Hallo allemaal!

Goingjulian

Member
16 mei 2017
8
4
Trophies
2
Hoi allemaal! Even voorstellen:
Ik ben Julian en ik ben 18 jaar. In aanraking gekomen met airsoft via onder andere de video's van ACN op Youtube. Ondertussen ben ik naar twee skirms geweest; een keer bij Delta-Airsoft en een keer bij Kings Forest. Zo kon ik CQB en een buitenveld meemaken. Ondertussen is het NABV pasje onderweg en ben ik mij aan het oriënteren op een replica en de toebehoren. Ik zit echter met twee vraagjes...

Ik denk namelijk dat ik een Specna Arms-replica ga aanschaffen, dit vanwege de goede ervaringen van mensen die ik op internet lees, alleen is er zoveel keuze... Ik heb mijn oog laten vallen op de SA-v05 (http://bit.ly/2qrled1), dit omdat ik hem wel cool eruit vind zien met de amplifier (zo noem je dat toch?) op de loop. De replica is op zijn langst 80 cm. Ik wil hier CQB en buiten mee spelen (iig in het begin), is deze replica lang genoeg voor buiten, qua range etc? Ik vind die hele lange replica's (M16) weer ietsje minder mooi namelijk maar ik wil wel wat kunnen raken. Ook ben ik zuinig van aard en zag ik BB's van het merk Rockets op Gunfire, hebben jullie misschien een idee of deze een beetje goed zijn voor de prijs?

Mochten jullie de antwoorden weten, of zelf ervaring hebben met Specna dan hoor ik dat graag!

Lengte van replica heeft geen invloed op je range, daarnaast raad ik je aan om ASG Bio bb's te overwegen, zijn dan wat duurder maar de Rockets van gunfire zijn echt cheap en niet heel geweldig. Iets accuraat raken is ook afhankelijk van je bb's, nou is ASG niet de beste maar het is zeker een stuk beter als de gunfire rocket bbs.

Specna is een goed merk om mee te starten, let er alleen wel op dat doordat de front sight bij deze stijl replica's vaak niet te verwijderen is en je dus altijd dot sights moet hebben die hier boven uit komen. De replica's met free float rail zijn vaker makkelijker gezien die vaak flip up sights hebben en je daardoor de optie geven tot meer optics. De amplifier is trouwens ook voor 2 tientjes max los te kopen.

• Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL
Welkom!

Rebel heeft al je vragen denk al beantwoord maar: bezuinig niet op bb's. Je merkt echt duidelijk verschil tussen el cheapo bb's en de iets duurdere zakken. De asg bb's die rebel noemt zijn een goede keuze!

Welkom op het forum!
De bb's van ASG zijn idd niet duur. Je kan de .25 iig in flessen van 6k kopen voor 18 euro bij Unit13. Dat is misschien een euro duurder dan Rockets en je hebt veel betere bb's.
En de lengte van je replica maakt idd niks uit. Twee van mijn replica's met een barrel van 30cm en 45cm schieten allebei even ver met ongeveer dezelfde bucking en gewicht bb's.

Welkom! Leuk dat je al twee skirms hebt gedaan! Wat vond je de leukere skirm? Binnen of buiten?

Welkom! Leuk dat je al twee skirms hebt gedaan! Wat vond je de leukere skirm? Binnen of buiten?
De skirm binnen vond ik toch wat leuker, veel meer bezig in teamverband omdat je met een relatief klein clubje bent (en ik maakte daadwerkelijk hits). Wel pijnlijker, maar dat is natuurlijk het risico van het vak ;). Buiten was ook erg leuk, alleen was dat allemaal wat groter. Ik ga iig zoveel mogelijk velden proberen zodra ik het pasje heb...

• Leuk
Waarderingen: Jan