Granaten

Ik denk dat ik maar gewoon wacht tot dat er iets legaals te koop is haja. Dan weet ik zeker dat het goed is.

Als het echt ontploffen is dan is het niet veilig en krijgt het ook geen goedkeuring voor airsoft. Dus ontploffen gaat daar niet voor op. wel aan de andere kant vind er een knal plaats en dat is een ontploffing. maar dan mag een pvc buis ook niet. daar kun je rotjes mee wegblazen die evt aangestoken zijn (niet aan te raden ik weet niet of dat veilig verloopt).
je kan ze ook bestellen en afzender laten weten dat de zwarte lanceerbuis weggelaten moet zijn. dan is het lanceren niet van toepassing en dus legaal ;)

• Leuk
Waarderingen: Claudio Loch
Als het echt ontploffen is dan is het niet veilig en krijgt het ook geen goedkeuring voor airsoft. Dus ontploffen gaat daar niet voor op. wel aan de andere kant vind er een knal plaats en dat is een ontploffing. maar dan mag een pvc buis ook niet. daar kun je rotjes mee wegblazen die evt aangestoken zijn (niet aan te raden ik weet niet of dat veilig verloopt).
je kan ze ook bestellen en afzender laten weten dat de zwarte lanceerbuis weggelaten moet zijn. dan is het lanceren niet van toepassing en dus legaal ;)

- Ik zie zo 2 granaten die ontploffen, 1 met knal en lichtflits en de ander gooit er bij de ontploffing 50 bb's rondt.
- Je vergelijking met de pvc buis gaat niet op, de pvc buis is namelijk nooit gemaakt met de bedoeling om rotjes weg te blazen. Tevens dien je de rotjes apart aan te steken van de aandrijving, wat bij de TAG niet hoeft.
- De lanceerbuis weglaten kan inderdaad, echter ben je dan nog steeds niet legaal bezig, je bestelt dan namelijk tenslotte onderdelen voor een niet legaal object. Ik zou het op zn lichtst een grijs gebied noemen.

Door dit topic ben ik weer eens de wet gelezen en ben er op dit moment van overtuigd dat het makkelijker is om een rechtszaak te winnen over de echte showershells (door te claimen zogeheten "beehives" na te bootsen) dan van de TAG shells

• Leuk
het is voor mij ook leerzaam om op dit vlak ook bij te leren. Ik weet opzich al veel van de wetgeving mbt airsoft maar nu ook weer bijgeleerd.
Het aangaan van rechtszaak is alleen lastige kwestie. Eerst maar eens airsoft in cat IV krijgen zodat de huidige regelgeving niet meer in strijd is met de Europese regelgeving (welke boven de regels van een land gaan).

• Leuk