus doe je onderzoek. En wanneer je iets ''goedkoops'' haalt, probeer het te zien voor wat het is.
Ik had een goedkope mp5k gekocht, die het heel netjes deed. Totdat ik dacht, laat ik hem eens uit elkaar halen. Nu moet ik bezig met de bedrading, want de orginele bedrading komt wel heel nauw =X
Opzich spijt dat hij uit elkaar ligt, maar een goedkope replica is zowiezo een goede 'sleutel / leer' replica

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Cyma heeft ok materieel. maar dan spreken we van de AK's. de mp5 en p90's kunnen er mee door en hun shotguns zijn het geld ook wel waard.

als je graag een ar15/m4 platform wil dan moet je eerder bij specna arms of g&g gaan kijken voor degelijkheid in de lagere prijsklasse.

Cyma heeft ok materieel. maar dan spreken we van de AK's. de mp5 en p90's kunnen er mee door en hun shotguns zijn het geld ook wel waard.

als je graag een ar15/m4 platform wil dan moet je eerder bij specna arms of g&g gaan kijken voor degelijkheid in de lagere prijsklasse.

Of ICS, die hebben nu ook een nieuwe budget lijn :).

• Leuk
Waarderingen: JWieleman en sherlockzor
Ook mijn amoebas doen het heel leuk, ook al gebruiken ze wat meer proprietary onderdelen als je gaat upgraden. Maar het aller belangrijkste: koop geen sniper als je niet bereid bent een paar honderd euro er tegenaan te gooien om te upgraden. Stock sniper schiet minder goed en ver dan stock AEG zowat.

• Leuk
Waarderingen: Crix
Goedkoop voelt ook goedkoop aan. Daarom heb ik gezocht naar een zwaardere uitvoering van staal zoals bijvoorbeeld de SA-H02 die ik nu heb. Voelt steviger aan en is in mijn ogen ook realistischer. Kost ook iets meer dan een budget AA, zo rond de €250,- maar dat is het in mijn ogen wel waard.

Als je niet weet of je deze hobby door wilt zetten kan je goedkoop beginnen.
Echter als je aan de meeste hier vraagt wat ze anders hadden gedaan, is dat de meeste zullen zeggen dat ze vanaf het begin goed spul hadden gekocht ipv de goedkopere variant

• Leuk
Waarderingen: Sander
Opzich spijt dat hij uit elkaar ligt, maar een goedkope replica is zowiezo een goede 'sleutel / leer' replica
En zo leer je ook hoe een replica in elkaar zit en werkt... Zo ben ik ook begonnen, mocht het toch fout gaan dan is er geen man over boort met een goedkope replica... Maar om als beginner gelijk een replica van 500+euro open te trekken... Lijkt mij niet zo verstandig...

• Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Als je niet weet of je deze hobby door wilt zetten kan je goedkoop beginnen.
Echter als je aan de meeste hier vraagt wat ze anders hadden gedaan, is dat de meeste zullen zeggen dat ze vanaf het begin goed spul hadden gekocht ipv de goedkopere variant

Dit inderdaad. Als ik het over zou moeten doen was ik direct voor een ptw gegaan en had ik niet eerst een tal van mid range replica's gekocht.
Je moet wel zeker weten dat de hobby wat voor je is natuurlijk. Anders is het weggegooid geld natuurlijk.

Oneens, mij kan je net zo goed blij maken met een cyma ak 74/47 met een stalen loop en flathop voor 230 ish dan met iets duurders. Goedkope replica's hebben een plek en zijn als snel op een niveau waarop je gemakkelijk meekan met de rest. Als 150 euro je een replica bied die 60/70% zo effectief is als een van 2000, dan heeft die net zo goed een plek als die dure replica.

Maar er is een limiet, en die is in mij ervaring 100+- euro voor aeg's en 80+- voor (gbb) pistolen, om de twee belangrijkste categorieen voor beginners te noemen. Daaronder is er maar zeer weinig de moeite waard, buiten voor de leuk.

Jij kan voor 200 euro je replica compleet hebben met oplader, accu's en magazijnen en een prima airsoft beleving hebben. Je moet alleen nog meer dan anders je onderzoek doen over de te kopen replicas om te kijken of ze goed zijn of niet.

Ja jij bent ook een vak apart maffo
Aegs vind ik in dit obzicht nog een moeilijk topic.
Daar zit makkelijk 200-500 euro verschil in goedkoop en duurder.
Gbb zou ik gelijk iets meer uitgeven en tokyo marui halen.
Daar kan je niet verkeerd mee gaan.

• Leuk
Waarderingen: M14shooter
Ja jij bent ook een vak apart maffo
Aegs vind ik in dit obzicht nog een moeilijk topic.
Daar zit makkelijk 200-500 euro verschil in goedkoop en duurder.
Gbb zou ik gelijk iets meer uitgeven en tokyo marui halen.
Daar kan je niet verkeerd mee gaan.

Hoe meer geld je uitgeeft aan een aeg, hoe beter die is, daar is geen twijfel aan. Maar dat geld gaat in mijn optiek meer naar de buitenkant, dan naar de binnenkant. Als het puur om resultaat op het veld gaat, dan kan een goedkope replica met upgrades al snel mee met de rest. Het verschil tussen 80 euro kostende Dragon ak-47 en een 600-700 euro kostende realsword type 56-1 is met met 80 euro aan upgrades (stalen loop, flathop, single o-ring nozzle en betere motor) ineens een stuk kleiner.

Over gbb pistolen kan ik het eigenlijk alleen maar met je eens zijn: tm is nog altijd koning. Nu is het wel zo dat de prijsverschillen ook wel een stuk kleiner zijn in die categorie: 75 euro voor een kjw m9 of p226, of 130 voor een tm hicapa of glock 17 is maar een 55 euro verschil. Ik denk dat een tm dat verschil zeker waard is. Zeker omdat je dan een platform hebt dat nu goed presteert, maar ook prima te upgraden is op geheel eigen tempo.

Ik denk dat maffo niet de enige is die dit doet, er zijn veel meer die liever 250 aan een replica uitgeven en 150 aan upgrades, dan 400 aan alleen de replica. De enige reden voor velen om veel geld aan een model uit te geven zou dan meestal ook komen door het uiterlijk of omdat het een niche model is.

• Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Ik denk dat maffo niet de enige is die dit doet, er zijn veel meer die liever 250 aan een replica uitgeven en 150 aan upgrades, dan 400 aan alleen de replica. De enige reden voor velen om veel geld aan een model uit te geven zou dan meestal ook komen door het uiterlijk of omdat het een niche model is.

om nog maar te zwijgen van de, imo, belachelijke meerprijs van +1000 voor een ptw.

Wat is er uberhaubt zo speciaal aan een ptw?
Is dat van precies hetzelfde materiaal ofzo?
Of zit er gewoon creme de la creme in en schiet
Het geniaal?

zo ver ik weet zijn ze goed OOTB maar daarom niet beter dan een TM NGRS die 1000 minder kost. ik denk dat het vooral de naam is die je betaald en het idee dat je iets kan gebruiken wat de echte mannen ook gebruiken? geen idee voor de rest.

• Leuk
Waarderingen: Crix