Hallo allemaal, en meteen advies gevraagd :)

Welke sniper zouden jullie aanraden?

• Well MB4402

Stemmen: 0 0,0%
  • Well MB01

Stemmen: 1 10,0%
  • VSR10/BAR10

Stemmen: 9 90,0%

• Totaal aantal stemmers
    10

Bramski

Member
30 okt 2018
10
0
Trophies
1
Hallo allemaal,

Ik ben Bram en speel sinds dit voorjaar airsoft. Wat begon als een eenmalig leuk uitje met vrienden is uitgegroeid tot een hobby die stiekem toch wel veel geld kost. Maar het is allemaal zo leuk!

Nu heb ik deze zomer gespeeld met mijn eigen HK416 van Specna Arms (H02). Die is intussen al een beetje geupgrade en ben daar erg blij mee.
Maar ik keek vanaf het begin af aan al naar de mooie snipers. Ja, ik weet het, dat doen er velen. Maar ik ben braaf begonnen met een M4, en ik snap heel goed waarom. Het spel leer je beter kennen op die manier.

Maar na een zomer daarmee spelen wil ik toch ook een sniper aanschaffen.
Na veel research te hebben gedaan is mijn oog gevallen op het L96 type. Ik vind dat gewoon hele mooie snipers. Ik wil deze zelf helemaal gaan upgraden. Maar er is veel meer te upgraden in het VSR10/BAR10 segment.

Wat raden jullie mij aan?
Dit is mijn huidige shortlist:
- Well MB4402
- Well MB01
- JG BAR-10

De BAR-10 staat ertussen omdat ik het upgraden ook belangrijk en leuk vind. Ook de reden waarom ik de SSG24 niet perse wil. En ik vind die replica's minder mooi.
Maar na wat onderzoek blijken er nog niet echt veel onderdelen voor de MB4402 op de markt te zijn.
Iets meer voor de MB01, maar die voelt iets meer als een compromis, omdat ik het magazijn wel op de juiste plek wil hebben (ja ja, ik weet wat ik wil).

Ik hoor graag wat jullie aanraden. En of er iemand ervaring heeft met de Well MB44XX serie.
Als er genoeg onderdelen zijn om die goed te laten schieten zou ik die toch wel het liefste willen.

Kom maar op met jullie kennis!
En wellicht tot op het veld!

Hi Bramski,

Een erg goed topic van ties staat er hier op het forum: https://airsoftclubnederland.nl/com...et-ik-haluh-en-wat-kan-het-kosten-guide.3339/

Zelf heb ik niet een van de drie snipers die jij opnoemt, maar een Ares Striker S1 met bespoke (kortere) outer barrel en verder grotendeels ook die van het lijstje van Ties. Er zijn minder onderdelen voor dan voor een Bar/Vsr, maar magazijn zit op de juiste plek, hij schiet top en lekker wendbaar met de kortere outer barrel. Verder is iedereen benieuwd naar jouw sniper, omdat het een andere is dan waar 95% van de snipers mee rondloopt.

Welkom op het Forum!

De l96 van Well is (naar mijn mening) lood en lood zwaar, zo even uit m'n hoofd 4.5kg. En aan het einde van de dag krijg je best lamme armen door dat ding.
Ik zelf speel met een bar10 en de vsr modellen zijn gewoon nog steeds heer en meester (met de juiste upgrades).

Betreft de l96 met het magazine op de juiste plaats; daar is geen aftermarket hop up unit voor te krijgen. Dus het is een afweging die je moet maken; magazijn op de juiste plek icm "slechtere" hop up. Of mag op de verkeerde plaats en een goede hop up en dus betere prestatie's.

Hi Bramski,

Een erg goed topic van ties staat er hier op het forum: https://airsoftclubnederland.nl/com...et-ik-haluh-en-wat-kan-het-kosten-guide.3339/

Zelf heb ik niet een van de drie snipers die jij opnoemt, maar een Ares Striker S1 met bespoke (kortere) outer barrel en verder grotendeels ook die van het lijstje van Ties. Er zijn minder onderdelen voor dan voor een Bar/Vsr, maar magazijn zit op de juiste plek, hij schiet top en lekker wendbaar met de kortere outer barrel. Verder is iedereen benieuwd naar jouw sniper, omdat het een andere is dan waar 95% van de snipers mee rondloopt.

En juist omdat hij er niet zoveel is vind ik em mooi. Maar dat gewicht word ik wel een beetje bang van...
MB01 lijkt dan een betere optie. Ondertussen ga ik kijken naar de Striker.

Thanks voor de tip!

Welkom.

Op de vraag welke sniper ik zou aanraden zou ik eerst graag willen weten hoe je van plan bent te gaan spelen? Ga je Novritsch-style spelen of als iemand die met een ghillie een paar uur op dat ene schot wacht om je doel uit te schakelen?

Als je Novritsch-style gaat spelen dan raad ik een VSR10 aan. Licht van gewicht en bakken upgrade parts voor te krijgen. Ook heel veel kloons van dit type te krijgen die allemaal bijna VSR compatible zijn. Scheelt in de aanschafkosten. Ook is er heel veel kennis over dit platform verzameld in de afgelopen jaren dus mocht je er niet uitkomen is een oplossing zo gevonden.

De Well MB-01 is inderdaad een stuk zwaarder. Maar gemakkelijk op te lossen door het gewicht uit de body te halen. Sommigen vervangen dit door purschuim omdat het licht is maar het geheel toch opgevuld. Naar verluidt dempt het ook geluid uit het interne van de buks. Ook hiervoor is genoeg kennis en upgrade parts aanwezig. Dus dat is ook geen echt probleem.

Met de 4402 heb ik geen ervaring. Dus kan daar weinig zinnigs over zeggen. Wat betreft de Striker ben ikzelf geen groot fan van. Nu een aantal keren mee mogen schieten, oud en later model. Kan niet ontdekken waarop dat apparaat is gebaseerd en ik vind het allemaal maar wat kitscherig en als speelgoed aanvoelen. Hoor om mij heen ook geregeld dat er nog steeds snel dingen stuk gaan aan de Striker. Jammer eigenlijk. Toen hij uitkwam had ik hoge verwachtingen maar deze zijn niet waargemaakt. Misschien in de toekomst dat het beter wordt.

Welkom.

Op de vraag welke sniper ik zou aanraden zou ik eerst graag willen weten hoe je van plan bent te gaan spelen? Ga je Novritsch-style spelen of als iemand die met een ghillie een paar uur op dat ene schot wacht om je doel uit te schakelen?

Als je Novritsch-style gaat spelen dan raad ik een VSR10 aan. Licht van gewicht en bakken upgrade parts voor te krijgen. Ook heel veel kloons van dit type te krijgen die allemaal bijna VSR compatible zijn. Scheelt in de aanschafkosten. Ook is er heel veel kennis over dit platform verzameld in de afgelopen jaren dus mocht je er niet uitkomen is een oplossing zo gevonden.

De Well MB-01 is inderdaad een stuk zwaarder. Maar gemakkelijk op te lossen door het gewicht uit de body te halen. Sommigen vervangen dit door purschuim omdat het licht is maar het geheel toch opgevuld. Naar verluidt dempt het ook geluid uit het interne van de buks. Ook hiervoor is genoeg kennis en upgrade parts aanwezig. Dus dat is ook geen echt probleem.

Met de 4402 heb ik geen ervaring. Dus kan daar weinig zinnigs over zeggen. Wat betreft de Striker ben ikzelf geen groot fan van. Nu een aantal keren mee mogen schieten, oud en later model. Kan niet ontdekken waarop dat apparaat is gebaseerd en ik vind het allemaal maar wat kitscherig en als speelgoed aanvoelen. Hoor om mij heen ook geregeld dat er nog steeds snel dingen stuk gaan aan de Striker. Jammer eigenlijk. Toen hij uitkwam had ik hoge verwachtingen maar deze zijn niet waargemaakt. Misschien in de toekomst dat het beter wordt.

Hi Akita,

Bedankt voor de uitleg. Heel helder.
Qua speelstijl ben ik iets meer het Novritsch rush type denk ik. Ik ga (nog) niet met een ghillie een uur wachten op mn killshot.
Ik ga ook niet meteen alles upgraden. Gewoon stap voor stap.

Ik ben, naar aanleiding van jullie tips, steeds maar aan het neigen naar de MB01.
Deze heeft wel de looks die ik zoek, afgezien van de mag op de goede plek maar hee je kan niet alles hebben.
En ook het upgrade platform.
Ik zie en hoor overal de VSR10, en ik heb er nog nooit mee geschoten, maar ik vind em gewoon niet zo mooi.

Kan ik dezelfde performance uit de MB01 halen als een VSR10 of is er een wezenlijk merkbaar verschil?

Met de juiste upgrades doet de L96 niet onder voor een VSR. Ik heb zelf een aantal jaren geleden voor de MB01 gekozen omdat het geheel steviger is en, naar mijn mening, realistischer oogt dan de VSR. De VSR is hoofdzakelijk gemaakt van hol plastic wat dan weer als voordeel heeft dat hij zeer licht qua gewicht is. Nadeel is dat de body snel breekt (maar ook die vind je vrij gemakkelijk op de markt). Heb jaren gespeeld met de MB01 en helaas afscheid van moeten nemen omdat mijn pols er mee besloot op te houden. Ik neig zelf juist zoveel mogelijk naar realisme dus de mijne was qua gewicht niet aangepast. Ook niet nodig aangezien ik wel als bosje speel en soms uren wacht op 1 schot.

Met de juiste upgrades doet de L96 niet onder voor een VSR. Ik heb zelf een aantal jaren geleden voor de MB01 gekozen omdat het geheel steviger is en, naar mijn mening, realistischer oogt dan de VSR. De VSR is hoofdzakelijk gemaakt van hol plastic wat dan weer als voordeel heeft dat hij zeer licht qua gewicht is. Nadeel is dat de body snel breekt (maar ook die vind je vrij gemakkelijk op de markt). Heb jaren gespeeld met de MB01 en helaas afscheid van moeten nemen omdat mijn pols er mee besloot op te houden. Ik neig zelf juist zoveel mogelijk naar realisme dus de mijne was qua gewicht niet aangepast. Ook niet nodig aangezien ik wel als bosje speel en soms uren wacht op 1 schot.

Ah top. Wat jammer van je pols. Speel je nu nog wel?
Wat voor upgrades kan je aanraden voor de MB01?
Het lijstje van Ties? Of ben je een andere route gegaan?
Nog dingen die ik echt moet mijden?

Ligt een beetje aan je budget. Als je niet alles in 1x wil upgraden zou ik beginnen met een Action Army hop up kamer icm maple leaf bucking en nub. Daarna je trigger unit en als laatste air seal. Maar dat is persoonlijk.

Action army maakt goede spullen. Laylax, pdi, edgi ook allemaal. Edgi is wel erg duur, maar beste wat er is.

Ben zelf een groot fan van Edgi spullen. Inderdaad redelijk prijzig maar top spul. Het is bij mij al weer een tijd geleden dat ik mijn L96 heb geupgrade. Volgens mij hoofdzakelijk via Airsoftpro aangeschaft maar wat er precies allemaal in is gegaan weet ik al niet eens meer.

Speel inderdaad nog steeds. Gebruik nu een DMR in een sniper rol. Hoef ik niet steeds de bolt aan te trekken (de reden dat mijn pols steeds meer pijn deed kennelijk). Had na 1 dagje spelen gelijk 4 tot 8 weken last van pijn in de rechterpols en dan schiet ik hooguit 15 bb's op zo'n dag, inclusief de fps-meting. Momenteel ook wel eens in een veld te vinden met een gas sniper van Tanaka (M40A1 met shells). Geen weerstand met de bolt aangezien geen veer die gespannen moet worden. Wel stukje duurder en minder consistent, maar je moet toch wat.