Green gas magazijn lek

Max Stam

Member
9 jun 2018
7
3
Trophies
2
Ik heb pas een week geleden een nieuwe replica binnen gekregen en het magazijn dat erbij zat is nu al lek. Ik heb hem maar 2 keer gevuld en merkte al toen ik hem de eerste keer vulde dat hij een beetje raar deed. Licht dit aan mij of is het magazijn dat ik erbij kreeg gewoon niet goed?

Wat zijn trouwens de beste manieren om lekkende magazijnen te voorkomen of gebeurd het gewoon vanzelf?
 
Vertel altijd even wat voor merk en type de bijbehorende replica is, sommige magazijnen hebben namelijk soms typische problemen die bij dat magazijntype horen.

Verder; waar lekt het magazijn? Er zijn bij de meeste magazijnen 4 plekken waar deze kan lekken: de fill valve, release valve, bovenste gat en bodemplaat.
In alle gevallen ligt het meestal aan een uitgedroogde afdichting wat zeker bij magazijnen die een tijdje leeg in opslag hebben gelegen kan voorkomen. Smeren van deze delen wil meestal het probleem wel oplossen.

EDIT:
Stel jezelf ook even voor op het daarvoor bestemde forum, het praat altijd makkelijker als we weten wie iemand is.
 
*replica.
en ja even los schroeven en alles smeren wil het nog wel eens verhelpen :)